A napokban gyakorlatilag orrba-szájba' osztja mindenki az fenti (egyébként majdnem két éves) videó facebookos verzióját, amiből persze semmilyen infó nem derül ki magáról az autóról, vagy hogy m is történik rajta. Utánajártunk, hátha érdekel valakit a téma bővebben is kacsint

Az autót egy görög tuningcég, az Extreme Tuners csapata jegyzi, ahogyan látható is, közel sem gyári állapotban. A gyári kétliteres, négyhengeres blokk lökettérfogatát 1831 köbcentire csökkentették, ami elég őrült húzásnak tűnik, viszont az új, egyedileg legyártott főtengely és a hozzá tervezett rövid, kovácsolt alumínium hajtókarok és dugattyúk beépítése pont ezt tette szükségessé. A blokk felépítése így teljesen hasonló ahhoz, amit a Forma 1-es autókban, vagy sportmotorokban láthatunk. A sűrítési arány 17:1-es, a motor pedig 12.000 RPM-et pörög!

A hengerfej terén is jócskán - többek közt 16 titánium szeleppel, Hollow vezérműtengelyekkel - megerősített blokkhoz a Garett T6 GTX55-ös turbófeltöltője préseli az oxigént, a videón látható teszten még 1,5 és 2,8 bar közötti töltőnyomáson, 1.240-1.890 főtengelyen mért maximális lóerővel. Azóta egyébként már többet is tud a vas, egészen 2.145 lóig húzták fel, ami 1.720 pacit jelent keréken mérve!

A videón jól látszik a gyorsulás, a 80-280 km/órás sprintet mindössze 5,8 másodperc alatt teljesíti a gép. Negyedmérföldön egyébként - másfél baros töltőnyomáson - 8,7 másodpercet tesz le az aszfaltra, 266 km/órás célvonali sebességgel, metanol üzemanyaggal.

Még néhány szép gyorsulási adat:

  • 100-160 km/óra: 1,4 mp
  • 100-193 km/óra: 2,19 mp
  • 100-260 km/óra: 4,03 mp
  • 100-320 km/óra: 5,99 mp
  • 160-320 km/óra: 4,59 mp

 

 

Forrás: Extreme Tuners