Cikk: Száguldás pilóta nélkül, önvezető Audi RS7-tel!
aktuális téma
Október 19-én vasárnap, az idei utolsó DTM futam felvezető látványosságának szánja az Audi önjáró RS7-esének bemutatóját. Az autó egy teljes kört fog megtenni saját magától a Hockenheimringen, természetesen nem vánszorgó tempóban! Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
nem csak nálunk van ez így, mindenhol vannak ilyen emberek (nem degradáló értelemben).
Sőt, kell is, hogy legyenek, különben még a faék lenne a gépesítés csúcsa
Sőt, kell is, hogy legyenek, különben még a faék lenne a gépesítés csúcsa
Egy kis update.
A platform speciálisan feljavított, centiméteres pontosságra pozicionáló GPS jeleket használ a pályán való tájékozódáshoz, ezzel párhuzamosan az autó 3D-s kamerájának képeit hasonlítja össze valós időben a tárolt információkkal. A rendszer a rengeteg beérkező kép mindegyikét folyamatosan feldolgozva, az előre beprogramozott több száz minta szerint keres, melyek alapján még pontosabb helyzetfelismerést ér el.
Teszi mindezt végig a határon autózva, az egyenesekben padlógázzal, az éles kanyarok előtt a lehető legrövidebb idejű fékezéssel és precíz kanyarvételekkel. Az autót fékezéskor akár 1.3, kanyarokból kigyorsításnál 1,1 G erőhatás éri majd.
A később gyártásba kerülő rendszerek a végletekig precízeknek kell lenniük, 0%-os hibahatárral működve a kritikus közlekedési szituációkban is. Ezek helyes értékelését, valamint lereagálását pedig az autó határit feszegetve is tudniuk kell, éppen ezért jelent igen magas szintet a tesztelésben a versenypályás mutatvány.
A platform speciálisan feljavított, centiméteres pontosságra pozicionáló GPS jeleket használ a pályán való tájékozódáshoz, ezzel párhuzamosan az autó 3D-s kamerájának képeit hasonlítja össze valós időben a tárolt információkkal. A rendszer a rengeteg beérkező kép mindegyikét folyamatosan feldolgozva, az előre beprogramozott több száz minta szerint keres, melyek alapján még pontosabb helyzetfelismerést ér el.
Teszi mindezt végig a határon autózva, az egyenesekben padlógázzal, az éles kanyarok előtt a lehető legrövidebb idejű fékezéssel és precíz kanyarvételekkel. Az autót fékezéskor akár 1.3, kanyarokból kigyorsításnál 1,1 G erőhatás éri majd.
A később gyártásba kerülő rendszerek a végletekig precízeknek kell lenniük, 0%-os hibahatárral működve a kritikus közlekedési szituációkban is. Ezek helyes értékelését, valamint lereagálását pedig az autó határit feszegetve is tudniuk kell, éppen ezért jelent igen magas szintet a tesztelésben a versenypályás mutatvány.
Magyarország én így szeretlek! Valaki a világon kifejleszt egy valamit több év, évtized alatt és amikor Mo.-ra ér a híre akkor egy "helyihülye" elmondja, hogy ez igazán nem nagy dolog! Gondolom ilyenkor az ő járműve már legalább 20 éve úgy sőt jobban mozog mint annak idején K.I.T.T.! HA ha ha ha ha! De én az önmagát vezető dodgemnek nem igazán vagyok a híve, de előbb (remélem) utóbb úgyis eljön majd az a világ!
valamit nem olvastal el rendesen!
"a robotpilota 30-40 eves rendszer!
szerinted hol tartottak a szamitogepek akkoriban????"
Nemár! Ezmostkomoly?
40 éve történt:
"Te, Józsi, kész vagyunk a robotpilóta rendszerrel."
"Tényleg Laci, kapcsoljuk ki a számítógépet, ezt már soha többet nem kell fejleszteni, menjünk igyunk egy sört!"
...és a robotpilóta rendszert azóta nem fejlesztették.
Ilyen alapon még mindig gőz meghajtású automobilokkal kellene járnunk, mert azt sem fejlesztik, mert anno jó volt.
Itt van egy hihetetlen forrásokkal fejlesztett innovatív alkalmazás, de ez smafu, mert "a versenypályán nincs forgalom", nincsenek változók. Aha, persze...
Sok amatőr mérnök is csak azért dolgozik rajta, mert nincs jobb dolga.
szerinted hol tartottak a szamitogepek akkoriban????"
Nemár! Ezmostkomoly?
40 éve történt:
"Te, Józsi, kész vagyunk a robotpilóta rendszerrel."
"Tényleg Laci, kapcsoljuk ki a számítógépet, ezt már soha többet nem kell fejleszteni, menjünk igyunk egy sört!"
