Főoldal | Közösség | Fórumok | Tuning | Autohifi

Témakör: Tuning

Autohifi


aktuális téma
Sziasztok!
Ha már tuningrol beszélünk, akkor ne csak a külső dolgokról beszéljünk!
Aki szereti az autohifit, és bármelyik válfajában érdekelt, az ide írjon mindenfélét: tapasztalat, élmény, probléma








Ezért nem kell kondi a kocsiba .



Wolfman user hifi-s blogja



Rodolpho cikkjei az Autohifibolt.hu -n




Hirdetéseket , aréna kuncsorgást moderáljuk !
Három felszólítás után egy hét ban!

Új Hozzászólás írása | Legfrissebb komment | Legelső komment


oldalak: [ előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | következő ]

zebra1 

2014. szeptember 17. 10:53 | Válasz erre | #321157

[ Előzmény: #321155 wolfman 2014. szeptember 17. 10:52]

Dicsak buksi,rég látott ember,pont a napokban jutottál eszembe a morellel kapcsolatban,hogy te teszteltél morelt
megvagy még?


zebra1 

2014. szeptember 17. 10:52 | Válasz erre | #321156

[ Előzmény: #321154 james76 2014. szeptember 17. 10:28]


ez a megszállotság
majd egy idő mulva lentebb megy ez a dolog,és nem fognak érdekelni a hibák annyira,csak a zenével akarsz már foglalkozni,azt akarod már csak hallgatni
igaz az még hosszú idő


wolfman 

2014. szeptember 17. 10:52 | Válasz erre | #321155

[ Előzmény: #321144 domskie 2014. szeptember 17. 01:28]

Aktív rendszer előnye az, hogy szépen be lehet állítani a színpadot. Ugyanakkor ez hátránya is, mert nagyon-nagyon kevés az a felhasználó, akinek ez sikerül. Én konkrétan eddig két olyan autóban ültem, ahol a tulajdonos nem akart folyton-folyvást valamit állítani, kicsit belenyúlni vágásba-időkorrekcióba. Kettőben, ahol a tulaj nem szabadkozott, hogy jaj hát ez még nem az igazi....

További hátránya az aktív rendszernek, hogy a DSP levesz a felbontásból, néha nem is keveset. Illetve van az a DSP, amin ez nem hallatszik meg, de az általában külön kapható, sok-sok pénzért.


Passzív rendszer előnye a viszonylagosan egyszerű kiépíthetőség, az aktívval szembeni jobb felbontás (bár egyesek szerint a keresztváltó szűk keresztmetszet tud lenni). Hátránya az "ahogy-esik-úgy-ppuffan"-színpadkép, ami persze nem teljesen igaz, mert passzív rendszerrel is lehet jó színpadképet csinálni, csak vagy nagy szerencse, vagy óriási tapasztalat kell hozzá.


A dampinggal ne foglalkozz ha 200 fölött van, akkor az már jó. Sok gyártó meg sem adja...


A kábellel kapcsolatban a helyzet az, hogy az a jó kábel, amelyik a legkevesebbet veszi el a hangból. De nem csak a kábelre igaz ez, hanem az összes csatlakozóra, dugóra stb. is. Ez az én olvasatomban egyúttal azt is jelenti, hogy egy adott rendszerben egyféle kábelt a legcélszerűbb használni. A konkrét típus egyéni ízlés kérdése, arra esetleg érdemes figyelni, hogy ne ezüstözött rézkábel legyen, mert nagyon ritka az a rendszer, amiben az jól működik.


Nagyon ne spilázd túl a választást, a lényeg az, hogy úgy válassz erősítőt ezekhez a hangszórókhoz, hogy színvonalban azonos szinten legyen, és teljesítményben pedig bőven ki tudja szolgálni. Sejtésem szerint ez a szett bőven a hatjegyű kategória volt újonnan, ergo könnyű dolgod nincs, nem tudsz mit tenni, ez zsebbenyúlós lesz...

