Megbüntetett a rendőr

Témakör: Real life
aktuális téma
Megbüntetett a rendőr

Problémád akadt a rendőrséggel, vagy az NKH.-val?
Írd le, de a végső megoldást nem itt fogod megkapni, max iránymutatást,hogyan is oldd meg a problémát.

Néhány egyszerű, könnyen betartható kérés:

Ha negatív vagy pozitív élményed volt a hatósággal kapcsolatban meghallgatjuk, de a felesleges és billentyűzetet nem tűrő fikázódást mellőzzük!

A rendőrségen keresztül, kerüljük a napi politikát is!

Aréna kuncsorgásra még nem került itt sor, ne is legyen!
Hirdetés feladásra se használd e topicot, kérlek!
Ne priviben írjatok ha kérdésetek van, azért van a fórum.

Mindent mi se tudunk fejből,így igyekszünk segíteni a vonatkozó jogszabályokkal!



Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Vectra555
#36206
2016. április 13. 14:25
És hogyan fog átlagot számolni, ha bejövök Bp-re az M3-on, de utána már nem megyek ki a városból? Ez autópályán működne, de ott is csak akkor, ha a két mérési pont között nincs lehetőség megállásra, vagy lehajtásra. Az pedig nem biztos, hogy hasznos, ha valaki 180-nal megy át az első ponton, észreveszi, lassít, majd a másikig megy 80-nal, mert akkor átlag alapján nem is történt szabályszegés, miközben a 180 kissé vaskos túllépés a 130-hoz képest.
Leu
#36205
2016. április 13. 14:13
Ok Egyet leszögezhetünk, nagyon szeretem az előzékeny sofőröket, sajnos nem mindig vagyok az bevallom, mentalitás és vezetési stílus hibáim. Sokszor utólag gondolok bele, hogy áhh ki is engedhettem volna, meg is állhattam volna. De ezeken próbálok változtatni, mert ha mindenki így közlekedne sokkal jobb lenne mindannyiunknak. De sosem leszek önkéntes rendőr, nem megyek lassan, és nem is tartok vissza senkit, szerintem nem használ, ha siet hát had menjen.
YELLOW
#36204
2016. április 13. 14:01
ja és engem jó érzéssel tölt el, hogy bár nem kellene, de bólintással, intéssel, egy jó ízű kedves mosollyal megköszönik előzékenységemet, mág úgy is, hogy így járok el szabályosan.
én nem fogok a szabályok miatt vergődni, ha kisgyereks anyuka kerékpárral megy, vagy viszi a gyereket, vagy megy mellette, ugyanúgy megállok, mert nem egyszerű az életük. olyankor én szoktam örülni, és dobok egy lájkot, aikor látom, hogy intésem ellenére is elszállnak a bringáról és az anyuka elmondja mi a szituáció. van ilyen csak ritka. viszont ha úgy vesszük kötsög vagyok, amikor egy férfi ember szétnézés nélkül teker át a zebrán, vagy látszik esze ágába sincs leszállni, akkor végképp nem állok meg, persze felmérem a helyzetet, azért még ha nekem is lenne igazam, nem töretem össze az autót. én nem szállok le a bringáról, de én rajta maradva több percig is tudok egyensúlyozni, d enem hőbörgök ha nem engednek el, sőt zavar amikor az autós int. persze megköszönöm, de én tudom mi a szabály. de van, hogy én is áttolom a zebrán.

