Egy igazi mai tuning szép egyedi megoldásokkal Palkó Sándor Seat Cordobája. A Tavalyi idény kezdetére lett utca kész az autó, de még két év fejlődést jósolunk neki.Az úgy szokott lenni, hogy az ember belekeveredik egy közösségbe, és ha elsőre nem is, de idővel átveszi az új csapat szokásait. Nos Palkó Sándor a Fanat-X tuningcsapat baráti körébe tartozik, így ne csodálkozzunk azon, hogy a fiúk szépen megfertőzték a tuning szeretetével. Pedig Sándornak annyi köze volt csak korábban az autóhoz, hogy használta. Mixer lévén az italok keverésében élte ki magát, és persze ezt alaposan ki is használták a Fanat-X fiúk, hiszen a tuning-találkozókon Sándornak kellett a szórakoztatásról gondoskodni. De előbb utóbb a kölcsönkenyér visszajár, így mikor Sándor megtörte az autóját rámutatott a zúzalékra és közölte a fiúkkal: „Lehet művészkedni!”.Mivel a tuning csapat nagyon jól ismerte a kocsi tulajdonosát, így könnyebb volt a kedvére tenni. Mégis sokat gondolkoztak, hogy milyen legyen az autó, mert csak abban voltak biztosak, hogy Sándor szereti a letisztult formákat. Úgy szerették volna végigvinni a tuningot, hogy a 2001-es gyártású autó átéljen egy egyedi faceliftet is az átépítés kapcsán. Ez lényegében sikerült is. Az arcfrissítéshez lejjebb húzták a motorháztető első élét és a sárvédők első harmadát is átalakították megváltoztatva az index profilját. Így a Cordoba a nagyobb testvérére, a Leonra hasonlít.Pontosabban egy komolyan tuningolt Leonra. Ugyanis ezzel a kis arckozmetikával nem ért véget a tuning. Mindent leradíroztak a karosszériáról, ami kiállt. Így eltűntek a jelvények, a típusjelzések, a kilincsek, az oldalindexek, a hátsó rendszámtáblafészek. Mindez egy komolyabb karosszériamunka volt, hiszen alig maradt érintetlen elem. Közben elkészültek a spoilerek is. Persze Plasztik készítette őket (nem ma volt, hiszen az angoloknál nyomja most az ipart), az ő munkája mindkét lökhárító. Igazán eltalált darabok, az elsőkön a RS-re emlékeztető légnyílások összehúzott formája igazán szigorú megjelenést ad az autónak. Semmi hivalkodás. A hátsó teljesen tiszta, de alul az eltérő színű fényezés kiemeli a beépített diffúzort, mindez ismét nagyon komoly kinézetet biztosít. A középső diffúzor rész két oldalán nyitottak helyet a két kipufogóvégnek, amelyek a fotózásra még nem készültek el.Természetesen új küszöböket is kapott az autó, szintén nagyon letisztult formával, semmi kopoltyú vagy plusz légterelő. Sőt a nagy tisztítási folyamatnak a korábban a csomagtérfedélen díszelgő szárny is áldozatul esett. Kapott helyette a kocsi a hátsó szélvédőre egy árnyékoló elemet. Persze mindez a munka nem érne ennyit, ha nem találták volna meg a kocsihoz leginkább illő fényezést és színt. Alapszínnek a Ford Focus RS narancs-színét választották, erre fújták fel a középső gyöngyházfekete csíkot. A csík egész keskenynek indul, majd végig a motorháztetőn szélesedik és a tetőn már párhuzamosan fut a két széle. Hogy jobban kiemeljék a színkontrasztot gyöngyházfehér csíkokat fújtak a fekete és a sárga találkozása közé. Nagyon hatásos a végeredmény.Persze az összképbe beletartozik több részletmegoldás, amit még nem említettünk. Ilyen az üvegfelületek fóliázása, a kis botantenna, a hátsó lexus-lámpák, vagy az Angliából hozatott bal oldali tükör – így a jobb- és baloldalon egyaránt kistükrös az autó. És még szintén nem szóltunk a futóműtuningról. Az autót 30 mm-rel lejjebb ültették sportrugók beszerelésével és felszereltek króm-színű 15 colos felniket 195/50 R15 méretű gumikkal. A felnik felszerelése után úgy látták a fiúk, hogy be fog férni a 17 colos is, így most várják a frissen rendelt nagyobb felnik befutását. Az utatérben egyenlőre a narancssárga flokkolás javával készültek el. Még folytatódik ez a munka, csakúgy mint a hifibeépítés és egy finom motortuning. Mert ha valaki már idáig eljutott, akkor nem szabad leállni.

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!