Biztosat itt senki nem fog tudni mondani Neked, hogy mi mivel fog jól/nemjól szólni. Te fogod látni, amikor megvan, hogy tetszik-e az eredmény.


james76 

2014. szeptember 17. 10:28 | Válasz erre | #321154

[ Előzmény: #321152 mondeomk2 2014. szeptember 17. 10:13]

Én régebben úgy gondoltam az autóhifire, hogy hosszú autós utazásoknál a legjobb kikapcsolódás, szórakozás Ma meg már szinte csak a garázsban állva, este (minimális környezeti zajok) sötétben hallgatom és nagyobb százalékban inkább a hibákat keresem


Jakly1988 

2014. szeptember 17. 10:27 | Válasz erre | #321153

Sziasztok, nagyon tetszik az eszmefuttatásotok, Mostmár én is aktív rendszerrel kezdenék, vagy legalább úgy kábelezném be. Nekem most passzivba megy a cucc egy minimális időkorral hogy ne legyen túlzottan a bal oldalon a színpad. De lehet hogy későbbiekben átállok megint aktivra. Na most ha már belejöttem van egy olyan problémám amit multkor fedeztem föl. Ha a vezető oldalon ülök olyan mintha nem szólna a jobb oldali kick, persze szól csak nem igazán hallani bele a zenébe. Az van a legtávolabb a hallgatási pozíciótól. Hogyan tudnám ezt orvosolni? Fázisfotditás?


mondeomk2 

2014. szeptember 17. 10:13 | Válasz erre | #321152

[ Előzmény: #321151 mondeomk2 2014. szeptember 17. 10:03]

Hiába a jó szett, hiába a jó erősítő, egyebek, ha a jelforrás silány. Illetve hiába jó minden ha nem tudod jól beállítani, ugyan is egy gomb nyomás= egy kábel cserével domskie nem akarlak össze zavarni, de ez így van.... Kevés a rossz rendszer, viszont a jól beállított is kimeríthetetlen lehetőségek tárháza ez jó kis hobbi


mondeomk2 

2014. szeptember 17. 10:03 | Válasz erre | #321151

[ Előzmény: #321150 james76 2014. szeptember 17. 09:48]

Na igen, az a lelke az egésznek


james76 

2014. szeptember 17. 09:48 | Válasz erre | #321150

[ Előzmény: #321148 mondeomk2 2014. szeptember 17. 09:40]

És akkor a fej kérdésre még ki sem tértünk, ami még igencsak beleszól a kapott hangba..


mondeomk2 

2014. szeptember 17. 09:43 | Válasz erre | #321149

[ Előzmény: #321143 garden 2014. szeptember 16. 23:18]

jó, jó de nálad is időkorral van vegyítve, sőt király Sándornál is (:


mondeomk2 

2014. szeptember 17. 09:40 | Válasz erre | #321148

[ Előzmény: #321147 mondeomk2 2014. szeptember 17. 09:26]

Mosconi 240.2 Mosconi 120.2
Steg K2.02 Steg K2.01
stb stb
Szeretem az Olasz gépeket


mondeomk2 

2014. szeptember 17. 09:26 | Válasz erre | #321147

[ Előzmény: #321144 domskie 2014. szeptember 17. 01:28]

Azt szerintem senki nem fogja tudni megmondani h mit mivel válogass össze, és hosszú távon tetsszen is a végeredmény, ez ízlés kérdése, ami változik, meg h mennyire kap majd el a gépszíj. Én úgy vagyok vele h ideig óráig tetszik amit hallok, egy egy kábel csere, egy egy beállítás után stb, aztán jönnek a gondolatok, hogyan lehetne még jobb..... Mik a tervek, csak szóljon elfogadhatóan, vagy fejlődni és lehető legtöbbet kihozni belőle? Ha utóbbi, és nekem lenne olyan szettem, lenne keret erősítőre én adison vrx 2.150 tennék magasra, kickre pedig 2.400at ezek jó hangú és kellően "erős" gépek, na meg persze drágák is De ezek köré már azért lehet építkezni, értéktartó natúr gépek. Most páran lehet néznek majd egyet, én kábelből biztos h olcsót, és semleges karaktert választanék kezdésnek, ami megmutatja a rendszer gyengeségeit erősségeit, és ebből tudsz majd esetleg következtetni a későbbiekben h még is merre haladj tovább. Klotz ly 225t kickre, Ly 215t magasra, 560- 360ft/méter, és megfelel a fentebb leírtaknak. A kábel egyébként is olyan h mindig cserélődik, itt szerintem sokan meg-sem tudnák már számolni hányszor húzták át az autójukban köztük én sem. Rendszerfüggő, azt érdemes azért tudni, hozzá adni nem tud a hanghoz, csak elvenni abból, lehet vele játszani egy adott rendszerbe. Rca szintén zenész. Tápkábelből hegesztőset vennék, olcsó és rézből van, nem pedig alumínium rézzel futtatva csili-vili burkolatba bújtatva, mint a legtöbb hifis. Mindenképp bekábelezném aktívba, így kitud próbálni mindkét variációt (aktív, passzív) Én így állnék neki. Minden rendszer más, ugyan azok a komponensek autó típusonként más-kép szólalnak meg... Á bonyolult ez próbálgatás, tapasztalat, Ízlés, stb... A tutit nem lehet megmondani


james76 

2014. szeptember 17. 07:59 | Válasz erre | #321146

[ Előzmény: #321144 domskie 2014. szeptember 17. 01:28]

Jó reggelt!

