BMW (tulajdonosoknak) Kötelező!!

Témakör: Real life
aktuális téma
BMW (tulajdonosoknak) Kötelező!!
TROLLok kérjük más topikot fárasszanak

BMW
BMW
és megint csak BMW....

van más márka is?

A hirdetni vágyók lehetőleg az adok/veszek topikot használják! Minden hirdetés és arénakuncsorgás törlésre kerül!

Fontosabb linkek


Ez egy autós oldal, autós topikja. Csaj képekre van másik topik. Ha csak nincs mellette a képen egy BMW.

The BMW 5-series. Best known for carrying five people and their luggage. Sideways. (by J.G.)
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
szállító
#323310
2017. január 17. 11:11
Amit leírtál, ott a pont. Azon felül, hogy ezt jónéhány comment -ben lent kifejtettem, azt gondoltam, hogy csak egyedül gondolom úgy, hogy nagyobb menetteljesítményű autó kapcsán (esetleg családi auto esetén, amiben ott a feleséged, barátnőd, élettársad, gyereked, st menekülni kell a fiatal / noname gyártók termékei elől, de örömmel konstatálom, hogy nem vagyok egyedül. Ráadásul szerintem nem véletlenül nem szerelik a BMW -t, Mercit, Audit, bármit Linglong, Sunny vagy Westlake gumikkal gyárilag, habár ha csak a költségmegtakarítást nézzük, akár logikus is lehetne, de gondolom biztonsági szempontból abszolút nem megfelelőek.

Arról pedig, hogy használt vagy új, nem nyitok vitát, lent már többször leírtam, hogy ez pénztárca függő erősen. Nekem eddig nem volt okom beáldozni a használt márkás gumik által nyújtott biztonságérzetet és a jól eső tudatot, hogy az újhoz képest feleáron vettem meg azzal szemben, mintha ugyanazt a terméket kopp újonan megvettem volna. A kompromisszum, amit hoznom kellet az 4-5 éves életkor (az újhoz képest) és minusz 1,5 - 2mm az újhoz képest. Szerintem ez vállalható, de megértem azt is, hogy valakinek cask az "új" szó jelent garanciát, ezt felesleges ragozni.

Én ehhez a témához szerintem már nem tudok érdemben hozzá tenni.

Mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok, függetlenül attól, hogy milyen gumit tesz az autójára!!!

Üdv.Gergő

boriszgolf
#323309
2017. január 17. 08:32
Ezt olyan szepen leirtad
Teljesen igazad van.
gzu11
#323308
2017. január 17. 06:16
Sziga
#323307
2017. január 16. 23:56
Korábban én is használt gumival jártam, volt Ausztriában egy-két nagyon jó forrásom. Pórul soha nem jártam vele, de ha bele számolod az utána járást, a gyakoribb föl-le szereléseket stb. már nem sokkal jössz ki olcsóbban. Nem beszélve a magasabb kockázatról. Kb. két éve, amikor kiderült, hogy Babát várunk, azóta újra cseréltem mindet (Dunlop nyári és Vredestein téli a BMW-n, Hankook nyári és Dunlop téli a Skodán). Nekem is az már a mottóm, hogy féken/gumin nem spórolunk (inkább minden máson)...

Óva intelek a no-name gyártóktól: Linglong, Sunny, Wanli, Infinity, Westlaken, stb. van már 100 féle. Ezek a cégek kinézetre lemásolják a nagy gyártók mintáit, de a gumi rétegei, gyártástechnológiája, keveréke egészen más. A nagy gyártók talán legnagyobb költsége a kutatás és fejlesztés, az árukban a minőség mellett azt kell megfizetni, ez garantálja, hogy nem szart kap a vevő. A prémium gyártók közül ár/teljesítmény arányban szerintem a Dunlop a legjobb, de a Pirelli-nek és a Bridgestone-nak is vannak megfizethető árú termékei. A Conti a csúcs, de az árban nagyon húzós (ahogy a Michelin es Goodyear is). Én Contiban és Dunlopban még soha nem csalódtam. A második ligából szerintem a Hankook a legjobb (az S1 EVO2-t személyes tapasztalat alapján is csak ajánlani tudom), de a Semperit vagy a Fulda mintázataival sem nyúlhatsz mellé. Én egy Barum-ot (Conti csoport), esetleg Firestone, Kumho is ezerszer hamarabb felraknék, mint bármelyik nagyon fiatal noname gyártó gumiját.

