Kedves Olvasóim!
Elérkeztünk hát ehhez a pillanathoz is. Az előző két bejegyzésemből mindenki röviden, tömören értesülhetett arról, hogyan is került hozzám ez a francia jószág és milyen meglepetéseket tartogatott számomra. Legutóbbi írományomban már elkezdődött egy remélhetőleg mostmár csak kisebb megszakításokkal zajló építési folyamat. Hát lássuk, hogyan is volt, van és lesz ez.

2014. február 10-e van és büszkén mondhatom, hogy az autóm már egy kerékkel sincs a temető közelében. Mint az élet bármely területén, itt is előfordulnak nehézségek, de szerencsére mindig akad, aki segítséget nyújt a megoldásukban. Akárhonnan is nézem Peggy mégiscsak egy '97-es autó. Ami azt illeti '96 Szilveszteri, de ki hiszi el, hogy Szilveszter napján még legurult autó a gyártósorról? :) Ez a tényező bizony sokat nyom a latba, hiszen azzal párosulva, hogy igen elhanyagolt állapotban került hozzám, nem volt és lesz egyszerű dolgom vele.

A vele kapcsolatos elképzelések már legalább annyi ideje megfogalmazódtak a fejemben, mint ahány éves maga az autó, hiszen már a legelső bejegyzésben megemlítettem, hogy az álomautómról van szó. Grafikus lévén jópárszor papírra is vetettem az ötleteimet -főleg, hogy a járműformatervezés irányába mozognék tovább-, de a végeredmény az évek során csak nagyon csekély mértékben módosult.

*** Tervek ***

(A balra látható fotó egyike a legkorábbi terveknek. Még jól látszik, hogy Angel Eyes volt tervbe véve és inkább az S2/S3 vonzott, de a menetfény már ott is jelen volt. Egy sötétített üveg is dukált a jószágnak. A popsit illetően engem is elragadott az akkoriban oly' jellemző led-őrület és mindenképp akartam valamilyen szárnyat is az autóra. A küszöbspoiler is magától értetődő volt, mert egyértelműen feldobja az autó megjelenését.)
(Az itt látható fotón már nem csak az látszik, hogy összecsapott firka, mely unalmasan múló életem egy órájában került megalkotásra, hanem az is, hogy elkezdtem elvonatkoztatni a gyári fronttól és elindultam egy egyedibb irányba. Az Angel Eyes ötletét elvetettem, mert az évek során rettentően elcsépeltté vált, akármennyire is szép és mutatós. A rajzon dayline van, de ez nem volt túl tartós ötlet. A műanyag takarólemezek és egyebek helyét már rácsokkal ábrázoltam, de megjelenik már az egyedi rendszám és a fényezéssel való játszadozás is.)
(Ez már a legutóbbi tervek egyike. A felső autó Peggy mostani állapotát tükrözi, míg az alatta lévő a márciusra elképzelt változatot. A kettő közti különbség az orron látható jelentősen. Szakítottam mindenféle tunnying lámpás megoldásokkal és az egyedi felé vittem el ezt a vonalat is. A legfiatalabb (S3) tesó pilácsait kapja meg az autó, fekete háttérrel. Ehhez igazodóan a törött zárhíd, hűtőmaszk és a csúf állapotú géptető is költözik. Viszont marad az enyhén módosított S2 lökhárító és netán még egy koptatót is kap.)
(A jobbra látható, legutóbb elkészült terv a nagyjábóli márciusra várható állapotokat ábrázolja. Az előző fotónál leírtak itt is érvényesek az orr-részre. Nem kizárt, hogy a későbbiekben helyet kap az autón a fiatal testvér sárvédője és díszléce, ám a "végleges" formán ezek jócskán módosulni fognak. Ami a rajzon nem látszik, hogy a hátsó fertáj is új lökhárítót kap a jövőben és természetesen a nózihoz hűen, a fiatal rokonok pilácsait.)

* * *

Tehát, rövid képes összefoglaló után nézzük, hogy is állunk jelenleg.

A fél éves kimaradást követően a kislány átment a vizsgán és megkapta a megálmodott front egy részét is, amit az előző bejegyzésben részletesebben taglaltam. A legkorábbi tervhez hűen -bár az autó nem S2/S3 kivitel és nem is az akkoriban elképzelt fehér színű- fekete alurácsok és menetfény költözött az eredetileg törött, fekete, később javított és színrefújt lökösbe. Mindezt megelőzően, szinte hozzámkerülése után rögtön, az autó egy teljes napot a kipufogó klinikán töltött. Ez a lépés nem csak azért volt szükséges, mert az oroszlán korántsem tekintélyt parancsoló a hangja nélkül, hanem azért is, mert előző éjjel (mely természetesen vasárnapi napra esett) az autóm majdnem megszabadult néhány kilós terhétől, körülbelül a váltótól indulva.

