Hurrá, megint előkerült egy majd' egy éves videó, amit ész nélkül lehet osztani. Mert szenzáció az ugye van, egy régi E34-es kasztniba csomagolt valami szépen elkeni a 400 km/órára képes, 350 milliós szuper sportautó száját, méghozzá így: 

Na itt volt meglepetés!

Mi egy kicsit utánanéztünk annak is, mitől ilyen kemény ez a bimmer, hátha valakit az is érdekel. Az autót egy svéd műhely, az AG:s Bilverkstad építette, a tulajdonosa pedig egy Tony névre hallgató úriember, aki igazi szörnyeteget kapott vissza a tuningot követően.

A szív maradt eredeti, sorhatos S38b38, melyet az 1988-1992 között gyártott 5-ösök sajátja, a lökettérfogatot viszont 3,8 literesre növelték. A motort kovácsolt dugattyúkkal és hajtókarokkal erősítették, 1680 cc-es injektorokkal, speciális vezéműtengelyekkel és nagyobb szelepekel tápolták, majd egy irdatlan, Garrett GT4788-as feltöltővel párosították. A teljes szett egyedi építésű a turbórendszer csövezésén, üzemanyagrendszeren és a 4 hüvelykes verseny intercooleren keresztül a komplett kipufogórendszerig.

A végeredmény pedig nem 900 paci, ahogy sok helyen írják, hanem 1.059 lóerő, ráadásul keréken mérve! A hatalmas erő a Tilton háromágú szinterkuplungjával és az AG:s lendkerekével szerelt hatsebességes, Tremec váltóján keresztül jut az aszfaltra. Az úton maradásról állítható magasságú ás keménységű futómű gondoskodik, az optikáért pedig egyedül a 18 colos fekete BBS felnigarnitúra felel - na, de kell ennél több egy sleeper-re?

A futamot megnézhetjük még a BMW nézőpontjából és kívülről, valamint egy másik videón látszik a motortér is:

A BMW szemszögéből (nehéz lehetett tartani a kamerát...!)

Külső nézet

Pillantás a motortérbe

 

Forrás: GTBoard