Főoldal | Közösség | Fórumok | Tuning | Autohifi

Témakör: Tuning

Autohifi


aktuális téma
Sziasztok!
Ha már tuningrol beszélünk, akkor ne csak a külső dolgokról beszéljünk!
Aki szereti az autohifit, és bármelyik válfajában érdekelt, az ide írjon mindenfélét: tapasztalat, élmény, probléma




Ezért nem kell kondi a kocsiba .



Wolfman user hifi-s blogja



Rodolpho cikkjei az Autohifibolt.hu -n




Hirdetéseket , aréna kuncsorgást moderáljuk !
Három felszólítás után egy hét ban!

Új Hozzászólás írása | Legfrissebb komment | Legelső komment


oldalak: [ előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | következő ]

k-feri65 

2014. december 20. 18:40 | Válasz erre | #324210

[ Előzmény: #324207 garden 2014. december 20. 18:24]

Amit én hajtok az kb egyharmad hangerő...arra meg még sok is az a xar helix...


garden 

2014. december 20. 18:27 | Válasz erre | #324209

[ Előzmény: #324206 zebra1 2014. december 20. 18:16]

Én meg azt vallom, hogy mindenki olyant építsen, ami a saját fülének tetszik. A Ferozámban most minden klappol, kb már lassan 1 éve nem nyúltam hozzá. Az Astra viszontper pillanat pocsék


garden 

2014. december 20. 18:25 | Válasz erre | #324208

[ Előzmény: #324206 zebra1 2014. december 20. 18:16]

Én pálesszal teszem ugyanezt.


garden 

2014. december 20. 18:24 | Válasz erre | #324207

[ Előzmény: #324205 k-feri65 2014. december 20. 17:55]

De ha rendesen meghajtod azt a szettet (nem holmi Helixel ), akkor kb ugyanott vagy?


zebra1 

2014. december 20. 18:16 | Válasz erre | #324206

[ Előzmény: #324193 coolface 2014. december 20. 09:30]

És ebben még mindig nem értünk egyet
picit később meg is fogalmazom miért
csak most értem haza melóból,és süti kóstoló felelőst kell játszani


k-feri65 

2014. december 20. 17:55 | Válasz erre | #324205

[ Előzmény: #324204 k-feri65 2014. december 20. 13:54]

Aztán arra jutottam, hogy mindkettő tök egyforma, csak a váltós változat az halkabb volt mint az aktív dolog...Igy hát maradt az aktív vágas...


k-feri65 

2014. december 20. 13:54 | Válasz erre | #324204

Én meg jól kikurtam mindenkivel. Forditva csinaltam mert ugy egyszerűbb. a gyári váltó értékeit beírtam a prociba.


L.B.SS  

2014. december 20. 12:03 | Válasz erre | #324203

[ Előzmény: #324202 coolface 2014. december 20. 12:02]

Naugye!


coolface 

2014. december 20. 12:02 | Válasz erre | #324202

[ Előzmény: #324200 L.B.SS 2014. december 20. 11:52]

Nem biztos, hogy a passzív vágás a nem jó papírforma szerint, lehet, hogy az aktív sem pont az. Lehet ezt még ragozni......


coolface 

2014. december 20. 11:59 | Válasz erre | #324201

[ Előzmény: #324199 L.B.SS 2014. december 20. 11:46]


L.B.SS  

2014. december 20. 11:52 | Válasz erre | #324200

[ Előzmény: #324199 L.B.SS 2014. december 20. 11:46]

ja és nem próbálom ki mert valószinü bebizonyosodik hogy igazad van papirforma szerint DE ha meg mérnénk csak ezt a két különböző tecnikával vágott magasat valószinű hogy a lejjebb hallott magas lejebb is lenne Tehát nem jó a vágás amit szerettél volna mert Te 2500-on akartad elvágni az meg lejjebb ment . Tehát akaratodon kívül csináltál jobb szélesebb tetszetős hangal , amit én megoldok forrasztás nélkül egy pótméter mozdulattal.


