"Built not bought" - MG ZR saját kezűleg módosítva.
Mi kell ahhoz, hogy magunknak építsünk egy autót? Először is egy autó, amit szétberhelünk, de azon felül megfelelő érzék, anyagi háttér és egy garázs sem árt, na meg a legfontosabb, a kitartás! Dan Pritchard is azok közé tartozik, akinek a Halálos Iramban első része, elég meghatározó film volt. Korábban is nagyon érdekelték az autók, de a premier után, egyértelművé vált, hogy mivel akarja minden idejét tölteni. Első autója egy Renault Clio volt, amit elkezdett átalakítani, de a lelkesedés nagyobb volt mint a tudás, így a fényezéssel, konkrétan tönkretette az egész autót.
A vicces az egészben az, hogy rohadtul nem zavarta baki a fiatal tulajt és még így is büszke volt munkájára. A hiba viszont arra sarkalta Dan-t, hogy megtanulja az autóépítés minden fortélyát. Miután megismerte Steve Pearcy-t, aki turbós Rovereket épített versenyre, hamar szoros barátság alakult ki kettejük között és közösen módosították az autókat. A közös munka hatására, Dan 2010-ben vett egy MG ZR-t. Az autót teljesen lefújták, alvázzal együtt, Ferrari Grigio Medio szürkére. Mivel Dan elég jól belejött a karbonozásba, ezért a tető, és az egyedi Vortex hátsó szárny is ebből az anyagból készült. A sárvédőket fémből szélesítették ki és a belső ívek méretét megnövelték, hogy majd teljesen le lehessen ereszteni a kocsit a földig.
Az első lökhárító teljesen egyedi elképzelés alapján született meg, nagyobb beömlőkkel. A lámpák is átalakultak és a bal oldaliban egy plusz légbeömlőt alakítottak ki. A hátsó lökhárítót lesimították, kapott egy karbon diffúzort (Jaguar F-Type stílusban) és kiszélesítették, hogy passzoljon az ívekhez. A küszöbök is egyedi darabok és itt is találunk egy kis szénszálat. A csomagtérajtó is megszabadult minden felesleges kiegészítőtől és kapott egy karbon szárnyat.
A jellegzetes mintájú anyag rengeteg helyen felbukkan még. Ablaktörlő, visszapillantók háza, a letisztított motortérben és hátul az utastéren belül is lehet találni bőséggel a nemes anyagból. A 2 literes 16 szelepes turbós motort is átalakították. Nagyobb és kovácsolt dugattyúk, H hajtókarok, egyedi kipufogórendszer, Garrett GT3076 turbó, kevlár kuplung, HKS lefújószelep, Skyline R34 intercooler és még oldalakon keresztül lehetne sorolni, mert szinte minden része átépült a motornak.
Teljesítményadatokat nem tudni, de sejthetjük, hogy a teljesen új és erősebb belsővel újraépített szív mire lehet képes. A futómű természetesen levegős, mint ahogy egy ekkora volumenű projektnél várható is. Az egyedi rendszer, Viair kompresszorokat Airlift V2 vezérlőt és "hardline" csövezést kapott. A teljesítmény mellé fékekre is szükség volt, 6 dugattyús Tarox nyergek, 355-ös tárcsákkal lassítják a gépet. A tengelyek végeire RH ZW1 felnik kerültek. Elöl 9, hátul 10x17-es méretben, Candy red középpel, arany csavarokkal és Porsche közepekkel. Elöl-hátul 215/40-es Yokohama Parada gumikat szereltek fel.
A beltérben teljesen egyedi műszerfalat találunk karbonból, amiben helyet kapott egy iPad és egy 7"-os TV is. A műszerfal tetejét flokkolták. Az ajtókárpitok is karbonból készültek, de az oszloptakarók szintén flokkolva vannak. A tető is vörösbe borult, gyémántvarrással. Az ülések recaro Trendline darabok, a kormány pedig Sparco, félig bőrözve és félig hasított bőr. A hátsó rész szinte minden eleme karbonozva lett, úgyhogy ha eddig nem volt egyértelmű, ez az autó már bőven átlépte a showcar szintet. A szórakoztatásról, Kicker, Phase és Kenwood elemekből álló rendszer gondoskodik. Ha belegondolunk, hogy Dan a karbonozást és szinte mindent a Youtube-ról sajátított el, akkor mindenképp tiszteletet érdemel. Persze nagyon sokat segített neki Steve is, főleg a motor átépítésénél.
Még több képet, illetve a részletes leírást a módosításokról IDE KATTINTVA találtok! Érdemes végigolvasni, főleg azoknak, akik gerjednek az ilyen információkra!
Forrás: Fast Car