E34 Touring (24 db kép)

 

Ha valaki gyerekként csak és kizárólag autós filmeket, rajzfilmeket nézeget, akkor valószínűleg felnőttként sem lesz másképp. Kiyoto-San is teljesen rá volt függve mindenre, amit benzines motor hajtott, legyen az autó vagy motor. 25 éves volt, amikor először vezethetett BMW-t, mégpedig egy barátja adta oda egy körre E34-ét. Innentől fertőződött meg főhősünk és akart egy ilyen típust, de nem csak egy sima 34-et, hanem valami olyat, amiről mindenki tudni fogja, hogy az övé. Néhány év spórolás után sikerült beszereznie egy touring kivitelt. A 95-ös évjáratú autó ráadásul alapból sem volt vérszegény. 540i felirat figyelt a csomiajtón.

Rengeteg elképzelése volt az autóval kapcsolatban, de az anyagi háttérrel voltak gondok. Így hát aztán hősünk összeszedte az összes kapcsolatát és megpróbált némi reklámért cserébe hozzájutni néhány alkatrészhez. Kiyoto barátja, Megumi épp akkoriban indította vállalkozását, ami egyedi felnik készítésére specializálódott. Így sikerült az autó alá pattintani egy szett MGM MS01 felnit, elöl 9,5, hátul 10,5x18-as méretben. Felni kipipálva, jöhet a futómű. Kiyoto nagyon stancebe akarta vágni a kombinét, úgyhogy végül a Scream Division hozzásegítette őt egy állítható futóműhöz. Hogy kicsit feldobja a "szürkeséget", a motorháztető karbonra cserélődött. 

Eddig minden parádés! Van egy Japánban ritkának számító alap, ugyanis touringból nagyon kevés található, megvannak az egyedi felnik és földbe van döngölve a bódé. Mi kell még? Az erő! Kiyotonak szüksége volt egy erősebb motorra. Nem mintha a V8 kevés lett volna, de hiányzott valami a teljes boldogsághoz. Ezért aztán vett egy törött E34 M5-öt és átemelte a hajtásláncot, illetve a motort. A 3,8-as szív a 6 sebességes váltóval, már igazi sportautós érzést adott a családi kombinak. Természetesen a fékeket is az új teljesítményhez igazították. 360-as tárcsák és 4 dugattyús Brembo fékeket kapott elöl, hátul pedig Lancer EVO szett segíti a megállást. 

A versenyhangulat bent is folytatódik. A gyári ülések helyett Recaro székekben lehet helyet foglalni. Az utasé LX-L a sofőré SPG típusú. A műszerek a donor autóból érkeztek, illetve Defi kiegészítő műszerek is helyet kaptak középen. A kormány viszont Renown és a jellegzetes BMW színű cérnákkal lett varrva. A váltógomb pedig Rennstall gyártmány. 

 

Forrás: Speedhunters