Az első autó egy ember életében mindig nagyobb jelentőséggel bír. Dávid sokat dolgozott azért, hogy Favoritja elismerést váltson ki mindenkiből.

Skoda Favorit (12 db kép)

 

Nem vagyok Skoda fan. Mégis Dávid autójára ránézve, csak elismerően tudok bólogatni. Ez az autó JÓ! Nincs méregdrága többrészes kerék. Nincs széthashtagelve az instán. Nincs airride. Nincs szélesítés. Tulajdonképpen nincs semmi olyan,  amitől 2016-ban  igazi sztárverda válhatna belőle. Mégis bárhol megoszt az ember egy képet az autóról, garantált sikere van. Talán az old school dolog teszi, vagy csak mert divat klasszik keleti verdákat csinálgatni? Nem tudom, de Dávid nem most kezdte el építeni az autót és nem a divatot követte, hanem magának, saját örömére faragta olyanná, hogy mindig elégedetten nézzen rá. 

2006 decemberében jutott hozzá a kis Favorithoz. A család egyik idős ismerőse éppen le akarta cserélni a Skodát. Dávid elment bátyjával megnézni. Az autóban, 17 éves kora ellenére 34ezer(!) kilométer volt. Miután kipróbálták és alaposan megnézték, kemény 70.000-ért megvásárolták az autót. Nem ez volt az álomautó, de Dávid úgy örült neki, mintha megnyerte volna az lottóötöst. Első éjjel is csak az ablakon át bámulta és még mindig nem hitte el, hogy van egy autója. (Szerintem ez mindenkinél így van az első autónál, márkától függetlenül.) Tudni kell, hogy Dávid a jogsira is a suli mellett spórolt és az autónál is csak kis segítséget kapott, úgyhogy szerelőhöz sose ment, mivel ezzel is csökkenteni akarta a költségeket. Miután a kötelező szervizen túl volt, jöttek a gondolatok, miként lehetne különlegessé tenni az autót. Az elején még az akkoriban divatos megoldások voltak erőltetve a gépen, de ezt Dávid hamar kinőtte. Aztán a sárvédők kezdtek elhervadni és mivel még nem volt pénz komplett lakatolásra és fényezésre, Rat stílusban kezdte el alakítani a kocsit. Vágott rugó és VW ültetőrugó átalakítva, rozsdás géptető jellemezte akkoriban az autót, amire a Rozsdakupac is felfigyelt. Össze is hoztak egy fotózást. tulajdonképpen innentől vált ismertté a Skoda. Dávid a fotózás előtt beszélgetett Bíró Imivel, hogyan lehetne még jobban leültetni a gépet. A válasz ennyi volt: " Az Oroszok, megemelik a motort." Ezután folyamatos netböngészés különböző fórumokon, és sikerült megoldani a dolgot. 3 centivel még lejjebb került a vas. Az autó bekerült a magazinba, a boldogság határtalan, de még mindig magas volt az autó, legalábbis Dávidnak. A megoldást az Ateri Motorsport szállította. Teljesen egyedi, rövidített állítható szettet csináltak. Olyannyira jól sikerült a dolog, hogy a mai napig nem lehet teljesen letekerni az autót, max félig, mégis totál rottyon van. Közben sikerült összespórolni elég pénzt egy komplett lakatolásra és fényezésre. Miután darabokra szedték, folyamatosan történtek egyéb átalakítások is. A futómű egy Felicia bontásából érkezett. Szintén onnan jött a komplett belső is, kivéve az ajtókárpitokat. A motorra felkerült az injektor, hengerfej és a komplett kábelezés is bekerült. Tulajdonképpen mondhatjuk, hogy az egy Favorit, ami Feliciát rejt. Ezután pedig kellett valami felni. Végül szélesített lemezek kerültek az autó alá ezek 7x13-as gurigák, mínuszos ET-vel és 165/55-ös gumikkal. A képeken láthatjuk, hogy a fitment eléggé rendben van! 

Az autó ma már garázsban pihen, mert Dávidnak egyszerűen nincs szíve hétköznap használni. Inkább beruházott egy rohangálós autóra. Meg akarja tartani ebben az állapotában, legalábbis ami a külsőt illeti. A futómű környékén vannak komolyabb tervek. Airride-ot akar beszerelni, amihez már elég sok alkatrész megvan és a felniket is le akarja cserélni komolyabb darabokra. Az álom valami 3 részes JDM guriga lenne, de persze vannak ennél fontosabb dolgok az életben. (Mindenesetre egy szett ATS Classic van otthon, amit sunyiban próbál beszuszakolni az ívek mögé :-D ) Érdekesség, hogy a Skodások, nem nézik jó szemmel az orrmotoros verziókat, így Dávid hamar kiábárndult abból a közösségből, viszont a VW-s arcok nagyon pozitívan reagáltak eddig mindenhol. Különböző rendezvényeken is mindig szívesen látják. Stancefesten már kétszer is járt, illetve AMTS-re is hívták, de a munkája miatt nem sikerült eddig kijutni. Remélhetőleg 2017-ben már sikerül élőben is mindenkinek körbejárni a Skodát!