Írtam az Astráról is népítéletet, itt is elolvashatjátok:

 

Több mint egy éve használom, ezért itt az ideje, hogy írjak róla.
Az autó: Opel Astra G Caravan Elegance 2.2 16V
Szín: Sötétzöld. Nem a kedvenc színem, de ha tiszta, egész jól néz ki, és használt autó vásárlásakor nem a szín az első szempont.
Felszereltség: Manuális klíma, 4 légzsák, elektromos ablakok elöl, elektromos fűthető tükrök, multikormány, ABS, ASR, BC, közp. zár, riasztó.
Motor: Z22SE, 2200ccm, 16 szelep, benzines. Max. teljesítmény:147 LE, max. nyomaték: 203Nm.
Ezek a száraz adatok, nekem számít hogy mit tud az autó, nem akartam alapmotort, alapfelszereltséget.
790 ezerért hirdették kb. fél év műszakival, a felszereltséghez, évjárathoz képest szerintem jó ár, ezért néztem meg.
A km. számláló épp túllépte a 200 ezret, az egyik dudagomb kiszakadt már a kormányon, (ezt mondjuk nem értem mert én évente kb. 2X dudálok), viszont a kárpitok épek, szép a belseje. Feltételezem hogy autópályáztak vele, elég sok felverődés van az elején, és a viszonylag nagy motor is erre utal. Ami egyébként jól indul, szépen jár, melegen kifejezetten csendes, és persze jól húz. Olajat kell ugyan bele tölteni, de nem sokat, 5000 km/fél liter.
A kaszni nem rohad, pedig több apró sérülés is van rajta, ezeket majd javítanom kell. A futómű nekem kicsit lágy, ezt majd orvosoljuk egy állítható magasságú ültetőszett beépítésével.
A beltér egyszerű, de a minőségérzet jó, rosszabbra számítottam a képek alapján. A műanyagok nem kopogósak, a plüsskárpit kifejezetten kellemes, menet közben nem zörög semmi(ez persze majd változik az ültetést követően).
A fedélzeti számítógép kijelzője foghíjas, de ki lehet találni, mit akar közölni éppen. Tudatja pl. ha kiég egy izzó, kevés a hűtővíz, kopottak a fékbetétek, illetve mérhetünk pillanatnyi fogyasztást, átlagot, megmondja, hogy a jelenlegi üzemanyagmennyiséggel mennyi utat tehetünk meg, stb. Nem rossz.
A menetteljesítményekről: 0-100 as sprint 9.3 sec, végsebesség 210km/h.
Jobb az átlagnál, de ami fontosabb, nagyon kis gázadásra is azonnal megindul, egészen alacsony (1200-1300)fordulatról is, akár ötödikben.
Szeret forogni, a hangja akkor sem tolakodó. Az emelkedőket könnyedén küzdi le bármilyen terheléssel. Átlagfogyasztása nálam 9 liter, ebben sok a városi rövid táv, különben jobb lenne. Sima 95-ös benzin helyett inkább adalékost használok, mostanában OMV Carrerát, nekem bejön, jobban megy vele.
A csomagtartóról még pár szót. Nem kifejezetten kombit kerestem, de nem bántam meg, többnyire úgyis vásárolni járunk vele. Hoztam már benne gáztűzhelyet gyári csomagolásban úgy, hogy a hátsó üléstámla a helyén maradt, csak a csomagtér-rolót vettem ki.
Alkatrészárak, javítások:
A motorhoz nem nagyon van utángyártott alkatrész, ezért az árak húzósak. Reménykedem benne, hogy erős motor, sokat bír.
Amikor vettem az autót, már akkor sem nagyon volt töltés, ez később még tovább romlott, a generátort fel kellett újítani, fesszabályzót cserélni, sőt még az ékszíjtárcsa is elkopott! Ez a buli volt 45-ezer, remélem most 10-évig jó lesz. A műszaki vizsgára ki kellett cserélni a kipufogórendszer hátsó felét( középdob, hátsódob). Ebből volt utángyártott, így kb.40 ezret kóstált. Érdekes, hogy azóta a motor leállítása után hangos pattogással tudatja hogy elkezdett lehűlni.
Vannak hibák, amit még nem orvosoltam. A vezetőülés támlája érdekesen jobbra van csavarodva, nem látványos, de észrevehető. Jó lenne bele két sportülés előre, ennek nincs oldaltartása.
Az AGR szelep nem működik, szerintem már ezer éve így van, mert szédszedtem, beáztattam rozsdamaróba, de meg se moccan. Az új 67 ropi lenne, de mivel a motor működését nem befolyásolja (zárt állapotban szorult meg), így ezt az összeget értelmesebb dologra költöm.
A váltó elég holtjátékos, az egyest nehéz eltalálni vele, de amúgy jól működik.
A fék nem rossz, de nagy sebességnél lassíthatna jobban, vastagok még a betétek, de szerintem kemények, valami jobb fajtát érdemelne, a tárcsák elöl jók, hátul megérettek a cserére. Amúgy elég nagy fék van rajta, előre 15 collnál kisebb kerék nem megy fel. Nekem az a téli, nyáron meg 17-es Astra Coupe Turbo felnikkel járok.
Nemrég elkezdett világítani a légzsák-övfeszítő rendszer visszajelzője, ezt majd villamossági szakemberrel megnézetem.

Összességében az autóval meg vagyok elégedve, 760-ezerért hoztam el, ezt a pénzt szerintem megérte, szeretek menni vele, élvezem a teljesítményét, kényelmes, bár sportülésekkel még inkább az lenne, jól pakolható, jól használható.
Tudom ajánlani bárkinek, de aki apróbb hibákon felhúzza magát, az vegyen mást, ezen valami kis bütykölnivaló mindig akad. Aki vezetési élményre is vágyik, az ne vegye 1.8-asnál kisebb motorral.

Több képet nem rakok, van az oldalamon!