Az már az elején várható volt, hogy nem lesz zökkenőmentes a DD2.JZ projekt véghezvitele. Az egy dolog, hogy 2JZ blokkra cserélik a BMW Z4-es erdeti erőforrását, de a vele járó rengeteg buktató mellé a csapat még számos egyéb módosítással is megnehezítette a saját dolgát.

Addig már eljutottunk, hogy a blokkok kikerültek a donor gépekből, azonban azzal senki sem számolt, hogy a 2JZ nem lesz éppen szalonképes állapotban. Mivel a DD2.JZ legfőbb érdekessége maga a japán szív, így a jövőbeni kiállításokon szinte borítékolt az állandóan nyitott motorháztető.

Így bizony a blokkra is ráfért némi facelift. Daniel a szívó oldal szétszerelésével kezdte meg a procedúrát, mely során a viharvert szívósor és a komplett csövezés eltávolításra került.

Az alkatrészeket ezután óvatosan megtisztították és lekezelték, a szívósor, valamint a blokk pedig lakkfekete bevonatot kapott. Az eredmény több, mint impresszív.

Kíváncsi vagy a végeredményre? Nézd meg a kapcsolódó videót is!

Az első komolyabb nehézség azonban csak ezután következett, ami felül is írta az eredeti elképzeléseket. A terv ugyanis az volt, hogy a Z4 saját benzintankját használják majd a projekthez, az előnytelen felépítésű alkatrész azonban sehogy sem passzolt a képbe.

A koncepció szerint ugyanis a csomagtartóban még az airride kompresszorának, valamint egy - DOTZ - pótkeréknek is el kell férnie, ez utóbbi pedig már eleve bukó a gyári tankkal. Nem kevés sakkozás árán végül egyedi megoldás mellett döntöttek, így a tartály, két Bosch 044-es benzinpumpa, valamint az összes kapcsolódó cső és kábel befért, rengeteg helyet hagyva a levegős rendszernek.

Kemény nap volt, de a végére minden a helyére került. Szépen kezd alakulni a dolog, igaz? Nézd meg a kapcsolódó videót is!

A Dotz megcsinálja!

A Dotz rendszeresen szolgáltat friss infókat a DD2.JZ prototípus fejlesztéseiről, mely során 2JZ motor és megannyi extra tuning kerül egy BMW Z4 kupéba. Mindezt magyar nyelvű blog formájában a Carstyling.hu-n követhettek nyomon a következő hetekben-hónapokban. Kattints ide és nézd meg a teljes sztorit!

Mit érdemes tudni az Alcar-ról?

A Dotz, AEZ, Dezent és Enzo márkát itthon az Alcar Hungária Kft. forgalmazza. A felnik mindegyike hatóságilag elfogadott TüV-engedélyel (sőt, H-engedéllyel is) bír, így nálunk is legálisan forgalomba helyezhetők. A kerekekhez remek 3D konfigurátort kínálnak, melynek segítségével Te is felpróbálhatod őket virtuálisan az autódra! Sőt, ha még tovább tuningolnál, kattints és játssz Te is az Alcar Playground alkalmazással, ahol számos egyéb alkatrész közül is választhatsz.

Sőt, még nyerhetsz is!

A Dotz hazai képviselete, az Alcar Hungária Kft. játékkal is alátámasztja a nem mindennapi eseményeket. Kéthetente egy-egy remek ajándékot sorsol ki a DD2.JZ posztok megosztói között, az aktuális ajándék pedig nem más, mint egy eredeti DOTZ szerelőkesztyű (L-es méretben). Amit tenned kell a megnyeréséhez az a következő:

  1. oszd meg ezt, vagy bármelyik DD2.JZ építéssel kapcsolatos bejegyzést, vagy facebook bejegyzést (itt találod az összeset) a facebook oldaladon 2018. február 21-ig!
  2. a bejegyzéshez bármilyen szöveget írhatsz, viszont nagyon fontos, hogy tedd a végére a #dotz2jz hashtaget!
  3. szintén nagyon fontos, hogy a bejegyzésed elérhetőségét állítsd nyilvánosra - "bárki a facebookon, vagy azon kívül" - mert így fogjuk mi is látni, hogy megosztottad
  4. Érdemes továbbá beláljkolni az Alcar Hungary Facebook oldalát is, hogy rögtön értesülj a friss bejegyzésekről!