L.B.SS  

2014. december 20. 11:46 | Válasz erre | #324199

[ Előzmény: #324196 coolface 2014. december 20. 09:53]

de ha lejjebről hallod nyiván lejjebb van elvágva vagy a másik feljebb és akkor nem a fülünk csal hanem a számok. na egyszer majd remélem élőben tudunk eszmecserélni hogyan tovább frekiről mert ez aztán egy kimeríthetelen téma ..én értem amit Te állitasz Te is amit én csak ez olyan hogy tárgyaljuk meg hogy a világűrnek a vége és az után mivan..


alpinetomm 

2014. december 20. 10:45 | Válasz erre | #324198

[ Előzmény: #324197 79csabika 2014. december 20. 10:20]

dobtam privit


79csabika 

2014. december 20. 10:20 | Válasz erre | #324197

[ Előzmény: #324195 alpinetomm 2014. december 20. 09:50]

Jó hogy benéztél mert felmerült bennem néhány kérdés! Tudnál egy telefonos elérhetőséget adni?


coolface 

2014. december 20. 09:53 | Válasz erre | #324196

[ Előzmény: #324190 L.B.SS 2014. december 20. 09:22]

Na szóval:
Duett.hu hangváltó tervezővel (egy tengelybe szerelt) Magas vágása 2500hz nél, mélyközép 2000 ig engedve(direkt hagytam egy pici lyukat)

A progi szerint(és itt most csak a magassal foglalkozzunk) kell egy sorosan kapcsolt 7,96mf-os kondi és egy párhuzamosan kapcsolt 0,5mH tekercs. 12db-es vágásról beszélünk. 4ohmot feltételezve.

Ha aktívban beállítod a 2500hz /12db vágást a magasnak , szól majd ahogy szól.
Ha megépíted ezt a váltót, (ami nem egy ökör összeg), az is szól majd ahogy szól. Borítékolom előre, hogy több magasat fogsz hallani és mintha lentebbről indulna a magas.
Aktívnál azon kívül, hogy beállítottad a 2500hz/12db nem tudsz mást tenni, sőt azt sem tudod, hogy ezt milyen alkatrészek állítják elő.
Passzívnál viszont (mivel két alkatrészből áll a váltónk) Ezeket lehet variálni.
Gyakorlatilag(és ha most hülyeséget írnék akkor Violin "kollega" majd kijavít)A kondi állítja be, hogy mennyire lentről induljon a magas, míg a tekercs(ami párhuzamos) a magas impedancia menetére van hatással.
Ezeknek az értéke variálható(finomítható). Kisebb tekercs-nagyobb kondi. nincs az előírva, hogy oda csak 0,5mH tekercs rakható. Minél nagyobb a kondi értéke, annál lentebb engedi a magasat, minél kisebb, annál fentebb.

Itt kell aktivizálnod a füledet. Az sem árt, ha rendelkezel pár darab kondenzátorral próbaképp.


alpinetomm 

2014. december 20. 09:50 | Válasz erre | #324195

Sziasztok, érdekes a téma amit feldobtatok, nem szoktam írni hanem inkább csak olvasni a fórumot.Az én tapasztalatom az hogy impedancia korrekció nélkül még közel sem ott vág egy passzív szűrő mint ahol szeretném. 6-ból néha 2-3 oktáv meredekség lesz a váltóármú ellenálás növekedés miatt.


L.B.SS  

2014. december 20. 09:41 | Válasz erre | #324194

[ Előzmény: #324193 coolface 2014. december 20. 09:30]

igen igen én ezt mind vágom csakhogy akkor ne beszéljünk róla úgy mindha ugyan azt a frekit csinálnánk passzivba mint aktivba mert ugye ez az első forrasztásnál már elbukott.. egy biztos a passzív szívás és csak mazoisták csinálják! és még lehet hogy nem is jobb mint ar akttív!


coolface 

2014. december 20. 09:30 | Válasz erre | #324193

[ Előzmény: #324175 L.B.SS 2014. december 19. 20:32]

Ez hosszú lesz....

