Sajnos ez az autó már rég nincs meg, de úgy érzem, mind a mai napig tökéletesen megállná a helyét bárhol a világon. Manapság szinte minden E36 alatt bedöntött kerekeket és a szokásosnál szélesebb felniket láthatunk. Mindenre van megoldás - állítható lengőkarok, toronycsapágyak stb. - a lehetőségek száma végtelen. Egyedül a pénztárcánk tud gátat szabni az elképzeléseinknek. 


MichaŁ alapból egy nagyon ritka autót birtokolt. Illetve talált egy törött Alpina B3-at, amiből a motort és a belsőt átpakolta egy másik bódéba, amin már komplett M-felszereltség volt. A bézs belsőt később kiszedte, mert váltani akart és egyébként sem volt gyári az autó, így teljesen mindegy volt, hogy milyen ülések vannak benne. Úgyhogy beszerelt egy pár versenyülést Schroth övekkel és egy Nardi kormányt. Egy dolgon viszont nem változtatott. A kesztyűtartó felett meghagyta az Alpina plakettot. 


Az Alpina motor 247 lóereje bőségesen elég volt a srácnak. Egy K&N légszűrő és egyedi kipufogórendszer került "csak" felszerelésre. A váltó egy 328i-ből érkezett manuális 5 sebességes verzió lett az Alpina switch-tronic helyett. 


Eddig ez is elég már egy BMW rajongónak, de most jön az a rész, amikor az ortodox fanok kitérnek a hitükből és máglyára akarják dobni az egészet. Az AP Fahrwerke állítható futómű még nem akaszt ki senkit. Ehhez egyedi és keményebb rugókat párosítottak. Utána bekerültek az állítható lengőkarok és toronycsapágyak, amivel elöl -8 míg hátul -9 fokot tudott dönteni a kerekeken. Aki döntött már kereket, az tudja, hogy ilyenkor már sima 7" vagy 9" széles felnik már nem elegendőek. A látvány ugyanis rettentően idétlen lesz. Elvesznek a felnik az ívek alatt. MichaŁ is tisztában volt ezzel, úgyhogy nem aprózta el a dolgokat: elől 11 x 17, hátul pedig 11,25 x 17-es OZ Breytonokat csavarozott fel, a hátsón hátul 4"-os peremmel. Ha belegondolunk, néhány éve el se mertük képzelni, hogy ekkora lavórok elférnek a "gyári" ívek alatt. 

Senki sem érti miért adta el az autót MichaŁ, de ahogy hallottam, mai napig nem találja a megfelelő utódot. Nem csodálom. Ez az autó annyira meghatározó alakja volt az autós kultúrának, hogy nehéz lesz überelni! 

 

Forrás: Ultimate Klasse