lehet én rosszul gondolom, és túl sokat agyalok közlekedés közben, de én hiszek abban, hogy lehet példát mutatni, és lehet csak 10 emberből 2 fogja átvenni, de az is több mint a semmi.
YELLOW
#36203
2016. április 13. 13:50
még valami.
tudod én vagyok az a bunkó, köcsög BMW-s, aki megáll a zebránál a gyalogosnak, még úgy is, hogy szemből 5 autó is elmegy, mire a 6. megáll.
YELLOW
#36202
2016. április 13. 13:48
véletlenül sem vagyok egyik sem. én műszaki ember vagyok, ha egyszer vane gy szabály, akkor tartsuk magunkat ahhoz. sajnos munkahelyen is ugyanezt tapasztalom, mint az utakon. dettó. ezért vagyok, mert a melóba lassan agyvérzést kapok az ilyen emberektől.
én is szoktam gyorsabban menni. sőt 1-2 éve itt paráztam egy pont mérés miatt, ami este egy kihalt utcán történt. felvőrendőr, mindig kigyorsítok 2-esben, aztán ahol elszoktam venni a gázt, onnan motorfékkel begurolok a következő fekvőrendőrig pont. és ugye itt 40-es korlát van, én meg óra szerint lehet elértem a 60-at. nappal be szoktam tartani a 40-et, sőt inkább 30, mert sok gyerek jár a szűk utcán az anyjával, holott járda is van!!! és totál nem rétettem miért este méregetnek, mikor nappal a legtöbb ember gyorsan megy ott. én ezt mondom, hogy tudom mit hol engedhetek meg magamnak. szerencsére nem lett belőle semmi. pedig mértek az tutti, de at utcának van görbülete így lehet addigra motorfékkel már lelassítottam, amíg necces volt, addig még nem látta a teljes autót.

tudod én az vagyok, hogy járok utkon, ahol annyira szar, hogy bár 70-es tábla van kint, inkább megyek 60-nak, míg más a céges vagy lesz@rom autójával 100-al megy el a tiltás ellenére, veri fel a követ, stb, majd le esik az útról.
mint írtam általában előzékeny vagyok. abban igazad van és valóban szokott olyan lenni, hogy városban dupla sávon megyek a belsőbe a megengedettel, mert én tiszteségesen fizetek mident, akkor nem fogok a rossz külső sávba menni. alkott területen belül ez a jobbra tartás dolog amúgy sem úgy van. autópályán természetesen a külső, a belső csak előzésre. bár ritkán megyek pályára.

lakott területt előtt már kezd sztenderd lenni a 70-es lassító. én ide mindig motorfékkel gurulok, általában pont 70-re lessítok a tábláig, onnan mire a település tábláig érek pont 50 lesz. tehát féket nem hazsnáltam.
marhára nem érdekel, hogy a mögöttem lévőt ez zavarja. előzzen be 50 méteren, aztán álljon satu fékbe a baromja.
aki értelmes az rá fog jönni, hogy ez motorfékkel lassul, ezért meg azért. és szerintem ez egy jó példamutatás. mert lehet ő is alkalmazni fogja. a legtöbb ember nem gondolkozik vezetés közben, ezért vannak a problémák.

vannak szabályok be kell tartani, tdni kell mit, mikor és hol lehet, de a felelősség akkor is a tiéd. bocs, de én ilyen vagyok. egy csomó dolgot el mismásolhattam volna az életemben, mert a kutya nem láttam, mégis felvállaltam, ha hibáztam. sosem voll belőle komoly bajom, lelkiismeretem tiszta, és azért értékelik a dolgot.

de lassan suliba ezt a fix traffit fogják tanítani a számtan helyett, mindneki tudja mi hol van, méterre pontosan, azon kívül, meg bolondok háza.
bocs, de én nem bírom, amikor elvileg felnőtt emberek vergődnek ilyen dolgokon. feélnőt felelősséggel tartozik. ennyi.
én sem értek egyet sok szabállyal, de inkább betartom, mert rajtam ne élősködjön az állam. amiért tehetek, azért teszek.