Pontosan ugyanolyan vágást nem fogsz tudni csinálni. Tehát a papírformát csak programokkal tudod kiszámolni. De ez csak irányadó, hiszen nagyon sok minden befolyásolja, hogy mi hol vágódik. Nem tudom emlékszel e, anno Zebra "kollegával" "vitáztunk" azon, hogyha bekapcsolsz egy szűrőt(pl aktívba) legyen ez most mondjuk magas 2000hz-nél. Akkor az pont ott vág.
Erre mondtam én, hogy nem. Meg is indoklom, hogy miért:
Beállítasz egy rendszert(legyen mondjuk 2 út, az egyszerűség kedvéért) Véleményezed, hogy jól szól. Aztán fogod magad, minden vágást úgy hagysz, csak kicseréled a hangszórókat(1pár mélyközép, 1pár magas).
Bekapcsolod a cuccost és tádáámm.....tök másképp szól az egész. Vagy éppen több lesz a magas, vagy a mély, vagy tök aránytalan lesz az egész,de valami biztosan történni fog.

Na most, ha a szűrők mindig ott vágnának ahová be vannak állítva, akkor ennek nem így kellene történnie.(Persze amennyiben a hangszórók képesek ugyanazt a frekimenetet lesugározni)

Itt jön be a képbe az, hogy az aktív szűrők is csak kb ott vágnak, és a passzív szűrők számításánál használt programok,(meg a mélyláda tervező progik is) ott vétik az első legalapvetőbb hibát, hogy bekérik a hangszóró impedanciáját, ami egy nyugalmi impedancia, autóhifi esetében ez általában 4ohm.

Mivel a hangzásba egy hangszórónál k.va sok minden beleszól,(mindenféle jósági tényezők is) akusztikus csillapítás is, meg az a rohadt impedancia is állandóan változik, ezért nem fog ugyanazon beállítások mellett 2 különböző hangszóró ugyanúgy szólni.

A gyártók sem véletlenül a hangszórókhoz készítik a váltókat. Nem véletlen, hogy szinte minden hangszóró szettnek más a váltója. Az viszont, hogy milyen körülmények között készítették és (esetleg) mérték is, hogy mit csináltak, az egy dolog. Az hogy Te majd milyen autóba építed és hogyan helyezed el a hangszórókat és azok majd hogyan fognak szólni, az majd elválik.
Engem már nagyon régóta éppen ezért nem hoz lázba az a szó, hogy "gyári váltó".

Felmerülhet az ötlet, hogy akkor mérjünk.......
A legideálisabb freki görbe ugye papíron ugye 20hz-20khz-ig egy tökéletesen egyenes vonal kéne hogy legyen. Azaz minden freki ugyanolyan hangerővel szólalna meg a teljes frekvencia tartományban.

De ez sem jó Mert okos emberek már bebizonyították, hogy az emberi fül bizony nagyon érzékeny a középfrekvenciás hangokra és kevésbé érzékeli a mély illetve(főleg bizonyos kor után) a magas hangokat. Tehát akarva akaratlanul a hangzást picit loudnes-esíteni kell. Azaz főleg a közép-magas frekin kicsit csillapítani. Ezt nem tudtam szebben megfogalmazni.
Talán ezért is találó a frekvencia görbe, mint elnevezés, mert minden hangszórónak és rendszernek frekvencia görbéje van, nem frekvencia egyenese.


L.B.SS  

2014. december 20. 09:26 | Válasz erre | #324192

[ Előzmény: #324190 L.B.SS 2014. december 20. 09:22]

mert ugye ha nem pontosan százszázalékra úgy vágja akkor az már nem az!


L.B.SS  

2014. december 20. 09:23 | Válasz erre | #324191

[ Előzmény: #324186 mondeomk2 2014. december 19. 22:34]

azt én tudom és értem , a másik oldala nem tiszta a dolgoknak..



összesen 324230 db hozzászólás, 16212 oldalon.

oldalak: [ előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | következő ]


Ha Te is hozzá akarsz szólni, loginolj be.

 

Fel az oldal tetejére
FÓRUM KERESŐ

Keresés a topicok között:

 címlapon

 autók és képek

 tuning

 real life

 cégek és gyártók

 helpdesk

 rendezvények

 off-topic

Hirdetés

Page generated in 0.026913 seconds.