Manapság divatosak a szegecselt ívek. A külföldi médiában, leginkább méregdrága autók alatt, hasonló árban mozgó felnikkel és levegős futóművekkel szerelt verziókat látni. A versenystílus mindennek jól tud állni, de eddig csak finoman adagolták ezekhez az autókhoz. Andor viszont nem sz.rozott: megálmodott valamit, és véghez is vitte. Saját bevallása szerint nincs még kész az autó, de nekem már így is az egyik legkomolyabb verda volt az AMTS-en. 


Azt tudjuk, hogy korábban Rat stílusban volt megcsinálva az autó. Számomra már akkor kedvenc volt: minden kiegészítő, minden apróság tökéletesen passzolt és nagyon jó volt az összkép. Viszont, mint mindenhol, itt is szükség volt változásra. Miután megnézett egy hegyi versenyes videót, Andor érezte, hogy az lesz az új irány. Amíg mindenki maximum egy ívet, vagy  eggyel nagyobb szárnyat tesz fel, addig ő kompromisszum nélkül igazi Hill Climb érzést akart összehozni.

Elkezdte bújni a netet, hogy itthon kik építenek ilyen jellegű autókat. Azt nem mondanánk, hogy problémát okozott a dolog, mert elég kevés találatot dobott ki a Google. Végül a Szász Motorsportra esett a választás. Írt nekik egy emailt, hogy szeretne egy ilyen autót építeni, de utcára. Egy óra múlva csörgött a telefon, és már meg is hívták Andort a műhelybe, hogy megbeszéljék a részleteket. Nagyon kedvesek voltak a műhelyben. Mindent megmutattak. Andor megnézhetett közelről két darab F3000-s autót, verseny BBS magnézium felnikből annyi volt a műhelyben, hogy polcnak vagy asztalnak használták. 15(!) darab slick gumival indult haza, majd megbeszélték, ha megvan a tökéletes méret, akkor minden mást az ahhoz fognak igazítani.


A szélesített lemezfelnikre TA Gewinde engedi az autót, de a gátlók keményítve lettek. A hátsó szárny is egy érdekes történet. Kapott egy karbon szárnyat, de az kicsinek bizonyult, ezért lemásolták és egy "picit" nagyobb verzió került az autóra. Egész pontosan az eredeti 90 cm helyett 170 centi lett a szélesség. Hátul a diffúzor miatt ki lett vágva a pótkerék és belemezelték a helyét. Felkerültek a különböző szélesítések, a légterelők. Az első ajtón plexi váltotta az üveget. Felkerült egy nagyobb "kés"  és egy olajhűtő is. 


A belteret kipakolták és becsövezték. FK sportülések, Sparco 5 pontos övekkel, váltották a korábban csupasz fém székeket. A váltókar egy MIG21 botkormány még mindig. A műszerek pedig egy Porsche 944-ből érkeztek és lettek befaragva a Golfba. 

Mint mondtam, még csak félig van kész az autó. Tervek között szerepel a csövezés befejezése, és egy kis plusz meló is van még a szárnnyal. Egy erősebb motort is szeretne a tulaj, és nem biztos, hogy a VW palettájáról érkezik, de ez még titok. 

A végére pedig egy rövid sztori. Amikor Andor megérkezett a show-ra, mindenki azt kérdezte, hogy így gurult-e végig a városon. Andor pedig csak annyit mondott:

- Így, csak nem tudott felmelegedni a gumi és kicsit csúszkált. 

Fotók: Peter Mosoni Photography, Darius-Lowmedia