Oktuning cikk:

Véletlen a dolog, de tudvalevő, hogy a Fanat-X tuning csapat jóban van a Llumar fóliák importőrével, ahol vezérautóként használták ezt a Ford Focust. A fóliázáson kívül senki nem akarta tuningolni. Majd öt év elteltével eladósorba került és Leitner Gábor lecsapott rá, mert a cégvezetőn kívül nem volt még élő ember Magyarországon, aki fullos Ford Focus-t vásárolt volna bőrbelsővel és kétliteres benzinmotorral. Gábor jóval később jött össze a Fanat-X-szel, ahol üdvözölték az ismerős autót. 160 000 km-rel a gyomrában vette meg tehát Gábor most már hat éve a wágent. Az első kilométerek megtétele után feltűnt, hogy a katalizátor porcelánja eltörött. Eredetileg újat kívánt vásárolni, de a Ford aranyárban adná a katalizátort, így Gábor továbbevezett és kikötött a Dinamit Dobnál, ahol porcelán helyett fémhordozós (ütésálló) tuning katalizátort illesztettek a rendszerbe, némileg felszabadítva a motort. Sőt tovább mentek, új, nyitott hátsó dobot is beszereltek dupla-ovál véggel. Más a motort érintő tuning a direkt-sportlégszűrő beszerelése. A kipufogóhang már megvolt, lehetett tovább lépni, a hatos CD-tárral szerelt gyári mércével fullfullos fejegység megtartásával jöhetett a hifi fejlesztés – egyébként a Fordok top-zenéje egész viselhető portéka. Ground Zero erősítőt és JBL mélyládát illesztettek a csomagtartóba, legyen basszus-háttere a zenének. 2007-ben aztán eljött az idő a külalak nagyobb változtatására. Gábor Olaszországból rendelt első lökhárító-spoilert az autóra, amelyet rögtön elvitt egy csepeli műanyagoshoz további módosításra. Ott készíttette el a küszöbidomokat és a hátsó lökhárító toldatát is. Ezután jött a már említett pillanat, mikor Gábor megismerkedett a Fanat-X tuning csapattal, akiknél újabb ötleteket kapott, és valósított meg. Az autó kapott egy ültetést, és klasszikus formatervő, egyenesküllős, de bicolor felnikre húzták a 205/45 R17 méretű Pirelli abroncsokat. Némi fémmunkát végeztek az autón, lefalazták a csomagtérfedelet, a rendszámfészek a lökhárítóra került, ami miatt ez utóbbit is átfaragták – újra. És ha már hozzányúltak, az egy oldalon kivezetett kipufogópárt középre vitték, a rendszám két oldalára egy-egy csövet – ekképp a kipufogót is átvarázsolták. A gépháztetőre egy légbeömlőnyílást vágtak. És ha már ennyi minden változott új lökhárítót rendelt Gábor, azt is az olaszoktól. A teljesebb képért fényfüzéres fényszórókat szereltek az autóra, a hátsó lámpák, még a tolatólámpa is ledes. Sőt a rendszámtáblát is kis fehér ledek világítják meg. A kilincseket karbon mintás fóliával húzták be. A világításból jutott az utastérbe, zöld fényfüzér van a műszerfaltömg alatt. Amúgy bent kevés a változás, a legfeltűnőbb a plazma számlap. Gábor amúgy elégedett a gyári bőrbelsővel, mert nem kell mindent átépíteni, csak amit kíván az ember. Ilyen a tuning.

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!