Persze gyártón belül is sok múlik a mintázaton (nagyon nem mindegy, hogy sport, túra vagy eco mintáról beszélünk). Pl egy sport Hankook/Semperit tapadásban sokkal jobb mint egy Eco Michelin, de valószínűleg fele annyi idő alatt el is kopik. Érdemes teszteket olvasni (lehetőleg többet és független forrásból, ha több helyen hasonló az eredmény, akkor kisebb a bunda esélye). Esetleg "gumidoktor" hozzászólásait és érdemes böngészni (amikor épp nem elfogult, általában korrektül megmondja).

Megértem, hogy úgy érzed, hogy mivel keveset használod az autót, "nem éri" meg jó/prémium gumit venni, de a baj sajnos bármikor 10 km alatt is megtörténhet. Persze egy jobb gumival sincsenek garanciák, de az esélyeidet javítod De ez csak egy személyes vélemény és tizenX éves tapasztalat, biztosan van aki másképp gondolja.
gzu11
#323306
2017. január 16. 23:21
Igen, a meretet elirtam...
Az a jo, mit te irtal
Nem tudom miert csudazzak ennyire a kinai gumkat a tobbiek...
Tenyleg ennyire szarok lennenek?
3N3MY
#323305
2017. január 16. 22:57
Pláne, hogy a Ti seggetek alatt nem elsökerékhajtás van 90 lóval, mint nekem
3N3MY
#323304
2017. január 16. 22:56
Még annyit hozzátennék ehhez, hogy az a halálom mikor prémium autókon látok szarrákopott vagy éppen nevenincs Linglong meg egyéb gumikat...sokszor kérdezték miért nem jó nekem a használt, vagy olcsó, nevenincs, stb. gumi. A válasz pedig nagyon egyszerű: a 4db gumi az egyetlen alkatrész az autón, ami közvetlen kapcsolatban van az úttal. Szerintem azzal nagyon nem érdemes spórolni, könnyen ráfázhat az ember.
3N3MY
#323303
2017. január 16. 22:44
Vettem használt gumit, jól át is kúrtak vele
Ami az enyém alatt van, az Falken Eurowinter HS-449, bár gondolom kisebb méretben mint itt kellene (195/50 R15), viszont ahogy olvasgattam utána eléggé dícsérik, plusz én is meg vagyok elégedve vele, jeges úton is bírja fogni az autót, persze nem árt ésszel közlekedni.
YELLOW
#323302
2017. január 16. 21:41
árukereső segítségével...
de a 225/30 és a 255/35 nem váltóméret. nagyon nem!!!
225/35 és 255/30 már inkább jobb páros.
gzu11
#323301
2017. január 16. 19:53
Én 29.340,-Ft-ért találtam az árgép segítségével...
Már az is korrekt árnak mondható...
Simán élhető ár, ha korrekt a gumi...
gzu11
#323300
2017. január 16. 19:50
Te hol nézed, linket dobjál már légyszi!
Előre 225/30R19 lesz, hátra megy a 255/35R19.
YELLOW
#323299
2017. január 16. 19:46
Laufenn LK01 S Fit EQ 255/35 R19 méretben most 46ezerért van db-ja. de most nem akciós. ahol néztem, tavasszal még lentebb fog menni. na 28.490-ért is találtam akciósan. kár, hogy aszimmetrikus mintájú.
nankang mondjuk az gyárt hülye méreteket, szóval ha /30-as kell az a nyerő.
YELLOW
#323298
2017. január 16. 19:38
ez sem rossz taktika. NS-20 agyaltam én is, ami mintába tetszene. viszont sok rosszat olvastam róla. pedig hasonlóan voltam vele, hogy 3 évig hazsnálom, kb lekopik róla 1-1,5 mm, aztán hazsnáltan talán még jó áron el tudom adni. és akkor 3 évente kis befektetéssel lehet új gumim. csak valahogy nekem hazsnált dolgok értékesítésével nincs szerencsém. max ha tényleg nagyon olcsón adok valamit. mikor megvettem az autót, akkor a Fulda-kat hamar elvitték, de 15ezerért adtam a négyet, olyan 4-6mm-es mintával, egyik defekttel volt javítva, bár nem nálam, mert nekem alig volt fent. innen vette meg valaki, vitte mint a cukrot.
