Egy kis írás a hifiről kezdőknek, kezdőtől :)

Gondoltam, ha már az autó külseje nagyjából rendbejött, akkor másszunk be és gondolkodjunk. Hmm... öregecske Pioneer kazettás magnó valószínű nem szól igazán jól. Ez cserés is lett. Én mint kezdő zenehallgató, azt gondoltam, hogy egy egyszerű fejegység megteszi, ezért lett egy elég téves vásárlás, egy Sony CDX GT 212, hát mit ne mondjak, így később rájőve, elég rossz döntés volt. Ezek után érkezett a nagy ötlet, újítsunk be! Jött az MNC-nek egy öreg erősítője, ami nem is olyan rossz, ez volt a V800 Limited. Ahham... de nincs RCA kimenet a fejen. Semmi gond, jó kis Dietz átalakító és már van is.

 

Eddig szuper minden. Jött a következő lépés, hát ha már megvan, hajtsunk meg vele valamit. Gondoltam elég egy kis szub, hát annyira kicsit sikerült választanom, hogy az röhejes... Sajnos itt is egy MNC-be futottam bele, de ezzel inkább nem égetném magamról a bőrt :) OK.

 

Egy darabig ez szólt, aztán valaki azt mondta, hogy nincs magas frekvencia, gitár és ének nem is hallható. Mondom semmi gond, beújítottam egy Hertz szettel, ami tényleg lenyűgözött engem. Sokkal nagyobb hatást lehetett vele elérni, és a zene is élvezhetőbb volt. Ezek után jött az, hogy elkezdtem olvasgatni itt CS-n, érdeklődtem mesterektől, és Zsotti89-től megvettem a JBL ládáját, amit nem is bánok, mert szuper kis darab, és igaz, hogy ez is kicsi, de mégiscsak jobban szól, mint az előző ciki termék :)

 

 

Olvasgatások sora annyira belevitt a dologba, hogy megbolondultam. Tervezgettem, szervezgettem, eladtam jópár cuccost, és megvettem Wackondtól az új fejegységet (ami tévesen fejegység :) ) ez volna az Alpine CDA-9812RB. Úgy gondolom, hogy ez most egy jó kiindulási alap. Van 3pár 4V-os RCA-ja, tud HPF-t, LPF-t. Szóval azt hiszem nekem megteszi.

 

A szett az marad a Hertz ESK 165.3, szerintem ez is szuper, érzékenysége 93dB, szóval elég könnyű megszólaltatni.

 

Az erősítő... Nos az MNC nem volt annyira jó mégsem, keresgéltem az óccsó kategóriában, és egyelőre arra jutottam, hogy a Magnat RX44 jó is lesz. Elméletben erősebb mint a cuccok amiket meghajtok, de ha visszaveszem a kraftot rajt, akkor magasabb hangerőn sem torzít annyira, így talán jó lesz.

 

A láda is marad a JBL CS1204. Jó kis 30 centis, zárt ládában a "pontos" mélyekért.

 

Ha megvannak a hifit alkotó, hangadó és hangelőállító eszközök, akkor kell még egy km kábel. Nah, de ebből sem lehet a legszarabbat megvenni, mert a tanulópénzt már megfizettem rá. Zsotti89 számítása szerint, jól tenném, ha 35mm2-es tápkábelt vennék, 80A-es ANL biztivel. Hát ez a rész még beszerzés alatt. Ha már van táp, akkor még kell amivel a hangszórókat is összkötöm az erősítővel. Ide sem akarok sima, egyszerű kábelt. Van pár ajánlat, de egyelőre még nem döntöttem, hogy melyik lesz.

 

 

Ezzel a kis írással arra szeretném felhívni az embereket figyelmét, hogy döntsék el, hogy milyen hifit szeretnének autójukba, ha már raknak be. A 20 000 Ft-ból mindent nem fog működni, mert az olyan gyenge minőséget produkál, hogy hihetetlen. Mindemellett még égő is szerintem olyan zenével közlekedni, mert ugye az ember streetfighterkedik a zsír új 250W-os SAL aktív ládájával, aztán mikor arra kerül a sor, hogy felnyitják a csomagtartót, hát laikus szemnek nem mond semmit, de én mosolygok egyet, mert szerintem ne ez legyen a mérvadó.

 

Ha egy normális zenehallgatásra való kis hifit akarunk csinálni, akkor vagy gyűjtögessünk sokáig, vagy vegyünk egy célhoz illő fejegységet, aztán egy darabig lapítsunk a gyári hangszórókkal, aztán ezt toldjuk meg egy aránylag jó szettel. Már egy kicsit lehet hangosítani a zenén. Ezek után ugrik a majom a vízbe. Kell egy jó erősítő, mélyláda ill. jó kábelek. Szóval többet ésszel, mint ész nélkül.