Tamás hosszú ideje építgeti ezt a Civicet és végre sikerült mindent úgy összerakni, hogy az autó erős és megbízható is legyen. Hogyan? Elmondja most nektek a tulaj! 

"Szóval ez a Civic, mondhatjuk, hogy az egyik leghosszabb kapcsolatom, hiszen lassan már 8 éve vagyunk együtt. Ahogy minden kapcsolatban itt is voltak hullámvölgyek, bár ez nagyban köszönhető annak,hogy én szerettem volna valami igazán egyedit. Miután megvásároltam ezt a szög gyári 2000-es évjáratú Civic VTi-t sokáig elégedett is voltam vele. Bármilyen hihetetlen is, de gyári kipufogó volt rajta. Aztán kezdtem egyre jobban beleásni magam az autós dolgokba, és még csak fejben, de elindultam az ültetgetés, slammed, stance meg hellaflush akkor nagyon menő világába. Jött egy állítható szett, amit már végre a gyári 15-ös Honda kerékre, amennyire csak tudtam rátekerhettem, élveztem, csodás volt, karcolni mindenhol. Majd jött egy vásárlás és olyan paraméterekkel rendelkező ritka, peremes Enkei felnit vettem, hogy kétséges volt, hogy befog-e férni a kocsi alá. Majd állítható lengőkarok, agyig döntve minden és tádámm, már alatta is van a 9" ET11-es felni. Úgy éreztem ez kőkemény pornó lett, de ahogy mindent, ezt is egy idő után meglehet unni. Akkor indult el a vezérhangya, hogy kellene építeni valami turbósat. Először csak kis gyári belsős alacsony nyomásos projekt volt a cél, de sajnos jellemző rám a mindent vagy rendesen vagy sehogy hozzáállás. Tehát hamarosan meglett a kovácsolt belsős 1.8-as blokk az előző 1.6 helyett. Miközben az alkatrész rendelések mögött a Civic teljes szétszedésen, kilakatoláson és fényezésen esett át kívül és belül is. Megpróbáltam itt-ott szorítani a költségeken, hogy használt alkatrészeket veszek, de természetesen sokkal be is fürödtem. Tehát először kb. 2 turbós építés árát fizettem ki, de mint mondják a tanulópénzt meg kell fizetni! Aztán szépen jöttek is a dolgok, teljes Supertech hengerfej, GT3076R turbó és a tesztelgetés. Óriási élmény volt, hihetetlen, hogy az akkori 1.4 barral fújt 1.8-as blokkom mikre volt képes! Hatalmas élmény faktor rejlett benne mind a verseny pályán mind pedig az utcán. Aztán jött a következő lépés. Ideje tovább gondolni, persze ha még lehet. A Honda Heart Club garázsával összedugtuk a fejünket és eldőlt: A Civic 2 literes lesz, a GT3076 helyett egy GT3582R-el. Miután ez először összeállt hihetetlen volt, hogy mennyivel agresszívebb ez a 2 liter. Nem volt több kérdés, elsőkeréken ez már használhatatlan. Lehet ez összkerekes? Természetesen, minden lehetséges, tehát Slezákkal egyeztetve elkészült egy bombabiztos váltó a gyári CR-V váltó alapján. Ezt összeházasítottuk egy ős régi kis kocka Shuttle összkerékhajtásával, és szinte minimális alakítással alá is került.  És működik!! Majd szépen jöttek a finomítások, egyedi üzemanyaghíd, 2200-as Bosch injektorok, Aeromotive 1000-es benzinpumpa, 10-es üzemanyagcső és még sok sok egyedi alkatrész, ahogy  a blokkban és a hengerfejben is minden a top! Hihetetlen érzés volt, mennyire kezesbáránnyá vált így az autó. Amellett, hogy az 1.7 bar töltőnyomás tesz róla, hogy végig meglegyen az öröm. Természetesen ehhez kellett minőségi Yokohama ad08r utcán legális félig meddig versenygumi. Úgy érzem ez a projekt is révbe ért, tehát most valószínűleg kis időre eltűnök ebből a világból és belekóstolok újra valami újba. Az autó mérve soha nem volt, de valahol 500 lóerő környékén lehetett, bár nem szeretek seggdínózni. Az autó legjobb ideje 402 méteren 11.7 volt 204-es célvonali sebességgel utcáról begurulva és gond nélkül tudta bármikor az 1.7es 60 lábat."

Most nyilván feltették néhányan magukban azt a kérdést, hogy mitől szomorú ez a sztori? Nos attól, hogy Tamás annyira belefáradt az állandóan csúszó határidőkbe, a gépműhelyek hanyag munkavégzésébe, aminek köszönhetően mindig akadt valami probléma és újra szét kellett kapni a kocsit,  hogy már nem okoz örömöt neki a kocsi. Elkészült, tudja is amit a tulaj elvár, de nem remegő lábakkal száll ki belőle, úgyhogy új projektbe kezdett, amiről pillanatnyilag csak annyit tudni, hogy az alap megint csak Honda. Ha szeretnétek naprakészek lenni, akkor nincs más dolgotok, mint követni a Finest OEM+ oldalát! 

További képeket a galériában is találtok, amit IDE KATTINTVA érhettek el!