na de az a bibi, hogy nekem olyan gumi kell, ami az alatt a 3 év alatt is jó. BFG-m nagyon fain volt, olyan 5-6 éves koráig. komolyan nagyon jó gumi volt még úgy is, hogy új állapotban a made in hungary pedig gyengébb volt a franciától.
az a baj, hogy 255/30 R19 méretben Laufenn nincs. mert ha már olcsó gumi én inkább ezt venném, mint nankang, vagy kínai.
gzu11
#323297
2017. január 16. 18:58
Sziasztok!
A téli szettem is Hankook a 17-es felniken, és újonnan vettem 2 éve, eddig nem volt vele gond, igaz csúszik, ha letaposom...
Hankook-on gondolkoztam amúgy, de egyik cimbim nagyon erősködik, hogy próbáljam ki valamelyik kínait (Linglong vagy Nankang), mert nagyon dicsérik. Itt a CS-n is van egy srácnak az RX-8-án Nankang, ő is meg van vele elégedve és 19-es szettben 100eFt ugye a Nankang...
Nekem már inkább hobbi autó lett az E92, mivel a másik autómat használom többet, mivel korábban többet kellett Bp.-re járnom, így most csak itt a környéken mozogni vele (moziba/színházba, családot látogatni, edzőterembe, uszodába, vásárolni járok vele), meg szinte csak hétvégente veszem elő, vagy ha a másik kötelező szervizen van...
Haveromnak volt egy E Class Coupéja, na ő egyenesen rühelte alatta a Pirelli-t, mert nagyon csúszott vele...
A mostani CLS-én Conti van, de annak se a legjobb a tapadása... Lehet az a baj, hogy túl erős autókkal jár...
Az meg nekem nem tetszett, hogy 4 éves Conti úgy ledurrant az E92 alól az M3-ason, most ősszel, Miskolc környékén, hogy Isteni szerencse, hogy nem lett semmi bajunk...
Ezért kezdetem el gondolkozni rajta, hogy lehet veszek 2 évre egy Nankangot, mert azt se tudom, hogy 2 év múlva meglesz-e még a kocsi, mivel már 9 éves lesz idén ősszel...
De a Hankook, az szerintem is a középút... Majd meglátom, hogy mi lesz...
Azért köszi!
YELLOW
#323296
2017. január 16. 16:20
nos nekem erről az a véleményem, hogy a nagy márkák, már csak a régi hírnevük miatt tudnak versenyben maradni. egy Hankook simán van olyan jó, hanem jobb, jóval kedvezőbb áron. nagyon sok autógyár ezekkel a gumikkal küldi ki típusait. a Hankook nagyon sokat fejlődött. most nem ajnározni akarom.
Michelin-nel nekem az a gondom, hogy pl a gumim is Michelin termék, BF Goodrich. amit itthon gyártottak az sokkal rosszabb, mint amit franciába. pedig elvileg ugyanazon követelményeknek kellene lenni. egyébként volt kontaktom, de ha jól emlékszem azt mondta, hogy nekik is limitálva van, és sajnos mindig van, akinek hamarabb vesznek. éves szinten meg van szabva, mennyit vehet. ugye ne tudjon vele kereskedni.
hiába jó gumi a Conti, ha elkopik, vagy a Pirelli pár évesen olyan, mint más gumi 10 évesen. vagy a Dunlop is kopik, meg hasad szét.
az is fura, hogy németben hatalmas vásárlója van az újrafutózott gumiknak is. sőt a sok ültetett autón is Nankang és egyebek vannak.
ez pont olyan, amiért a iPhone miért drágább mint bármi, mikor tudásban lehet nem is olyan. jó a samsung is azért lett drága, mert az emebreknek nem a tudás kell, hanem az ár számít, minél drágább telóval villogjon mi hülye az emberiség, maga ellen dolgozik... na de ezzel nem akarok egy újabb vitát kirobbantani.