szoktam járni rokonokhoz, 2 útszakasz is van, amik cirka 8-11km-es egyenes szakaszok, az egyik elég jó minőségű aszfalt. igen tirtam már neki oda 200-ra, a legtöbben odalépnek neki ezeken a szakaszokon. érdekes módon én 10 éve 1x sem láttam mérni ott senkit. a legtöbb autós mégis betartja a szabályt, pedig nyomhatná neki, adott minden, nem nagy a forgalom, jó az út, egyenes jól belátható. én is kb 3-4 éve kentem neki oda, amúgy max 100-al szoktam menni ezen a részen. a hülyéken nem lehet segíteni valóban, de amikor mondjuk mást veszélyeztet, azért az had zavarjon már...
hondagirl
#36201
2016. április 13. 13:20
Látom, nem érted... Ha már több funkció, akkor mindkettő legyen. Legyen az akkori sebesség lemérése is, aztán pedig a következőnél is, de közben tudja, hogy mennyi idő telt el tehát átlagosan mennyivel mehetett... De mondom, úgy emlékszem hogy erről volt is szó, hogy tudni fogja... mégsem... Mint ahogy a telefont és az evést sem, pedig arról is volt szó... Na, mindegy...
Reméljük ettől majd tényleg kevesebb baleset lesz... bár nem hiszem, mert legtöbbször amondó vagyok, nem ez a gond...
Vectra555
#36200
2016. április 13. 12:26
Így meg a két pont között visszavesz a tempóból és nem történik semmi. Vagyis elkövetett egy szabályszegést, de az nem kerül szankcionálásra. Azért mondják, hogy 3 helyen van, mert valóban így van, de mindkét oldalt figyelik. Vagyis 3x2=6.
Leu
#36199
2016. április 13. 12:06
Ne haragudj de nem bírom megállni, meg kell kérdeznem, te ugye önkéntes rendőr vagy, vagy legalább polgár őr? Vagy fizetnek érte hogy, te vagy itt a KRESZ betartó minta polgár, és mindenki a ki gyorsan hajt vagy szabályt szeg az alávaló gyilkos? Gondolom te vagy aki ki jön a szélső sávba, ami esetleg haladna és kormányt harapva tartja az 50-et, valld be lelke mélyén még örülsz is, hogy há a sok barom se tud így gyors hajtani!!
Piet_
#36198
2016. április 13. 12:02
valamit félreolvastál nekem nincs bajom azzal hogy ki van-e táblázva vagy nincs, nekem tökmindegy mert 130-nál nagyon max 140-el megyek (óra szerint) sose jött még bünti, csak azt ecsetelgettem hogy a tudatlan gyökérbaromnak tökmindegy mert úgyse tudja értelmezni és/vagy leszarja.
YELLOW
#36197
2016. április 13. 11:38
de most megint ezen lovagolsz, hogy de a kitáblázás.... ahogy írod, ha nem veszi észre, akkor majd fizet. de ne a táblán múljon már, hogy gyorsan megy valaki....
NEM CSAK A TÁBLÁTÓL KELL A SZABÁLYOKBAN MEGENGEDETT TEMPÓVAL MENNI!!!
ezért írtam a múltkor, hogy ne hivatkozzanak már olyanra, hogy bokorból, eknából, NASA-ról vagy honnan mérték be!!! le van rögzítve, hogy az országban mennyivel lehet közlekedni. tehát a trafi tábla csak az országhatárra kellene kitenni. mivel a magyar itt szerzi meg a jogsit, azzal tisztában van az itthoni KRESZ-szel, azzal elfogadja azt. aki külfödre megy, vagy hozzánk jön az igenis tájékozódjon, hogy az adott országban milyen közlekedési szabályok érvényesek.
