Aki rajong az autókért biztosan találkozott már igazi hörgős amcsi V8 hanggal, ami utánozhatatlan. Aztán ez vagy megfogta az embert vagy nem, de a többségnek mindig lesz egy hely a képzeletbeli listán egy ilyen klasszikus gépnek. Amerikában kicsit máshogy megy ez. Hazai pályán nyilván könnyebb megfertőződni. Így történt Anthony-val is. Miután a családban több izomautó is megfordult, ezért várható volt, hogy egyszer Ő is hozzájut egy ilyen csodához. A kérdés csak az volt, mikor jut hozzá egyhez. Az első autója egy 85-ös Oldsmobile Cutlass volt. 140 lóerejével nem volt egy versenygép, hiába is próbálta úgy vezetni, úgyhogy nem is tartotta meg sokáig. A fősuli után vett magának egy 95-ös BMW M3-at. Ezzel kicsit belekóstolt az Euroérzésbe. Szerette, jó volt, lehetett vele jókat autózni ,de hiányzott egy kis plusz. Az M3-at E39 M5-re cserélte. Ezzel már kifejezetten elégedett volt. Egy kényelmes sedan, megfelelő erővel és remek vezethetőséggel. Azonban ha egyszer valami beette magát az ember agyába, akkor bizony nincs menekvés. Kellett egy igazi izomautó! 


A kitűzött cél egy 69-es Camaro RS volt. Kék vagy ezüst színben, 4 sebességes váltóval és big block mocival. Egy ilyen beszerzése még kint is komoly feladat, de végül sikerült venni egy 69-es ezüst 427 köbinches 4 sebességes Camaro-t. A gyári 15-ös kerekekkel nem volt túl elégedett, ezért begurult a Paradise Road Rod & Customhoz, hogy felpróbáljon egy "picit" nagyobb felnit. A 20 collos szett láttán totál kiborult és tudta, ilyen felnik kellenek a gép alá. Azonban voltak még elvégzendő dolgok. Először is a váltót cserélte 6 sebességesre. A váltócsere után pedig vágyott az igazi gurgulázó V8 hangra és itt újabb döntés elé került. Vagy újra építi a gyári motort, vagy szívátültetést végez és LS kerül beépítésre. Természetesen az újabb frissebb moci került a géptető alá új csövekkel, hűtővel, kábelköteggel és minden egyébbel, ami a biztonságos és megbízható működéshez kell. A boldogság nem tartott túl sokáig. Adott egy autó, amiben 400 ló dübörög, de az egész alváz és fékrendszer teljesen gyári. Szóval még az elindulás is problémás lehet az évek alatt elrohadt alvázzal nemhogy a megállás. 

Innentől indult el a lavina. A Chicago melletti Roadster Shop emberei kompletten újraépítették az egész autót. A teljes alváz és futómű erősebb lett. A fékek is sokkal komolyabb darabokra cserélődtek. 14"-os tárcsák és 6 dugattyús fékek kerültek felszerelésre. Ezután jöhettek a felnik végre! Az elképzelés egyszerű volt. 3 részes, lépcsős peremes, konkáv középpel rendelkező kell. A Forgeline-al történt egyeztetések után el is készült Anthony álomkereke. A GA3 garnitúra elöl 9,5x19 265/35-ös gumikkal, míg hátul 12x20 345/30-as kaucsukokba burkolva. 

Azt hinnénk ezután emberünk megnyugodott és hátradőlve csodálta a kész művet. Hát rohadtul nem! Elment a Mike Duke Racinghez és kezelésbe vették a motort. Miután megnövelték valamelyest a teljesítményt, a megjelenésén is változtattak fényezett és polírozott elemekkel. A beltérben felújított és újrahúzott Recaro ülések jelentik a változást, illetve az egész belsőt újrahúzták. 

Így most olyan autóval gurulhat Anthony, amiről gyerekként álmodott és most a fiait próbálja megfertőzni. Egy ilyen példával nem lesz nehéz. :-)

 

Forrás: Speed Society