Szerintem, ha most vágsz bele, érdemesebb először aktív vágással és időkorral kezdeni. Így egyszerűbben ki tudod tapasztalni, és könnyebben be tudod állítani a rendszered egy elfogadható színpadképhez. Az aktívnak nagy előnye, hogy a teljes hangképet (színpadot) fel tudod pakolni a műszerfalra, a szélvédő teljes szélességében (vagy azon túl is), egy meghatározott magasságban és mélységben. A hangszerek, énekesek, fókuszáltabban (kisebb területen, körvonalasabban) szólalnak meg, ezért jobban elkülöníthetőek, és térbeli elhelyezkedésük pontosabb. Egy jól beállított aktív, időkorros rendszer olyan, mintha 3D-s mozit néznél, el sem kell képzelni a hangszereket, hanem szinte "látod" magad előtt őket a színpadon. De ha mégsem tetszene a kapott eredmény, vagy nem egyezne a hangzásról alkotott elképzeléseddel, akkor lehet tovább játszani passzív váltó(k) beiktatásával, de szerintem érdemes lépésről lépésre haladni..


k-feri65 

2014. szeptember 17. 06:57 | Válasz erre | #321145

[ Előzmény: #321144 domskie 2014. szeptember 17. 01:28]

Jó passzív rendszert szobaiban hallottam, kocsiba valóról csak olvastam.


domskie 

2014. szeptember 17. 01:28 | Válasz erre | #321144

Nah, akkor valaki összefoglalná az aktív vs. passzív rendszer előnyeit, hátrányait?
Mert már ebben is elbizonytalanodtam! Leginkább a hangzásra, színpadképre, beállíthatóságra, passzívnál hangváltó előnyök, hátrányok, illetve hogy érdemes a rendszer többi elemét összeválogatni az egyikhez, másikhoz, pl. erősítő telj (és damping), kábelek...


garden 

2014. szeptember 16. 23:18 | Válasz erre | #321143

[ Előzmény: #321142 mondeomk2 2014. szeptember 16. 23:05]

Pedig nem lehetetlen.
Legalábbis gyakorlott füleket is be lehet csapni, ha nem tudják előre, hogy aktív vagy passzív.


mondeomk2 

2014. szeptember 16. 23:05 | Válasz erre | #321142

[ Előzmény: #321136 zebra1 2014. szeptember 16. 22:39]

ott még azt is nehéz elérni h minden fázisba kerüljön, nem h egy színpadközepet állítani az autó mértani középpontjába, nem szívesen állnék neki ez még aktívba sem egyszerű...


garden 

2014. szeptember 16. 22:46 | Válasz erre | #321141

[ Előzmény: #321139 zebra1 2014. szeptember 16. 22:43]


garden 

2014. szeptember 16. 22:45 | Válasz erre | #321140

[ Előzmény: #321138 zebra1 2014. szeptember 16. 22:42]

Háhogyafenébene, hisz folyton le vagyok huhogva


zebra1 

2014. szeptember 16. 22:43 | Válasz erre | #321139

[ Előzmény: #321138 zebra1 2014. szeptember 16. 22:42]

No jó éccaka


zebra1 

2014. szeptember 16. 22:42 | Válasz erre | #321138

[ Előzmény: #321137 garden 2014. szeptember 16. 22:40]

Fészfosó'?



összesen 321177 db hozzászólás, 16059 oldalon.

oldalak: [ előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | következő ]


Ha Te is hozzá akarsz szólni, loginolj be.

 

Fel az oldal tetejére
FÓRUM KERESŐ

Keresés a topicok között:

 címlapon

 autók és képek

 tuning

 real life

 cégek és gyártók

 helpdesk

 rendezvények

 off-topic

Hirdetés

Page generated in 0.027734 seconds.