ennek ellenére egy rakat helyen jelezve van a sebesség korlát, ahol mondjuk valamiért szigorítás van. a táblák mérete és azok alakja azért jól látszik messzebbről is. ha látsz egy kör alakú táblát, de nincs záróvonal, akkor valószínű sebességkorlát lesz, tehát magából a tábla alakjából tudod, hogy valószínű lassítani kell, nem a táblától, hanem ott már az adott tempóval kell haladnod.
a traffi tábla csak egy információs tábla. akár a traffi alól is lelógathatná. sőt ki sem kellene tenni. azért mert a mi városunk elejére ki van téve, mígy a szomszéd városban nincs, attól ugyanúgy mérhetnek ott is, ugyanaz a szabály vonatkozik oda is. ha ott nincs tábla, akkor sem mehetsz 50-től többel, mert lakott területen ennyi van.
nálunk is van egy érdekes szakasz. a város szélén megy át a főút, 4 sávos. a két település jelző tábla között a legnagyobb szakaszon 60-as megengedő korlát van. igen ám, de a táblától kb 200-200méteren mindkét irányból 50 az érvényes. ennek meg van az oka, teljesen logikus. attól, hogy valaki úgy tudja, hogy azon az úton lehet menni 60-al, attól az enm az egész szakaszra érvényes. ha bejössz a városba, a település jelző táblától 50 él, csak később van a 60-as megengedő tábla kitéve. azért mert valaki nem ismeri a szabályokat, attól vannak. és igen az érintett 200-200m-es szakaszon szoktak is mérni, teljesen jogosan, mert nem véletlen a egész szakaszra vonatkozik a 60. de egyébként ha óra szerint 60-al menne, akkor nem is lenne baja belőle.
és megint a mentalitással van a gond!
valóban lehetne emelni a településen kívüli sebességet jő úton, vagy autópályán legalább egy 10-essel. de aki gyorsan akar menni, annak az sem lenne elég. így is pályán is +20km/h az engedmény. én kb. ezer éve nem találkoztam megállítos sebességméréssel, tehát nem igazán jellemző, hogy jajj most 55-nél bünti lesz. akinek meg nem elég a 65 és 150 hát az szórakozzon az a..ukájával.
nyugodtan az ilyen barmok számolgassák ki, mennyivel érnek oda hamarabb, aztán tegyék azt mérlegre, hogy megéri-e. nyilván lesz olyan, amikor az ember belekényszerül. valószínű az tudatos lsz és az iylen normálisabb fajta nem fog vergődni a bírságon.
aki vergődik annak meg az a baja, (és kaásból le lehetne őket sittelni), hogy kiderült a dolog. amit nem látnak az nincs? én úgy gondolom az ilyen emberek, simán ölnének embert is, ha tudnák nem derül ki.
johogy nem már a nyomozó a bűnös, mert olyan getszi, hogy kideríti mi volt az eset.
ne a rendőrség legyen már a hibás, mert rögzítette annak a tényét, hogy te gyorsan hajtottál, méghozzá jlentős mértékben!!! amíg a saját fejekben nincs tisztába rakva a dolog, addig hiába várunk mást, nem kell csodálkozni menniyt lopnak el az embertől a politikusok, stb.
persze a kisebb ember szív, de megszoksz, vagy megszöksz. nem kell okot adni semmire, aztán belőled nem szednek sarcot, csak azt, amit amúgy is is szednek mindenkitől.
hondagirl
#36196
2016. április 13. 10:18
Szerintem az lenne a legjobb, ha azt mérne... Akkor kikerülhető lenne amit a többiek is írtak, hogy csak a trafi közelében megy lassabban...

