1967 - A Yamaha epitett egy autot a Toyotanak. Egy soros 6 hengeres DOHC motorral elatott sport autot ami kesobb a Supra megalkotasara inspiralta a Toyotat. Az auto neve 2000GT Erdekessegek: Az akkori James Bond filmben szerepelt ez az auto! 70 es evek elejen a Datsun (Nissan) kihozta az akkori sportkocsijat a 2000GT mintajara ( Datsun 240Z )

 ---- 1971 - Megjelent az elso Celica. 4 cilinderes 8R-C SOHC motor ami 1.9 literes volt. Csak 4 sebesseges kezivaltoval lehetett kapni. '72 ben motorcsere tortent, nagyobb motort kapott, de megis 11 pacival lett gyengebb, es megjelent a 3 sebesseges automata valto. Szerencsere a Celica eleg sikeres lett. A celica emblemajan egy sárkány latható. A supra azt jelenti felűlmulhatatlan.

 ---- 1974 - Kijott a GT ami leginkabb csak stilusban es felfuggesztesben latszott meg. Egy evvel kesobb kijott a nagyobb es ujratervezett 20R motor ami a 18R-C motort valtotta fel. A '76 os Celica megkapta az "Ev import kocsija" dijat a Motor Trend magazintol ( Egyik leghiresebb es legregebbi amcsi magazin). Ebben az evben kijott az uj GT Liftback, a csapott hatu Celica amit el is neveztek Mustang-back Celicanak (Mustangsegg Celica?:) 1978 ban kis valtoztatas tortent az auton, a B oszlopot szelesitettek.A motor Trend magazin ebben az evben is elismerte a Celicat.

--- 1979 - Bemutattak a Celica Suprat! 2.6 liteser soros 6 hengeres 110 lovas motort kapott. a GT verzio 20 loval erosebb volt de a nehezebb motor miatt nemigazan volt erezheto. 80 ban a Celicat ujraterveztek majd 81 ben uj motort kapott (5ME)

---- Az 1982-85ig gyártott suprát ezekel a motorokal gyártották.
5mg 2790 sohc 145ló és 5mge dohc 165ló 8,8kompresszióval ami 84től lamdával és 9,2 kompresszióval 170ló volt.

 ---- 1987 Egy evvel kesobb kijott a Turbo valtozat 230 LE-vel. Motor olaj hutest kap es a seggere szarnyat. Az onzaro difi alap volt a Turbon es valaszthato a normalhoz Es az ABS is valaszthato volt mindkettohoz.

 ---- 1988 - keveske alakitas hogy csondesebb legyen a motor, keveske alakitas a karpit anyagaban.

 ---- 1989 - alakitas a racson, a motoron (+2lovacska) es uj hatso szarny Megjelent a sebessegtol fuggo szervokomany (???) es a tempomat a kormanyra kerult.

 ---- 1990 - legzsak alapfelszereles lett es a tempomat hatrakerult a bajuszkapcsolora. plusz kijott egy 2.5 literes 280 lovas twin turbos valtozat! (1JZ-GTE) 1991 - uj 5 kullos felni Goodyear GS-D gumikkal alapfelszereltseg a Turbo modellen. 1992 - Utolso eve az MK3 as supranak a 10 hangszoros kazettas radio valaszthato lett.

 ---- 1993 - Mark IV (mk4) Az uj Toyota Supra...a kedvencunk...:) soros 6 hengeres 3 literes 220 lovas motort kapott. a twin Turbo valtozat 320 lovas volt! ez volt az akkori legerosebb import kocsi az allamokban. Valaszthato az 5 sebesseg kezi es az 5 sebesseges automata valto. A Turbo valtozathoz valaszthato volt a 6 sebesseges kezi valto es alap volt az utas oldali legzsak is. 1995 - kiadjak az SE valtozatot...nemsok ujitassal.

 1996 ban a turbo nelkuli valtozatban is elerheto volt a 6 sebesseges kezi valto 1997 - a 6 sebesseges kezi valto ujra csak a Turbos valtozattal jon. kijott a 15th Anniversary Edition ami igazabol 18 lenne ... (79-97) es a kezi valtos arat 10 ezer dolcsival karcsusitottak (kb 40 ezer dodo lett)

1998 - a kormany ujra 4 kullos lett a 3 helyett....lekapartak a 15th Anniversary Edition-t a kocsirol es a radiot megujitottak. megjelent a VVTi motor ami +5 loerot biztositott. a turbo valtozat csak 6sebesseges kezivel mig a sima csak automata valtoval volt kaphato

 1997 ben valaszthato volt a tiptronic valto, igy a kormanyon talalhato gombokkal lehetett valtani 1998 ban beszuntettek a Supra forgalmazasat az allamokban... ennyi volt...

 Elofurdulhat hogy a neten mast olvastok...en csak kerestem par oldalt ahol irnak a suprarol.. en is talaltam olyat ahol a 98 as supra volt a 15. Anniversary kiadas...szooval...

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!