Sziasztok!

Hát hol is kezdjem a mondókám...leginkább az elején kéne,még is hogy néz ki ha visszafele írok? Nem mindenki rendelkezik perifériás látással...  Na de lássuk csak mi van itt. Greddy bácsi megérkezett,megitta a tejet,és megette a sütit majd lelépett a kéményen át. Ja az egy másik ürge. Szóval itt van csütörtöki nap,reggel 6-kor már nagyban megyek barátom elé energia itallal a kezembe teljesen kómásan,koffeinre éhezve. Felvettem,és megyünk is tovább,irány a mekdönci egy kis reggeli gyanánt és jól is indul a nap. Na de vissza kanyarodva az eredeti szálra,mégse főzőműsorról beszélek,begurult a verda a műhelybe,és már neki is lett esve. Szépen mocitető felpattan,akksi kivesz,akksi tartó ECU-val együtt ugrik a padlóra. És szépen elénk is tárul a gyönyörű fókabél. Hát én nem tudom komolyan hogy némelyik mérnök hol csinálta az autót,de a sejtésem hogy épp egy gumicukorgyárban csinálta az ECU kábelezését,mert még életemben nem láttam ilyen színeket o.O ti láttatok már "okkersárgás-strandkorlátkékes-szilvalilát,szövegkiemelőzöldes-lávavöröses csíkkal?" Na erről ennyit... kezdődjön a móka (avagy hogyan anyázzunk 3 óra múlva,olyan szó kinccsel amiről még mi se tudtunk hogy van.)

Szépen ki is bogoztuk a kábeleket,majd egy kis Jumper módosítás a Greddy-n hogy a PAC-MAN szépen fusson majd rajta,illetve a Harness kábel egy kicsi be lett még burkolva bandázs szalaggal. Majd kezdődik az akna kereső játék,és lassan de biztosan kúszik át a tűzfalon a kábel is. Most hogy mindez meg lett,egy kis nyissz itt,egy kis nyissz ott. És már is bombaszakértőnek érezhetjük magunkat,aztán a Vöröset vagy a Kéket főnök?

Miután már elég jól vagyunk ezen a szakterületen is,és a szaglásunk is kellőképpen kifinomult lett a forrasztó pálka és az ón egyvelegétől,ideje egy kis rajzi segítségért folyamodni,mert hát ugye nem vagyunk lexikonok.

Ami szem szájnak ingere itt megtalálható,gyöngyház fehér papírlap,ében fekete zsugorcső, ferrari piros tekercselőre felhajtott forrasztó ón és minden habzsi dőzsi. Na de egy pár méricske,és csipogás után,szépen sorra meg lett minden szál,minden vezeték úgy ahogy kell. És mire már egy alaplapot is összeforrasztottunk,kezdett kialakulni a vége,ott pislákolt a fény az alagút végén.

Most már a szivárvány színek kavalkádjában,lassan újra visszatérek a gyerekkorba és kifestőket fogok használni,de előbb még hátra volt egy kis szigetelő szalag,némi nagyobb zsugorcső,és persze bandázs szalag hogy a Suzuki gyári is megirigyelhesse zseniális kábelezésünket! Miután már ez készen volt visszapattantak a kiszedett alkatrészek az autóba,gyorsan bepattantunk belülre,és jöhet a belső tér kialakítása.

Matrinnya lekerül,és akár egy Abudabiból hozott szín platina tömböt, úgy került a helyére Greddy bácsi. Szépen harness kábel össze,majd USB kivezet. Kis laptopunk elővesz,és beindul a félelmetesen jó XP,addig legalább van idő egy kávéra, s két cigire is. Miután félórás pihenőnkből visszatértünk,lehet zöld az ég és kék a fű,vagyis fordítva tárul elénk oly meseszép háttérképünk a csak úgy zakatoló gigahertzektől visító laptopon,melyen már be is pöccent a szoftver,Online.

A mai nap ezzel véget ért....volna,ha Murphy bácsi nem lenne ott minden sarkon tolakodva,és várva mikor kaphatja el áldozatát. Hát persze,haza fele menet,check engine fel,kilóméter óra nincs,benzin-szint mérő sincs,nah meg a két legnagyobb probléma,se külső hőmérő,se átlagfogyasztás kijelzés. A világ összedől,már kanyarodtam volna a bontóba,de hát az EPS-is szenvedett velem,mert hát sebesség jel az ugye nem volt. Se baj,komótosan a benzinszintmérőt figyelve mely csak úgy basszusra játszott a Hey Brother-re,imádkozva hogy a benzin ne fogyjon ki,és reméljük 4.-be 3000-fordulaton az üres úton 70-el megyünk,csak hazaértünk. Másnap pedig kezdődött elölről. Az ECU kellemesen betanult a 60 km alatt,már kezdtem megszokni hogy az autók mellettem mennek és nem el mellettem. És hogy még mindig ég a hiszti lámpa de az autóba hallom hogy csak úgy mint a tenger csobog a benzin a tankba. Beérve a műhely kapuján,gyerünk hibát keresni, P0500 sebesség jel ahogy azt gondoltuk. Fél óra alatt meg is lett a hiba egy szimpla Input-Output felcserélés volt a gond. A ember néha fáradt megesik az ilyen. De menjünk tovább,belepattan a széles sávú szonda,kopogás szenzor,és irány a tesztkör programozni. Ó csak úgy villant a vigyor az arcomon hogy visszatért a fedélzeti kijelző mutatva a 99.9 l/100km-s átlag fogyasztást melyet a kis 1.3L-es sugárhajtómű fogyaszt. De volt sebesség jel,a benzin szintmérő is megjavult (bár utóbbinak nem tudom mi köze volt a sebesség jelhez,erre nem jöttünk rá) ,kinn is tudtam ha pisilni kell le fog fagyni az a valami mert hópihe is ott volt a kis vörös kijelzőn,szóval minden rendben volt.

160 teszt km belerakása után,már már látjuk a fényt az alagút végén,vannak még finomhangolásra vágyó dolgok alsó,és felső tartományban,egy kicsit finomítani kell a MAP adatokat illetve a MAF adatokat,és egy kis gyújtás,meg teszt 98-benzinnel is. A rajtprogram már készen áll,a kitolt tiltás pedig még hangolásra vágyódik. De összevetve szépen halad az autó a vége felé.

That's all folks!

 

u.i: Köszönet Jugo-nak és az RSS-nek.