Amikor az ember naphosszat csak Ferrarikat, Aston Martinokat és egyéb klasszikus csodákat újít fel, akkor azt gondolnánk, hogy a saját hobbiautója is valami ilyesmi lesz. Nos, ez részben igaz is, mert van pár különlegesség a garázsában, de van egy kakukktojás is, az pedig a képeken látható 1976-os Lada 2103. Hogy mitől van ekkora szerelem a keleti csoda iránt? Egyszerű a válasz. Fiatal korában nagymamájának volt ilyen Ladája, és sokszor segített szerelni. Akkor eldöntötte, hogy az első autója egy ilyen autó lesz. Végül aztán nem úgy alakult, de sikerült elég sok Ladás arcot megismernie, hála a versenypálya és a boxban eltöltött időnek. Ugorjunk egy kicsit az időben. A 76-os VAZ Bulgáriából, Németországon át megérkezik Angliába 2014-ben. Miután hozzájutott, lemosta és ekkor jött az első pofon! Katasztrofális állapotban volt. Úgyhogy darabokra szedte és csavarról-csavarra, fokozatosan újította fel és rakta össze az autót. 

Miután mindent kijavított, jöhetett a fényezés. "Carnaby Blue" gyári kék árnyalatot kapott az autó, de hátul a középső panelt matt feketére fújták. Felkerültek az univerzális szegecselt ívek, a csomagtér egy Vihur szárnnyal lett gazdagabb, előre pedig egy toldatot szereltek. Az eredeti orosz tetőcsomagtartó, "nelásskirács" már-már kötelező darab. Apróság ugyan, de piros 1500S felirat is felugrott hátra. A kerékjáratokban Watanabe RS felnik forognak, 9x15-ös méretben, polír peremekkel és arany középpel illetve 215/45-ös gumikkal és 2107-es kupakokkal. A Garage 1970 és Airmasters.ru által összerakott levegős rendszer pedig a megfelelő hasmagasságról gondoskodik. Itt is találunk egy kis érdekességet, ez pedig nem más mint a levegő tartály. Két darab kiszuperált orosz tűzoltó készüléket vágtak szét, majd hegesztettek össze. A felnik mögött Master Sport Keramik, fúrt és mart tárcsákat találunk és hozzáillő betéteket. Az 1,7-es 8 szelepes motor, többek között, 1600-as hajtókarokat, Fiat dugattyúkat, új főtengelyt, verseny lendkereket, Niva hengerfej tömítést, dupla Webereket és 5 sebességes váltót kapott. Ráadásul mindezt fantasztikus minőségben beépítve. Már maga a látványa megér egy misét. A beltér majdnem gyárinak mondható. Legalábbis a piros belső az, de a Chevrolet Impala SS kormány már nem az. A középkonzolt átalakították, és ide kerültek az airride gombjai.

Az egy dolog, hogy ez zseniálisra sikerült, de már készül egy másik projekt, ami ennél sokkal betegebb lesz. Csak annyit mondok, hogy LADA kombi Ferrari V8 motorral...... Beteg lesz! 

Még több képért KATTINTSATOK IDE! 



 

Forrás: Fast Car