Melyik a jó motorolaj????

Témakör: Helpdesk
aktuális téma
Melyik a jó motorolaj????

Milyen olajat vegyek? Ti milyet használtók?

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Kiemelt hozzászólás
videoTOM
#4036
2019. december 04. 17:45
A téli hidegben előfordulhat, hogy nehezebben indul az autód vagy szemmel láthatóan többet fogyaszt, de egy legyintéssel elintézed mondván télen ez normális. Azonban ezeket a jeleket nem szabad figyelmen kívül hagyni, ugyanis sokszor olyan probléma is produkálhat hasonló tüneteket, amelyre nem is gondolnál. Megeshet, hogy a nem megfelelő motorolaj használat áll a háttérben, így érdemes ezt az eshetőséget is megvizsgálni.

Fontos, hogy amennyiben motorolaj választásról van szó, mindig fordulj szakemberhez! Ezt tettük most mi is: felkerestük a fekmester.hu szakértő csapatát, akik segítettek nekünk összegyűjteni a rosszul megválasztott kenőanyag okozta problémákat, valamint elárulták, hogyan kerüljük el ezeket.

Motorolaj kisokos röviden

A cikk további értelmezéséhez, na meg a mindennapi élethez is előnyös, ha tudod, hogy mit is jelent az a sok szám, na meg a W a dobozok jelölésein. Legtöbb esetben elől található egy szám, majd egy W, majd ismét egy szám, például 10W40. Az első szám a hideg oldali, míg a W utáni szám a meleg oldali viszkozitást jelenti. A W az angol winter, azaz a tél szót jelöli.
Az első szám legtöbb esetben 0-25-ig terjed.

Ez minél kisebb, annál kevésbé viszkózus, híg vagy elterjedt nevén vékony olajról beszélünk. Ebből a mutatóból megállapítható, hogy mekkora az a minimális hőmérséklet ameddig gond nélkül szivattyúzható a motorolaj, mekkora hőmérsékletig tudja ellátni úgy a feladatát, hogy a motor ne károsodjon. A számítás nagyon egyszerű: mindig ki kell vonni az adott számból 40-et. Például egy 10W jelölés esetében -30 C-ig, míg egy 25W esetében már csak -15 C-ig szivattyúzható gond nélkül az olaj.

A W utáni szám a 100 C fokon mért viszkozitást jelenti. Legtöbb esetben 20 és 60 között vannak ezek az értékek. Minél nagyobb értéket látunk itt, annál viszkózusabb, sűrűbb, más néven vastagabb motorolajról beszélünk. A gyártó által előírt értéktől lehetőleg soha ne térj el, ugyanis lehet, hogy az autódba az 50-es vagy 60-as mutatóval bíró olajak már nem felelnek meg. Túl vastagok, ezáltal később jutnak el a kenési pontokra, így gyorsabban kopik a motor.
A példa kedvéért egy 5W20-as motorolaj kifejezetten vékony, míg egy 20W50-es igen vastag kenőanyagnak számít.

A rossz motorolaj érzékelhető jelei

1, Hideg időben nehezen indul az autó
Amennyiben az olaj viszkozitása túl magas, mondhatjuk úgyis, hogy „túl vastag” az olaj, abban az esetben adódhatnak nehézségek hidegindításnál. Ennek az oka az, hogy nagyobb ellenállással rendelkezik, hosszabb idő alatt jut el a rendeltetési helyére, a főtengely is nehezebben fordul át, így tovább tart az autó beindítása. Ez a nagy téli hidegben még inkább igaz.
A vastag olajnak köszönhetően indítás után a motor hosszabb ideig jár kenés nélkül, ami megrövidíti az élettartamot. Igaz ez az akkumulátorra is, amely a hosszú indításnak köszönhetően több terhelést kap. Tehát, ha jót akarsz az autódnak, akkor használj alacsony viszkozitású, azaz vékony olajat, de mindenképp olyat, amelyet a gyártód előír!

2, Olajszivárgás
Sokszor a túl vékony olaj sem a legjobb választás, főleg régebbi, sokat futott autóknál. Ebben az esetben előfordulhat, hogy az olaj bizonyos helyeken szivárogni kezd. Nagy valószínűséggel ezek a motorok kopottabbak, a tömítések sem zárnak már úgy, ezért érdemes nagyobb viszkozitással rendelkező vagy külön a régebbi, kopott motorokhoz kifejlesztett motorolajat használni. Utóbbiban élen jár a francia Motul, amely a mindennap használt járművek mellett, az oldtimerekhez is külön gyárt kenőanyagokat.

3, Égett olajszag a motortérben
A silány minőségű motorolaj vagy az alacsony meleg viszkozitási mutató és a magas hőterhelés együttese eredményezheti az égett olajszagot. Ezekben az esetekben a szokásosnál erőteljesebben párolog a kenőanyag, ami a motor károsodásához vezethet. Ezért érdemes mindig a neves gyártók termékeit beszerezni. Az előbb említett Motul, a japán Eneos, Castrol, Mobil márkákkal garantáltan nem lőhetsz mellé.

