Minden évben van a tó környékén egy olyan autó, amitől kiég az internet, amiről több kép készül, mint bármelyik másik autóról és ami úgymond a "Wörthersee autója" képzeletbeli címet elnyeri. Idén egy gyári autó volt az, amitől hangos volt a Facebook. Na, de milyen gyári! 

Kezdjük az elején! A Volkswagen SP2 nem biztos, hogy mindenkinek ismerősen cseng. Megmondom őszintén, én sem nagyon tudtam, hogy létezik ez a típus, de ez annak is köszönhető, hogy nem vagyok hithű VW fan, csak simán szeretem a szebb darabokat. A kocsi eredetileg brazil modell és összesen 10205 darabot gyártottak belőle, 1972 és 1976 között. Ebből összesen 670 darab jutott el Európába, amiből szinte az összes megsemmisült. Egészen pontosan, jelenleg 3 azaz három darab van, amiből kettő a Wolfsburg Múzeumban van és egy darabot láthatott a nagyérdemű a tónál. Az egész ott kezdődött, hogy Thomas Mayr egy új projektbe akart belevágni. Az agyalás közben jött az SP2 ötlete. Azt mindenki tudta, hogy még a hazájában is ritka és drága autó, az meg maga a csoda lenne, ha találnának egy jó állapotú példányt. Ennél már csak az lett volna nagyobb csoda, ha elérhető áron találtak volna alkatrészeket hozzá. Végül sikerült találni egy jó állapotú darabot. Ezután a használt alkatrészek felújítása volt a legnehezebb feladat Thomas számára, de ezt is megoldották, mint ahogy látszik is.

Maga az ötlet, hogy a Wörthersee-n debütáljon a kocsi, a rendezvény előtt 8 nappal született meg! Ehhez már önmagában is csodára volt szükség! A módosítások listája elég rövid, de egy ilyen autónál nincs is szükség túl nagy dolgokra. Le kell ültetni, alá kell tenni valami korhű felnit és nagyjából garantált a siker!

Mondjuk az ültetés nem volt annyira egyszerű, de Thomas és Martin feltalálta magát és házilag megoldották a feladatot. Ezek után felcsavaroztak egy szett BBS E55-öt, elöl 7, hátul 8x17-es méretben, 195/40 és 215/45-ös gumikkal, majd megkoronázták a projektet a "trombitával". A Bogarakon már megszokott kipuff, teljesen idegenül hat az SP2-n, de Thomas-nak éppen ezért a kedvenc része, hiszen nagyon megosztja a rajongókat. Vagy utálják, vagy imádják, de köztes állapot nincs. A beltér majdnem gyári maradt, egyedül a csövezés töri meg a bőr és fa belsőt, amit ráadásul sárgára is fújtak, csak hogy még feltűnőbb legyen. 

Szóval van egy gyári bódé, gyári motor, egy átalakított futómű, egy szett klasszik felni és egy elmebeteg kipufogó. Ehhez hozzáadjuk azt, hogy mennyire ritka maga az alap és azonnal kész is van a Wörthersee szupersztár! Eddig sem volt egyszerű kitűnni, de most nagyon magas lett az a bizonyos léc! 

További képekért KATT IDE! 



 

Fórum: Témaindító komment (Statler, 2017. június 15.)

Forrás: Volxzone