Mondhat bárki-bármit. Lehet, hogy az olasz autóknak nincs túl jó híre, de a formaviláguk a mai napig izgalmasak. Sokszor hallani, hogy aki Alfát vesz, az tuti mazochista, pedig valójában egy nagy család tagja lesz, akik mind rajonganak a márkáért és nem cserélnék le kedvencüket. Ilyen Roland is. Hozzáteszem, Ő alapból egy olyan autót birtokol, amiből nagyon kevés rohangál a hazai utakon, de még máshol sem gyakori darab. Egy igazi legendás gép van a tulajdonában. Alfa Romeo 155 Q4.  

Persze Roland gépe sem a képen látható állapotban gurult ki a szalonból. Mivel a Fanat-X csapat tagja, így elég komoly beavatkozások történtek az  autón kívül-belül. Kezdjük a bódéval! 

Az elképzelés az volt, hogy két nagyon ritka verziót kereszteznek. A 155 TI-Z és a GTA-Z megoldásait gyúrták össze. Az első lépés a rozsda teljes eltávolítása volt, majd kiszélesítették a kasznit, oldalanként 7 centivel. A tanbetöltő is átalakult kissé. A lökhárítókat is megváltoztatták, követve az eredeti elképzelést, de az első lökösbe beépítettek ledes nappali menetfényt, ami teljesen gyári hatású. A lökhárítók kaptak még egyedi toldatokat és a küszöb is az új, szélesebb formához lett igazítva. Mivel a motortér sem teljesen gyári megjelenésű, és maga az erőforrás sem mindennapi darab, ezért a géptetőt kivágták, hogy mindenki láthassa a legendás erőművet. Végül a korábbi fekete színt a Fiat színpalettájáról választották, de az ezüst metált selyemfényű lakkal öntötték le, így az autó mindig más színűnek hat, fényviszonyoktól függően. 

A futóműnél nem a divat dominált. Roland elhiszi, hogy menő dolog a koppra engedett autókkal karcolni, de egy ilyen verdát bűn használhatatlanná tenni! Úgyhogy tökéletesen elégedett a kemény gátlókkal és az Eibach ültetőrugókkal. A felnik 18"-os Toora T240-es gurigák, amikre 215/35-ös Kumho gumikat húztak. 

A beltérben minden maradt gyári. Még szép! Ugyanis az egyik legritkább Recaro belsőt találhatjuk az Alfában. Egy kisebb hifi cucc is került az autóba JVC fejegységgel és Hertz hangszórókkal és szintén Hertz mélyládával. 

A motortér nemcsak látványában változott. Az egész motor fel lett újítva. Kovácsolt dugattyúkat, Comitec fém hengerfej tömítést, egyedi gyártású hengerfej csavarokat, nagyobb vezérműtengelyeket építettek be. A gyári turbót egy Garrett 2871R darab váltotta. K&N szűrővel, Tial lefújószeleppel és VEMS motorvezérlővel folytatódik a sor. Kapott még ALS-t és rajtprogramot is és egy teljesen új coolert rozsdamentes csövezéssel és 70-es kipuffrendszert a Proex-től. Az Alfa 159 Q4-ből került be a nagyobb teljesítményű szervodob, hogy a 330-as tárcsák megfelelő hatásfokkal működjenek.

Az elmúlt 3 évben sokat változott az autó, de Roland szerint még nincs kész. Nagyon köszöni a Fanat-X csapatnak a segítséget a külső átalakításokban, Schuster  Albinnak (Car Mechanik Team) a mechanikai átalakításokat, javításokat és a Retro Auto Club munkatársainak, Ocsyka Pichlernek és Lesku Miklósnak a tökéletes fényezést!