amit írtál. az a baj, hogy én BMW-s fórumon sokszor olvasom azt, hogy jajj egy gumi 4 évig gumi stb. mégis alig lehet találni fiatal hazsnált gumit. akkor mi van? de most itt vagyok én. 5,5-6,5mm nyári gumijaim vannak. igaz már 10 évesek lesznek. na kb ilyeneket árulnak, kisebb mintával. én is azért nézek újat, mert már nem akarok ezzel járni, néhány aszfalton már csúszik, melegben is. érdes aszfalton egész jó még. lehet egy évet még hagyom. az a baj, hogy lehet méretet akarok váltani és felnit, ezért várakozok.
szerintem a defekt javítás nem gáz. bár amikor megvettem a gumit a régieket azért cseréltem le, na meg tiszta lappal akartam indulni. egyik sem volt javítva, pedig szedtem már ki belőlük csavarokat, még sem ereszt
na meg ezek a méretek azért is vannak felnivel együtt, mert mondjuk autót eladta, de a vevőnek nem kellett +300-ért a felniszett. ezért ipse külön árulja. de mondom akinek kellene felnivel együtt az veszi meg esetleg.
én elhiszem amit mondasz, de hazsnált gumi kereséssel nagyon sok időt el lehet baxni. inkább vettem egy új márkát, mert télen úgy sem nagyon száguldozok, ésszel közlekedem, egy öreg hazsnálttól pedig biztos jobb.
Hankook aranyközépút, és van. nem kell időket pazarolni a keresésre.
én voltam már ezen a szinten többször, aztán mindig rámentem a hazsnált gumikra. de mindig ugyanaz lett a végső következtetés.
szállító
#323295
2017. január 16. 15:54
Lehet magasra helyezted a mércét a használt gumival szemben. Rajtam sokan keresnek gumit/felnit, ezért is mertem ebben a témában itt állást foglalni, de az amit látok a következő: az emberek döntő többsége, használt gumi alatt az alábbiakat érti

- max 2 éves legyen, legalább 7,5 - 8mm -es, ne legyen rajta defekt javítási nyom, 4 egyforma legyen, az ára pedig annyi legyen, amennyiért a gumi hasznosító cégek kilóra megveszik az oldalsérültet például...

Ami jó márkájú (Michelin, Conti, Pirelli, Dunlop, Bridgestone, st az annyiba kerül használtan, ahogyan én látom, mint a nevenincs a Tesco -ban vagy a low-cost rendelgetős oldalakon. Ilyenkor az átlag user úgyis az újat veszi meg, mert az csak új, az hogy 2-3 év múlva vagy szövetszakadt lesz, vagy puklis az első fél cm -es úthibán, az már senkit sem érdekel. Arról nem is beszélek, hogy komolyabb autón pályán majd hogy vezeti el a vizet 180 -nál, esetleg egy kis országúti adok - kapokban majd hogy bírja a nagy fékezéseket vagy éppen a tempos kanyarokat.

Azt is megértem, amit írtál, hogy adott ritka (vagy extrem ritka) méretben, nem lesz épkézláb használt, mert a ritkasága/ára miatt itthon is (és kint is) kopásjelző alá használják, ilyenkor nincs mit tenni, érdemes újat venni, ha nem akarsz évekig egy jó ajánlatra várni. Mint írtam, voltam én is ilyen szituációban régebben. Itt ahogy már százszor beszéltük is, az dönt, hogy inkább olcsó kell, mert sosem állatkodsz vele, esetleg 2-3 szezon alatt lefutod és amúgy is vennél később másikat vagy tudod, hogy olyan vagy, hogy szeretsz gyorsan menni és a határokat feszegetni, oda nyilván nem javasolt a gyengébb minőség, legalábbis szerintem.

Nyilván a márkásban is lehet gyenge széria, de ez tapasztalataim szerint nagyon ritka. Inkább ahogy írtad tárolásra, előéletre vezethető vissza.