4, Magasabb üzemanyag fogyasztás
Az előírtnál vastagabb kenőanyag magasabb ellenállással rendelkezik, így nem biztosít megfelelő kenést az alkatrészeknek. Ennek köszönhetően megnő a súrlódási erő, magasabb igénybevételnek lesz kitéve a motor, amely magasabb üzemanyag fogyasztást eredményez.

5, Csökkenő teljesítmény
Teljesen mindegy, hogy vékony vagy vastag motorolajat használsz, azt rendszeresen cserélni kell. Azt gondolhatod, hogy a ritkább olajcserével spórolsz, de ez nem így van. A kenőanyagnak egy idő után megváltozik a kémiai összetétele, elsavasodik, koszolódik, ezáltal pedig csökken a kenőképessége, így elkopnak, oxidálódnak a motor alkatrészei. Ez végül a teljesítmény csökkenéséhez és magasabb üzemanyag fogyasztáshoz vezet. Tehát inkább költs 15-20.000 Ft-ot az olajcserére 10-15.000 km után vagy évente, minthogy százezreket költs a motor felújítására!

3 rövid tipp, hogy elkerüld ezeket a hibákat
Amennyiben a fentebb leírt jeleket tapasztalod autódon az nem éppen biztató, ezért érdemes inkább megelőzni a problémákat.

• Motorolaj választás esetén mindig kérd ki szakértő segítségét vagy járj utána melyek a te járművedre vonatkozó gyártói előírások.

• Lehetőleg mindig válaszd a neves gyártók termékeit. A már fentebb is említett Eneos vagy Motul márkák kiváló védelmet biztosítanak a motornak, ráadásul az áruk sincs a plafonon. Arra vigyázz azonban, hogy az olcsó húsnak híg a leve elv itt hatványozottan érvényesül. A gyanúsan alacsony árral rendelkező termékeket mindig kezeld kellő fenntartással és kérd ki szakértő véleményét!

• Mindig cseréld le időben az olajat. Ez függhet kenőanyagtól és autótípustól, de 10-15.000 km-nél nem érdemes továbbhúzni, mert az elhasználódott olaj ahogy fentebb is említettük már nincs olyan hatékony és az alkatrészek kopásának következtében csökken a motor teljesítménye.

Egy kopott motor felújítása pedig százezres nagyságrend, míg egy olajcsere 15-20.000 Ft-nál aligha több.

Amint látod a jó motorolajat meghálálja az autód, míg egy rossz választás az őrületbe is kergethet, amelynek a végén komolyabb kiadás is várhat rád.
Dzsolo
#4035
2015. november 19. 22:03
Haliho!

Autóm ACEA besorolása A3/B4 Korábban 5w-40-es Fuchs Supersyn olajat használtam leginkább, de kb 2 éve Shell Helix Ultra 5w-30-as olajjal járok. Ma olvastam hogy a DPF-es olaj visszafele nem feltétlenül kompatibilis..... valós probléma lehet? csak mert az enyém sima Euro 4-es motor emiatt nem igényli az Euro 5-6 normákhoz szükséges DPF-olajat (bár én inkább ezeket használom). Most akkor ezzel ártok vagy használok az autómnak? Bekerült a képbe az A.Z.Meisterteile MT-8V 5W-30 olaj. Eddig ezt a márkát még sohasem használtam, de a cégnél már egy ideje használjuk, az Unix is készséges a biztonsági adatlapokon is rengeteg részletes információt találtam igazából a Shell olajjal összehasonlítva mind 40 ill 100 fokon a kinematikai viszkozitása is rendben van, és szinte egyforma a sűrűségük 15 fokon is. Tudom, hogy ez egy átcsomagolt MOL olaj, ezért picit szkeptikus vagyok vele szemben. Viszont bármikor hozzá tudok jutni, még a Mobil 1 ESP formulás olajat nézegettem, igazából 2000 Ft a difi köztük 4 literes kiszerelésben. bár a Mobil 1 nek az adatlapjába nem mélyedtem bele. Nálam max 3 hónapot tölt az olaj a karterben mert utána elérem a csereperiódust viszont a mostani beszállítónknál nincs Shell olaj.
PN
#4034
2015. november 18. 18:39
Felejtsd inkább el...tegyél márkás és ismert olajat.....Castrolban valaki hisz valaki nemhisz....de akkor legalább Fuchs titan....Eneos...Total quartz....Valvoline...Mobil.....Aral....stb....nagy átlagban pedig 10 ből 8 autóba megfelelő egy 5w40-es full szintetikus olaj....ég régebbi autókba is.
Antipop
#4033
2015. november 18. 17:51
Sziasztok!
Munkahelyemen Bozon kenőanyagok (hidraulika- és motorolaj) vásárlását tervezzük, de nem ismerem a márkát. A neten nem találtam róla véleményt. Minőségi, vagy vacak a cucc? Esetleg ár/értékben elfogadható?
Valaki használja?
Válaszokat köszönöm!
Freddie
#4032
2015. augusztus 12. 08:00
Talán tudok segíteni. Bár közel sem autós felhasználás (hanem vegyipar ) de ha az óriási közel 200C hőmérsékleten üzemelő 100.000 üzemórát kibíró csapágyaknak megfelel, akkor talán neked is jó lehet. Anno egy spéci amcsi olajat használtunk ebbe e gépbe (Royal Purple) de nehezen beszerezhető, így a MOL-tól kértünk segítséget, mit tudnának ajánlani ehhez a géphez. Nekünk is a legnagyobb gondot az olaj kátrányosodása, kirakódása okozta. Ezt küldték, amit azóta is gond nélkül használunk: .pdf
deflektor
#4031
2015. augusztus 11. 20:42
YELLOW
#4030
2015. augusztus 11. 16:36
ne gyerekeskedj már, tiszta nevetséges
TaaT
#4029
2015. augusztus 11. 15:58
Az 5W40 nano-s olaj árából dupla annyi Mobil1 5W30-at veszek, az azért komoly különbség.

