Mit is jelent a Kei Car jelző? Japánban a kis méretű autók, kisteherek gyűjtőneve. Szokták K-carnak is nevezni. Neve a kei jidōsha szóból ered, aminek jelentése: könnyű autó. Ezek a gépek leginkább azért népszerűek, mert könnyedén lehet velük parkolni, alacsonyabb adók terhelik őket és mégsem bringával, vagy motorral kell utazni. Általában 1.0 körüli motor hajtja ezeket az autókat, gyakran turbóval szerelve. Eredetük egészen a II. Világháború végéig vezethető vissza, amikor a japán lakosok nem engedhettek meg maguknak nagyobb méretű autókat. Aztán persze később a praktikusság miatt maradt népszerű ez a kategória, és mint sok más esetben, felfigyeltek rá az autóbuzériában szenvedők is. Nozomu Yamamoto is ilyen forma. Korábban már földig pakolta ezt a Daihatsu-t és nem elég hogy "static" volt még "oni camber" recept szerint döntötte be a kerekeket. (Ez már a teljesen nem normális kategória és sokak számára undorító, de ne felejtsük el, hogy Japánban járunk és ott bizony ez a normális!) Azonban, ahogy lenni szokott, beindult a kattogás, és hősünk teljesen újraépítette a gépet! Mindent, mondom mindent, saját kezűleg csinált meg az autón. Rengeteg alkatrészt gyártott le karbonból, a szélesítéseket pedig teljesen a kerekekhez készítette el.. Mindamellett, hogy a legalacsonyabb kisautót akarta magának tudni, a teljesítmény is fontos szerepet játszott, mert a kocsival nem csak tükörsima úton, de a versenypályán is menni akart, sőt! Driftelni! Ehhez pedig az 500 köbcentis gyári motor elég kevés lett volna, úgyhogy a Mazda MX-5 1,8-as szívét ültette be, amivel vidáman tudja füstölni a gumit és veretni a kanyarokban. A már említett szélesítések is pont ezért kerültek az autóra, mert így a Mazda komplett futóműve kerülhetett a kocsi alá. Megkapta mellé a komplett csővázas alvázat és erre dobták rá a Mira kasznit.   A súly/lóerő arány még annak is köszönhető, hogy a beltérben csak és kizárólag a legfontosabb dolgokat találjuk. Egy ülést, három pedált, egy váltókart, egy kézifékkart és egy kormányt. A teljesen fémből kialakított beltér is Nozomu műve. Nincs min meglepődni. Ez egy olyan autó, ami suhan a sima aszfalton, de alkalmanként AE86-ok és Nissanok társaságában vereti a helyi pályákon. Egy dolgot azonban tudni kell. Természetesen csak tréleren mozog, úgyhogy ha a tulaj menni akar vele, akkor azt csak pályán teheti meg. Nehéz eldönteni, pontosan mitől annyira különleges ez a Daihatsu. A lehetetlen magasságtól? A Mazda motor és hajtáslánc beépítésétől? Vagy attól ,hogy mindent maga készített el Yamamoto? Végülis tökmindegy. Ez egy nagyon durva és nagyon remek autó! 
További képeket IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: Stancenation