Az életbevágó műtétet végrehajtó orvosok jobbra-balra dőltek a "sérülés" láttán. Kiderült, hogy szabályosan kettétört a cső és több helyen kisebb lyukak fordultak elő. 24 órányi kemény küzdelem után felköltözött egy korszerű, 60-as alurendszer a járgány hasára. Esztétikusan méretreigazítva -a 10 centis lökhárítóból való kilógást mellőzve- a szintén gyógykezelésen átesett hátsódob is visszakerült. Az autó így máris a gyógyulás útjára lépett. Az előbbiekben emlegetett lökhárítómódosítással együtt végre szinte teljesnek mondható volt az összhang a küszöb, szárny, sötétítés, kipuff, tehát az autó megjelenését illetően.

Apró kis kiegészítőként az autó megkapta első, saját, különbejáratú, névreszóló rendszámát, néhány matrica társaságában, melyek azonban majd csak legutolsó simításként kerülnek fel a már letisztult idomokra. Először a rendszám hivatalossá tételén gondolkoztam, de mára az egyszerű, közúti forgalomban megszokott EU-s tábla mellett döntöttem. Amint elérkezik az ideje, a mostani rozoga állapotúnak távoznia kell.

Ami a folytatást illeti, márciusra felkerül a fiatalabb tesók arculata és búcsút intünk a törött, kopott fényszóróknak is. Előre és hátra is enyhén megpiszkált, gyári fényforrások kerülnek, amik tökéletesen beleillenek az általam elképzelt, letisztult, giccsmentes vonalakba. A szintén förtelmes kinézetű fekete műanyagok is lekerülnek a jövőben, illetve az autóval azonos színbe öltöznek. A fényezést illetően a teljes elképzelés még folyamatban van, de mindenképp a mostani vörös színt visszatükröző egyedi szín lesz. Az ideális felni kiválasztása már nagyon rég óta folyamatban van, de ez az alkatrész lesz az egyik utolsó, ami felkerül az autóra, mint utolsó simítás, hiszen passzolnia kell az autó színéhez, megjelenéséhez és nem utolsó sorban persze az sem árt, ha elfér az autó alatt. :)

Most pedig kukkantsunk kicsit a géptető és az autó alá. 

Motorikusan szerencsére -a folyamatosan elhasználódó alkatrészektől (pl. tömítések) eltekintve- tökéletes egészségi állapotnak örvend a gépezet. Nem is igazán szeretném cifrázni a dolgokat. A jelenlegi 1.6-os felállás tökéletesen megfelel kis hazánk minőségi útvonalaira. Egy két ráncfelvarrás azért majd érinti a motorteret is, de ezek kimerülnek a rendezett, ápolt kinézetben. A már meglévő sportszűrő - gyertya kombó mellé társulnak a folyamatosan cserélődő apróbb elemek, mint például az olajcserék alkalmával rendszeresen megújuló olajszűrő. (Ennek rendszeres, a megszokottnál gyakoribb karbantartására a kis téli móka óta különösen odafigyelek.) A még mindig gyakran lihegő oroszlánszív nem igazán kedvező hengerfej tekintetében, így már folyamatban van a hibátlanul üzemelő hűtőrendszer kialakítása is. Az idei telet megelőzően szükségessé vált a szétrongyolódott fűtőradiátor cseréje is. Nos, nincs mit taglalnom, beszéljenek a képek:

A jövőben valami színt is kap majd a motortér, de addig még sok teendő van hátra. Az elkövetkező hónapokban válik esedékessé a kuplung cseréje, felújítása, beállítása is. A váltó környékét szintén érintik apróbb változások, de alapvetően itt sem szeretnék túl nagy mértékben eltérni a gyári vonalaktól. A futóművet és egyéb tájékait illetően már drasztikusabb a változás. Időszerűvé vált a fékrendszer felújítása is, így az ezt érintő összes alkatrész cserére kerül. A hátsó, utálatos kinézetű dobfékek is eltűnnek, helyüket teljesen új hátsóhíd veszi át, jóvalta modernebb kivitelű tárcsákkal. A jelenlegi 3 centis ültetés is módosulni fog, hiszen szükségszerű a lengéscsillapítok, rugók, kopóalkatrészek cseréje is, tudván, hogy az autó születése óta ezen tájakhoz nem igazán nyúltak. Hogy milyen formában fog kompromisszumot kötni egymással a használhatóság és a jó megjelenés, az még nyitott kérdés, de mindenképp szeretném elkerülni az "orr földetkapar, fenék pucsít" típusú megjelenést. A nehézséget az okozza, hogy már ezzel a csekély mértékű ültetéssel is leér itt-ott az autó. Épp ezért, az alsó fertáj védelme érdekében a motortér alatt helyet kap egy lemez, ami meglepően sokszor szolgál hűen a fekvőrendőrök esetében.

Jelenleg a továbblépéshez és a tavaszi átalakuláshoz szükséges alkatrészek beszerzése van folyamatban. . .

Folytatása következik:
Peggy306, avagy egy oroszlán élete IV.