nálam jobb helye csak a biztonsági őrnek volt

Július 1-én a Papp László Sportaréna adott otthont Európa legismertebb autós műsora, a TopGear élő showműsorának. Médiatámogató lévén természetesen mi sem hiányozhattunk a már hónapok óta nagy erővel reklámozott rendezvényről.

Bevallom őszintén, olyan hatalmas reményeket azért nem fűztem az egészhez, több dolog miatt sem. Egyrészt, voltam olyan türelmetlen, hogy már hetekkel ezelőtt meglestem a Youtube-ra feltöltött kémvideókat, amin gyakorlatilag az egész show látható, szinte az elejétől a végéig. Másrészt, szintén nem adtak túl sok bizakodásra okot a budapesti show-t körüllengő felhangok: a negatív hozzáállás a legtöbb fórumon, a drága belépőjegyárak és az eredetileg tervezett két előadás egyikének elmaradása azért megadták az alaphangot. Őszintén tartottam tőle, hogy ismét olyat kell majd megtapasztalnunk az Arénában, mint annak idején azzal a rettenetes rdektelenségbe fulladt karitatív koncerttel...

tűzben és benzingőzben nem volt hiány

A kezdéskor a helyszín környékén tapasztalt gigadugót, valamint odabent a majdhogynem teli lelátókat tekintve azonban gyorsan bizonyossá vált, hogy Jeremy Clarkson, Richard Hammond és James May itthon is vannak akkora arcok, akiket egy jóérzésű autóbuzi az életben legalább egyszer élőben is látni akar.

Meglehetősen jó helyről, a "B" szektor legelső sorából élvezhettük végig az előadást. Fényképezni nem lehetett, ugyanakkor telefonokkal rengetegen lőtték a képeket-videókat, így követtem én is a példájukat az efféle fotóművészetnek megfelelő, mellékelten látható szégyenteljes minőségben.

Maga a show így élőben egyébként sokkal jobb volt, mint vártam. A három műsorvezető a - megvásárolható rádiós füleseken, vagy mobilon keresztül fogható - fordítók nélkül, akár középszintű angoltudással is nagyon jól érthető volt. Az arckapartató brit humor és egymás folyamatos vérszívása remek, igazi TopGear-es alaphangulatot, a járművekkel végrehajtott mutatványok pedig teljesen spontán hatást kölcsönöztek a produkciónak. A kivitelezés és a felvonultatott technika is vitathatatlanul profi volt.

könnyen borultak...

Az összes beharangozott elem a helyén volt, említhetjük akár a lovak helyett motorokból összerakott fogathajtást, a folyton felboruló rettentő ronda Reliant Robinok versenyét, vagy akár a grand fináléként Suzuki Swiftekkel lejátszott, 5 - 3-ra végződő magyar-angol focimeccset. A fő témákat látványos közjátékok tarkították, leginkább a TopGear Stunt Team jóvoltából, akik számos járművet forgattak meg csikorgatva az Aréna sima betonján.

Az autós felhozatalban két lángoló hátsó üléssel driftelő Subaru, Ford Focus RS-ek, Mad Max stílusban összerakott fémlemez Porschék tűntek fel, akik tűzzsonglőr hölgyek társaságában égették fel a fél AMTS Gymkhana-pályányi küzdőteret. De láthattunk Dodge Vipert és egy vadonatúj, itthon még be sem mutatott Ferrarit, a California T-t, sőt még a DF Mustang is feltűnt az egyik etapban. Így zárt helyen, szervezői szemmel nézve is elég merész mutatvány volt a rengeteg benzingőz és tüzeskedés, a szellőztetés viszont nagyon jól meg volt oldva, cseppet sem volt érezhető a szmog még így az első sorban sem.

egy gólt még lőnünk kellett volna a történelmi eredményhez

Az előadás végig teljesen szórakoztató volt, a másfél óra rettentő gyorsan elrepült, még legalább ennyi ideig gond nélkül el lehetett volna pislogni rajta. Nagyot is néztünk, mikor már búcsúzkodtak a műsorvezetők: ennyi volt?

Jó kérdés, hogy ez így - főként magyar pénztárcában és átlagfizetésben gondolkozva - megérte-e a 10 és 33 ezer forint közötti belépőjegyárakat. A sorozat hardcore kedvelőinek szinte biztosan, hiszen számukra ez legalább akkora esemény, mint mikor egy rajongó imádott zenekara játszik valahol élőben. Viszont azoknak, akik csupán hallottak róla, vagy néha megnéztek egy-egy TopGear epizódot, ez inkább csak egy rövid és drága - de kétségtelenül szórakoztató - kedd esti előadás, amiről a facebook falon is remekül mutat egy "went to".