Akkor miért mondja, hogy csak 3 db van? Lehet hogy a városban érti, és nem az autópályán?
Köszi amúgy. Általában normálisan közlekedem, meg van hogy Vaze-t használom (Inkább benézem típus vagyok... mondjuk hirtelen jön egy 70-es tábla 90 helyett, vagy 50-es-60-as, vagy 30-as...)
Vectra555
#36195
2016. április 13. 10:08
Tudomásom szerint átlagsebességet nem fog mérni, bár alkalmas lenne erre. Budapesten pedig 6 db. működik: 2 db. M3, 2 db. M5 és 2 db. M1-M7 be- és kivezető szakaszokon.

Ha helyileg érdekel a többi, itt megtalálod: [ link: www.police.hu ]
hondagirl
#36194
2016. április 13. 09:51
Én is találtam egy ilyen cikket , titkokat

Illetve, azt is hallottam, hogy nem fog működni az, hogy csak a trafi közelében leszek lassabb, mert a két trafi távolsága közötti időt is képes "megfejteni"... Ha pl végig 120-al mennék később érnék oda a következőhöz, mintha a kettő között 200-al hajtok... Vagy mégsem lesz ilyen?

Nekem pl az is fura, hogy a régiekből egy sem marad... és így most tényleg Budapesten 3!!! db lesz/van? (fix)
Vectra555
#36193
2016. április 13. 09:40
A média sokban ludas, főleg a rendőrséggel kapcsolatban. Sokszor tapasztaltam, hogy nem úgy tálalják a dolgokat, ahogy történtek, nyilván egy szürke hírt nem lehet címlapra tenni, vagy főműsoridőben leadni. Az pedig tény, hogy a szavaknak súlya van, lehet a bűnözőből Robin Hoodot csinálni, mint ahogy a Viszkis esetében is történt.

A rendőrség szerintem nem is vakított ezzel, sőt utólag az is elhangzott, hogy a felvételek pl. nem minden esetben bizonyítják a telefonálás tényét. Ha konkrétumokra vagy kíváncsi, ott a police.hu, az a hivatalos forrás minden sallang nélkül.
Piet_
#36192
2016. április 13. 09:31
De ahogy te most leírod, ez mennyivel kultúráltabb megközelítése lett volna a dolognak, hogy ezt és ezt tudja, ezért az a neve ami és nem arra hegyezik ki, hogy paráztassák az egységsugarú embert...de ebbe a szarrágó média is ludas..
Vectra555
#36191
2016. április 13. 09:17
Aki a saját érdekében nem képes tájékozódni, meg odafigyelni, azzal már sokat nem lehet kezdeni. A "szupertrafi" jelzőt nem csak a nagy felbontású képekért kapta, hanem azért is, mert képes felismerni a járműkategóriákat, így mondjuk, ha egy kamion autópályán 100-zal megy, kapja a bírságot, a személyautó meg nem. Ezen kívül összeköttetésben van a nyilvántartó rendszerrel, képes önállóan felismerni különböző szabálysértéseket, szabályszegéseket. Az pedig, hogy mennyit költöttek rá, teljesen mindegy, mert az EU erre adta a pénzt, nem kórházra, MR gépre, vagy stadionra.
Piet_
#36190
2016. április 13. 09:04
De most itt nem is ezeken van a hangsúly hanem a hírverésen hogy paráztatták a butákat a "szupertrafipaxal" hogy még a "bugyijába is befényképez" stb stb...ha csak simán azt mondták volna hogy vesznek x db fix trafit az nem lett volna elég? (költői kérdés) Válasz: mert akkor nem tudtak volna rá elbaszni annyi milliárdot...
Piet_
#36189
2016. április 13. 09:01
A kb 5km-erenként kint lévő nagy kék JOBBRA TARTS táblát se képesek észrevenni/értelemezni, akkor a kisebb fehér tábla amibe van egy fekete paca két fehér karikával meg néhány vonal, mond nekik valamit? Semmi gond nincs a 150-el, az épp elég ráhagyás akinek ennyi sem elég akkor az meg is érdemli.
Vectra555
#36188
2016. április 13. 08:54
"bár autópálya tempónál kicsit előbb "ér oda" az oszlop mint pl 70-nél, és nem mindig lehet megkülönböztetni a sima forgalom figyelő kameráktól"
Mindegyiket kitáblázták, és ugye a táblák kihelyezésének is vannak szabályai sebességhatártól függően. Az meg már csak a hab a tortán, hogy 100 km/h fölötti sebességkorlátozásnál már +20 km/h a "ráadás". Vagyis 150km/h+ tól jön a közig. bírság. Ettől mi több kell még?
Aki meg fel akar szállni, az Ferihegyre menjen.
Piet_
#36187
2016. április 13. 08:46
"Aki meg a több száz méterről látható oszlopok láttán is képes belefutni, az meg is érdemli. " ebben nagyjából egyetértünk, bár autópálya tempónál kicsit előbb "ér oda" az oszlop mint pl 70-nél, és nem mindig lehet megkülönböztetni a sima forgalom figyelő kameráktól, csak ha már "alatta" vagy. Mellesleg a középső és belső sávban szüttyögést is szankcionálhatnák vele...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 36286 találat 1815 oldalon