Amúgy erről a Miller olajról most hallottam először.
Sanci1972
#4028
2015. augusztus 11. 15:08
Na látod ez az utolsó kommented a nevetséges és gyerekes
YELLOW
#4027
2015. augusztus 11. 14:58
miből gondolod, hogy azon kiakadtam? mert nem. az a nevettséges, hogy már ezt akarod belelátni tóth istván, aki sanci... szerintem hagyjuk
Sanci1972
#4026
2015. augusztus 11. 14:50
Most komolyan, ezeken akadsz fent, hogy sperr vagy sper??? Ez egy kicsit már nevetséges. Na de mindegy is, én segítséget szerettem volna kérni, valamint javasolni, hogy nekem mi vált be. Egy kicsit azért gondolkozz már el!


Viszont ha valakinek van esetleg ötlete, hogy milyen diffiolajat használjak, legyen kedves segíteni. Köszönöm szépen!
YELLOW
#4025
2015. augusztus 11. 14:45
az egyébként sperr. és nem tudom, mivel nekem nincs olyan diffim.
boriszgolf
#4024
2015. augusztus 11. 14:42
1 oraja csereltem olajat magyarisztani ut elott volt mar benne 5000 miles is
Sanci1972
#4023
2015. augusztus 11. 14:37
T. Yellow!
Akkor erre nagyon rosszul éreztél rá. Tévedni emberi dolog, nincs ezzel probléma. A kereskedelem nem az én asztalom, inkább a kocsikat szerelem, én abból gazdagodom inkább meg...
De nem is fontos ez. De ahogy írtad, miért is lenne probléma, valamint mindenki elmondhatja a véleményét és a tapasztalatait, hátha tud segíteni a fórum olvasóinak, ahogy én is fórumon olvastam a termékről. Na mindegy.
Viszont ha nagyon sokat tapasztaltál már és folyamatosan kíséred a fórumokat, legyél kedves nekem abban segíteni, hogy a verseny sper miért égeti a 75w140-es olajat? Melyiket tudod ajánlani, sajnos arra még nem találtam meg a megoldást. Előre is köszönöm!
boriszgolf
#4021
2015. augusztus 11. 14:36
fuchs majdnem 1 ar angliba biztos nem hasznalnek millerst...
de sok angol hasznalja nekik meg tscos is jo uj kocsiba
Sanci1972
#4020
2015. augusztus 11. 14:23
húú basszus elírtam, köszi, persze, hogy DPF...
YELLOW
#4019
2015. augusztus 11. 14:22
miért nem regisztráltál hamarabb? mert eddig nem voltál érintett a forgalmazásban.
tudod azért sok év alatt, megtapasztaltunk már egyet s mást. és azért furcsa, hogy mondjuk erre az oldalra csak azért rgisztrál valaki, hogy elmondhassa miylen olaj vált be neki. ez azért nem így szokott menni, kivéve forgalmazók esetében, amire van példa. nincs ebből baj, de fura, és meglepődnék ha most rosszul éreztem volna rá
ez egy tuning oldal és általában azért ergisztrálnak ide emberek, hogy emgmutassák autójukat, általában azzal nyitnak. no mindegy én csak emiatt nem regisztrálnék be egy oldalra, hogy elmondjam melyik olaj vált be.

mellesleg lehet jó olaj, de marha drága. anynival nemt ud többet mint bármelyik, úgy gondolom.
Leu
#4018
2015. augusztus 11. 14:16
A PDF tisztító az valóban hasznos, azzal lehet törölni a PDF állományokból a reklámokat!!! Nem???
Sanci1972
#4017
2015. augusztus 11. 14:15
T. Yellow! Akkor ezek szerint mindenki aki valamilyen márkát részesít előnyben forgalmazó vagy viszonteladó? Akkor miért nem regisztráltam hamarabb?
Szimplán igényes vagyok a kocsimra és próbálom megtalálni a legjobb terméket, eddig Motult használtam, de meggyőzött amit olvastam... Nekem ez jött be, lehet másnak a Castrol vagy a Motul...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 4036 találat 202 oldalon