Az E30 ma már nem éppen a hobbiépítők játékszere. Egyre nehezebb hozzájutni egy gyári 6 hengeres példányhoz és az alkatrészek is fogynak folyamatosan, úgyhogy aki most akar belevágni egy ilyen projektbe és ráadásul különlegességekkel akarja felszerelni, az jobb ha felkészül egy végtelenített bankkártyával! Ja és akkor még nem is beszéltem arról, hogy kétajtós verziót találni elérhető áron ma már lehetetlen. Persze mindig bele lehet futni egy alkalmi vételbe, de ilyen ritkán történik.

Mikael viszont szerencsésnek mondhatja magát. Akart egy 4 ajtóst, hogy építsen egy sleepert és talált is egy kedvező árú és aránylag jó állapotú darabot, ami ugyan 1,6 volt de a célnak tökéletesen megfelelt. A kedvező ár jelen esetben 4 darab felnit jelent. Ugyanis ennyiért jutott hozzá a kocsihoz hősünk, aki azonnal a garázsba gurult a kocsival és neki is kezdett az építésnek. Nem voltak nagy tervek. Eltüntette a rozsdákat és lefújta Alpineweiss-re az autót, beszerelte az állítható futóművet, felkerültek a nagy fékek, 5 csavaros lett a kerékagy, bedobott két sportülést és nagyjából megvolt amit elképzelt. A munkálatokat mind saját kezűleg végezte és az alkatrészekért sem kellett messzire mennie, mert az előző projektből átmentette azokat. Szóval megvan a gyárias külső, most jöhet a motor, hogy aztán meglepetést lehessen okozni az utcán. A terv egy M50B25 turbósítása volt, 300 lóerő körüli teljesítménnyel, azonban ahogy lenni szokott, az irányítás kicsúszott a kezei közül és elszabadultak a dolgok. ARP tőcsavarok, Schwitzer turbó, 60mm-es wastegate, Ecumaster vezérlő és E85 üzemmód. Ezeknek köszönhetően 1,2 bar nyomás mellett 400 lóerőre képes az autó, amihez ha hozzávesszük a könnyített bódét, akkor elég izgalmasan hangzik. Innentől viszont már nem az volt a cél, hogy sleeper legyen, hanem inkább a teljesítményhez jobban passzoló külső elérése volt a cél. M-Tech II karosszéria elemek, M3 EVO szárny került a kocsira. A futómű is gazdagodott pár aprósággal, mint például a nagyobb kormányszögre képes kormánymű, Strongflex szilentek, E46 lengőkarok. A felnik estében is érdekesen alakultak a dolgok. Az E-bay-en talált két darab 10,5x17-es OZ Futura-t, amit azonnal meg is vásárolt, majd előre gyári M-system görgők kerültek a turbina középpel. Mivel ekkor már erősen versenystílusú volt a kiállás, felmatricázták az autót TIC-TAC dizájnnal, ami egyfajta tisztelgés a DTM korszak előtt, meg aztán Mikaelnek ez a kedvence abból a korszakból. 

Ismerjük azt az érzést, hogy elkészültünk a kocsival, de már kezdjük megszokni és kéne valami plusz? Nos, emberünknél már beindultak a fogaskerekek és minél előbb szeretne egy épített 2.8-at a géptető alatt tudni, természetesen turbóval és 700 lóerő körül! Sok sikert hozzá! 

Még több képért KATT IDE! 



 

Forrás: Stanceworks