Két hazai építésnek is szoríthatunk kontinensünk legrangósabb autós szépségversenye, az European Tuning Showdown indulói közül. Az AMTS-ről idén kijutó Bara Kárpit Opel Combo, valamint Vincze "Vinyus" Tibor C6-os technikával épített 1969-es Corvette-je küzdhet Európa legjobb 64 autója között a győzelemért, a sort magyar vonatkozású párbajok terén pedig Laci indította.

Az első ellenfél a Capuccino nicknévre keresztelt Golf I Cabrió volt, mely mindenütt ízléses kávé-designban és fényezéssel, clean motortérrel, komplett bőrözéssel és airride-os futóművel indult harcba a Combo ellen. Laci tartott is tőle, hiszen ezekkel az egyesekkel nincsenek éppen vidám tapasztalataink ETS terén: két éve Dózsa Feri Mustangját, majd a Combót is egy teljesen hasonló koncepcióban épített Golf ejtette ki, így már csak babonából is feszengve indult az első összecsapás.

Laci megkezdte az aggódást

Most viszont már egészen más szelek fújnak, mint 2014-ben. Habár Laci ott is nagyon szép eredménnyel szerepelt az - akkor még fehér - haszonjárművel, tudta, hogy nem ez lesz az utolsó dobása az ETS-en. Már a tavalyi AMTS-re sokat változtatott az autón: akkor kapta meg az új, barna fényezést, rengeteg apró részlet változott bőrözések, a futómű és a motortér alkatrészeinek kiglancolásán keresztül a hátsó ajtó "egységesítéséig" és a multimédiáig. Ez azonban akkor még nem volt elég a nálunk is vendégeskedő bíráknak, hogy újra meghívják Lacit a versenyre. A szabályok egyébként igen szigorúak, ha két egymást követő évben történő indulásról van szó.

Az ellenfél, a Capuccino Golf I Cabrio

Laci azonban nem adta fel, sőt, meglévő tapasztalatai alapján megálmodta és meg is valósította az ultimate ETS-versenyző gépet: egy Porsche Boxster motorját, váltóját és és alvázrészét tolta be a Combo alá a tűzfallal és a kormányművel együtt. Emellett totálisan letisztította és átrendezte a rakodóteret, az utastér pedig egy az egyben a német kabriójé lett, persze szépen, Bara-módra újrabőrözve. A koncepció alapját jelentő varrógép pedig átkerült a motortérbe. Hosszú oldalakat lehetne írni minden egyes átalakításról, amit érzésünk szerint meg is fogunk tenni egy következő cikkben nevet

 

A németek mindenesetre láthatóan odavannak az építéstől. Csodájára járnak párbajidőn kívül is, rengetegen nézegetik körbe aprólékosan, a meghívott VIP vendégek és persze a médiások közül is.

Hogy a párbajról is ejtsünk pár szót: a Combo sikeresen elfogyasztotta az első ellenfelet, magabiztosan verte a Capuccino Golf I-est az összecsapásban. Gratulálunk Laci, csak így tovább!

Aggodalom ide, vagy oda, magabiztos győzelem volt

A másik hazai indulónk a 60-as sorszámot kapta, így első megmérettetésére holnap kerül csak sor. Természetesen arról is beszámolunk majd - folytatás holnap!

Forrás: Carstyling.hu