Sziasztok!

Az autó története 1999.05.25-én indult el amikor elhoztuk a szalonból. 2008-ig mondhatni napi használatban volt, ekkor hoztuk el utódját és ő átsorolódott hobbi autóvá. Sokat tűnődtünk a sorsán, de végül nekifogtunk az építésnek melynek folyamatát most leírom.

Karosszéria:
Mivel nem voltunk híve a Magyarországon gyártott formatervnek visszaalakítottuk a Japán kinézetre. Körbe megkapta az MK2 GTi küszöb, szárny, lökhárító szettet. Ezek után nem szerettük volna teljesen érintetlenül hagyni a karosszériát, így további módosításokhoz folyamodtunk. Az első lökhárító rendszám felfogatását letisztítottuk. A hátsó lökhárító alsó részét a kipufogóhoz igazítottuk. A csomagtér ajtóra felkerült egy alsó szárnyléc kiegészítő. Ennek anyaga gyárilag szivacsos, mi ezt kikeményítettük és egybedolgoztuk az ajtóval. Továbbá a csomagtérajtón található zárat is lefalaztuk. Mivel tisztítás volt a fő szempont eltüntettük a hátsó ablaktörlőt is. A tetőn található antennát is lefalaztuk. A két első sárvédőn található oldalindexeket is eltüntettük. Legvégén pedig a gépháztetőt vettük kezelésbe. Spricniket lefalaztuk és lemorcosítottuk. A visszapillantók Geo Metroról származnak.

Fényezés:
Az átalakításokat követően az autó 8 hanem több színből állt, így kérdés sem volt a telifény (falcostól). Eredetileg gyöngyház metál sárga fényezést kapott volna az autó ám kikötésem volt, hogy csak márkásabb festéket használhatunk, hiszen a tartósság is szempont volt. Így végül sima akril sárga lett melynek színkódja: Fiat 258A giallo ginestra. Az első vászonhúzástól számolva a fényezésének folyamata a végső pillanatig 3hónap volt. Itt annyiban tértünk el az eredeti felállástól, hogy a visszapillantók, B és C oszlop feketére lesz fújva ez azonban már csak 2014 Januárjában fog bekövetkezni.


Hifi:
Sosem mérettem le, sose versenyeztem, nem is célom, így a magam fülére szabva állítottam össze a következőket. Fejegységnek egy Pioneer DEH-6300SD került be melyről DLD RCA kábeleken keresztül kettő darab Mac Audio MPX 4500 erősítő kapcsolódik. A táp ellátásról 35ös tápkábel szett gondoskodik. Mélyről kettő darab Mac Maximus 2500 gondoskodik. Elöl kettő darab Pioneer hangszóró foglalt helyet a műszerfalban. Hátul a csomagtérajtóba lett beépítve kettő darab Mac Audio hangszóró és kettő darab Harmann csipogó. Jelenleg aktív rendszerként működik a hifi. Itt még annyi módosítás történt, hogy a csomagtér teljes beépítés alá került, továbbá kapott egy hangulatfényt.

Beltér:
Sosem békéltünk meg már újkorától számítva a kemény és silány minőségű műanyagokkal. Nincs annál rosszabb érzés amikor mész egy kicsit rosszabb minőségű útvonalon és zenélnek a műanyagok, így a beltér is igen erős átalakuláson esett át. Kiszereltük mindent. A beltér teljes szigetelésen esett át. Ezek után a tűzfalat átszabtuk a Japán műszerfalhoz. Három darab Japán műszerfal árán sikerült összeállítani egy olyan minőségűt, ami megfelelt a számunkra. Ezek után beépítettük. A gyári elektronika köteget teljesen át kellett alakítani. További beépítésre került még hátsó lábtérfűtés, lábtérfények. Kiegészítőként felhozható még az Olajnyomás, Olajhőfok, vákum és feszültségmérő az A oszlopon. Első kagyló ülések is ki lettek cserélve a Japán kagyló kivitelre. Extraként van a kocsihoz egy fix. kagyló ülés ezt maximum pályanapokon szoktuk berakni.

Futómű és fék:
Nagy módosítások itt még nem történtek. Vágott sport tárcsa került fel elöl melyet Csehországból rendeltünk. Holland ültetőrugók kerültek be elöl és hátul. Elöl kapott egy toronymerevítőt.

Motor és kipufogó:
A motorblokk a nyár folyamán szét lett borítva. Amit igényelt kicseréltünk rajta továbbá itt sem hagytunk minden nyomtalanul. Hengerfejből -1.07mm leszedtünk szívó és kipufogósort kiportoltuk. Kapott egy fokkoló kereket a vezérműtengelynél, könnyített lendkereket. Megemeltük az üzemanyagnyomást, eltoltuk a gyújtást. Leömlő maradt a gyári onnantól 50es rendszer fut hátra, sportkatalizátor, gázgyorsító dob, HD sport dobbal. Egyedileg gyártott Short-Shifter ami még megemlíthető. Más módosítást nem tettünk, hiszen 2014ben már nem látjuk akadályát, hogy bekerüljön az 1.6 16V motor.

Felni:
Jelenleg gyári O.Z. garnitúrán fut mely téli szettnek lett megtartva. A nyári szett jelenleg felújítás alatt áll (Centra 15' ET37 6Jx15H2) gyári kinézetét megtartva kap egy teli polírozást és fényezést.

Szeretném megköszönni mindazon embereknek akik segítettek az építésben és jelenleg is küzdenek ezzel az autóval hiszen befejezve talán sosem lesz. Rokonoktól a barátokig, de nem hagynám ki a szakembereket sem akikkel csak összesodort a nagybetűs élet. Nélkülük nem tartanék ott ahol! :)