Írtad, hogy SZ-SZ-B megye, Nyíregyen nincs ismerősöd, ha jól tudom, ott a Michelin gyárban van dolgozói kedvezmény, elég jókora. Szerintem ott lehetne jó vételt csinálni, ha van kontaktod ilyen ügyben. A Michelin pedig elég széles palettát ölel fel méret ügyileg, biztosan alakulna számodra keresett méret is.

Üdv.Gergő

YELLOW
#323294
2017. január 16. 15:33
hát nem tudom nekem miért nem volt szerencsém. pedig tényleg több hónapot foglalkozom ezzel mindig. a dunántúlon jóval jobbak az árak, ebben a csóró borsod, hajdú, szabolcs régióban adnak mindent a legdrágábban.
viszont a legtöbb hirdetésben mindig van valami bukó.
direkt néztem nyári gumikat is, de nagyobb méretekben alig van valami, ami van, az levedlett fostenger, vagy idős, vagy akármi, és nem sokkal olcsóbb. vagyis annyiért nem éri meg, egy öreg gumit megvenni.
vannak cégek, akik foglalkoznak használtgumi értékesítéssel. velük az a gond, hogy leginkább a sztenderd méretek vannak, a nagyobb, ritkább méretek alig, alig, vagy max 2 pár van belőlük. másik gond velük, hogy ők darabos tételeket vásárolnak meg külföldről bagóért. nem tudod hogy tárolták a gumikat az akárhol. lehet venni teljesen új gumikat, igaz van amelyik 8-9 éves, de szinte semmivel nem olcsóbb, mintha üzletben vennéd ugyanazt, mondjuk 2-3 évesen. mert ott is eltárolják. ha jól van tárolva nagyon nincs is gond vele, bár ha kikerül a fényre, hamarabb kezd el öregedni az tény.
gzu11 sokat megy az autóval, végülis hamar lekoptatná. de mondom én azt látom annyival nem kapja meg olcsóbban.
nagy méretekről még annyit, hogy általában felnivel együtt vannak. és nem nagyon szedik le az eladók, és mondjuk egy off autó felnijévél meg kínlódjon az ember mire eladja.
én leginkább a jófogást néztem ezzel kapcsolatban, de számos cég oldalát is böngésztem.
Laufenn nem mond semmit, mivel új márka, 2016-vban kezdték forgalmazni itthon. kicsit hátba szúrta magát a Hankook, mert jobban vitték a nyárikat, mint a sajátjukat. eléggé pozitív a visszhangja. várom mikor lesz benne ADAC tesztben, bár annak is nagy része kamu, de azért kíváncsi vagyok. egy gazdaságos gumi nyilván nem fogja megelőzni az anyacégét sem, ha jobb lenne akkor sem. valóban független objektív rendszerről pedig nem tudok.
szállító
#323293
2017. január 16. 15:19
Szia,

Szerintem a lent felsoroltak közül, ha már feltétlenül csak új gumiban gondolkozol a Hankook jó alternativa lehet, nem top minőség, de nem is a legalja, inkább egy jó kompromisszum. Inkább ez, mint egy nevenincs gyártóé szerintem... nekem ez a "Laufenn" sem mond sokat, szerintem nem különb, mint a Westlake, Sunny, Linglong stb, amiket lent már felsoroltam.

Igaz hozzáteszem, hogy 1998 óta van jogsim, és 1995/96 óta autóm. Egyszer vettem azóta új szettet, az is még a net előtti időkben volt, amikor még nem volt az, hogy bárkinek a kínálatát látom, így ha a keresett méretben nem volt használt, kénytelen voltam újat venni. Pedig ha az oldalamra kattintasz, akkor látod, hogy jópár autóm volt már, TransAm -től az Integráig, Vito -tól a quattro Audi -ig, tehát nem csak Lada, vagy kis teljesítményű auto. Sosem volt bajom a használt gumival, megmutatta a gumis vagy akitől épp vettem, hogy mi a kínálat, kiválasztottam a legszimpatikusabbat, alkudtam, feltettem és eljöttem. Szerintem 200ezret, amit lent elmondtál, összesen nem költöttem gumira az elmúlt 10évben (saját napim, játszós auto, asszony autója), de nyilván ez pénztárca kérdése. És ezekkel az autókkal voltunk Naposparton Burgasz mellett, tavaly Trogir mellett, előtte Svájcban és így tovább, sosem kellett megállnom kereket cserélni.

Kicsit sántít a példa, de olyan ez, mint olajcserekor (igaz csak néhány ezer/tízezer km -t mész egy cserényi olajjal), de szerintem a BMW -be te sem teszel Prista olajat vagy valami hasonlót, hanem inkább márkásabbat (Castrol, Mobil1, Total, Motul és társai). Igaz ezt nem használtan teszed bele, mint ahogy a gumit a felnire, de szerintem érted, hogy mit akarok ezzel mondani, legalábbis remélem, hogy azt értitek ki belőle, amire gondoltam.

De továbbra is fenntartom, hogy mindenki azt csinál és azt vesz az autójára/autójába, amit akar, nekem elég a ca.20év tapasztalata, mióta autóm van. Én valahogy nem feküdnék le nyugodtan, hogy plusz pénzt buktam el olyasmin, amin nem feltétlenül kellett volna...

gzu11
#323292
2017. január 14. 21:21
Koszi, ranezek a laufennre...
Hasznaltat en se veszek, akarhogy magyarisztanban elunk...
YELLOW
#323291
2017. január 14. 20:50
nem az olcsó gumival van a gond. hanem a kínaival. bár a a nagyobb márkák kisebb méretű gumijait is kínában gyártják.
hanem az a vicces hogy pl olyan hazsnáltgumiknak van keletje, amiken 2mm minta van. pár hete az egyik BMW csoportban szinte verekedtek nagyobb méretű gumikért, X5, X6-ra. holott én már évek óta ezt mondom, hogy ez gáz. megveszik a sok millás autót, és használt 2mm-es gumikat vesznek rá, amikor a az aktuális már slick lett. és ez borzalmas. igaz nép autón de fotóztam ilyet. de ismerek embert, aki télen is nyári gumival járt, a gumi belső oldala le volt nyalva. beállíttatta a futóművet, d egumit nem cserélt. pedig valami taurus, riken, mintázatú márkájú gumi volt. szóval neme gy drága darab.
hankook jó. én K120-at tervezek venni. de lehet hagyom még egy nyarat a mostanit. nem minta miatt, hanem már elég kemélnyke, pedig 9 éves lesz.
a bridgestone télim 16 éves volt, én 12-re emlékeztem. 4-5 mm mintája még van, és nem vészes repedezettségben. akár 6 éves gumi is lehetne. keménységre szó-szó. de tavaly nem volt vele gondom még. de most, hogy megláttam milyen idős, inkább vettem új szettet. hankook-ot akartam, de leánymárkája a Laufenn mellett döntöttem. esetleg ennek a nyáriját nézd meg, lehet van nagy méretben is. a téliben a hankook, laufenn nagyon hasonlít egymásra, de a laufenn elég olcsó. indonéz gumi, hankook technológia. esetlegg ézz rá.
faterén a gyári 10 éves bridgestone nyári elég gatya repedezettség ügyileg. laufenn-re akarom rábeszélni, már csak anyagi megfontolásból is. nem száguldozik, sokat sem megy. 10,5 éves autóban 48ezer km van

mondom én több hónapos megfigyelés alapján azt mondom, hogy nagyon ritka a jó áron lévő még értelmes és használható használt gumi. mindneki hirdet mindenféle csodaszöveggel. ahol nincs DOT feltüntetve az biztos öreg gumi, ahol a mintamélység hiányzik, ott tutti nem túl jó már. a %-os és idényesen elfutnak megjelölt gumik is nagy kamuk. kiszámolta hány %-os a gumi? neme gyszerűbb lett volna mért értéket mondani? vagy kinek mi? ami neked 1 idényes gumi, az nekem 5. erre kiszámolták? vagy van valami átlag amivel számolni lehet?
én ezek miatt nem ajánlom a használt gumikat. próbáltam hinni benne, de anyagilag sem éri meg.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 323370 találat 16169 oldalon