...és a robotpilóta rendszert azóta nem fejlesztették.
Ilyen alapon még mindig gőz meghajtású automobilokkal kellene járnunk, mert azt sem fejlesztik, mert anno jó volt.
Itt van egy hihetetlen forrásokkal fejlesztett innovatív alkalmazás, de ez smafu, mert "a versenypályán nincs forgalom", nincsenek változók. Aha, persze...
Sok amatőr mérnök is csak azért dolgozik rajta, mert nincs jobb dolga.
Mindenkinek van véleménye.
De attól hogy az NFS-ben körbe megy a pályán mesterséges intelligencia, a valóságban ugyanezt megcsinálni már annyira nem egyszerű mint ahogy te gondolod.
De attól hogy az NFS-ben körbe megy a pályán mesterséges intelligencia, a valóságban ugyanezt megcsinálni már annyira nem egyszerű mint ahogy te gondolod.
a robotpilota 30-40 eves rendszer!
szerinted hol tartottak a szamitogepek akkoriban????
nem arrol szol h ki tud,mert majdnem mindent meglehet tanulni ha az embernek van egy csopnyi esze es ideje,de ilyen dolgokat amugysem egyetlen ember fejleszt!
szerinted hol tartottak a szamitogepek akkoriban????
nem arrol szol h ki tud,mert majdnem mindent meglehet tanulni ha az embernek van egy csopnyi esze es ideje,de ilyen dolgokat amugysem egyetlen ember fejleszt!
SAját döntésekre nem képes...
Melyik program képes saját döntésekre?
Egyik sem. Csak arra, amit beprogramoztak.
Egyébként olyan "egyszerű" rendszerekkel példálózol, mint a robotpilóta, stb.?
Valóban egyszerű rendszerek...
Minden sarkon találunk embert, aki ilyet tud programozni.
Melyik program képes saját döntésekre?
Egyik sem. Csak arra, amit beprogramoztak.
Egyébként olyan "egyszerű" rendszerekkel példálózol, mint a robotpilóta, stb.?
Valóban egyszerű rendszerek...
Minden sarkon találunk embert, aki ilyet tud programozni.
az újítás az, hogy ekkora tempóval gép száguld, utassal...
most ez nem arról szól... ezt kis tempónál már majdnem széria autókban is megvehetjük... viszont itt most a tempóról van szó... a nagytempókerüljükkiabalgákat majd csak a következő lépés lesz 1-2éven belül
Mulder ügynököt idézve:
akkor enedjenek fel meg par laikust a palyara akik hetkoznapi soforok,hetkoznapi autoval......na az lenyugozne ha azokat is megtudna elozni,kikerulni,es nem okozna balesetet!
van egyébként változó, pl guminyomás, légmozgás, stb, amik nem kicsit befolyásolhatják a dolgokat...
Azért az elég nagy blama lenne pont ennek a rendszernek, ha az eső miatt elmaradna... vagy ha mondjuk telibeverne egy nyulat az út szélén, mert épp az ideális íven ül. Szerintem ha ezt így ebben a formában, ilyen nyilvánosság előtt meg merik lépni, tudják mit csinálnak.
"pont ugyan annyit tud mint a repulogepekben a robotpilota,vegimegy a betaplalt utvonalon de sajat dontesekre nem kepes! "
ezzel vitatkozok, ugyanis a mai "robotpilóták" kommunikálnak az őket körülvevő másik gépek fedélzeti számítógépeivel, így ha netalántán kereszteznék egymás útját, "megbeszélik, hogy ki fog emelkedni, és ki süllyedni és hova, mennyire...
ezzel vitatkozok, ugyanis a mai "robotpilóták" kommunikálnak az őket körülvevő másik gépek fedélzeti számítógépeivel, így ha netalántán kereszteznék egymás útját, "megbeszélik, hogy ki fog emelkedni, és ki süllyedni és hova, mennyire...
"elkepzelheto ha esos lesz az ido akkor elmarad,mert veszelyesse valik a helyzet! "
"pont ugyan annyit tud mint a repulogepekben a robotpilota,vegimegy a betaplalt utvonalon de sajat dontesekre nem kepes!" Megsúgom neked, hogy a repülőgépeken a robotpilóta képes a fel- és leszállást is önállóan(!) elvégezni.
"pont ugyan annyit tud mint a repulogepekben a robotpilota,vegimegy a betaplalt utvonalon de sajat dontesekre nem kepes!" Megsúgom neked, hogy a repülőgépeken a robotpilóta képes a fel- és leszállást is önállóan(!) elvégezni.
ez a parasztvakitas,hogy ringen megy,nincs valtozo,nincsen forgalom,nincsenek allatok......
ahhoz hogy itt korbe tudjanak menni egy jo pc kell es komoly gps,tobb ezerszer vegig vezetik az autot a palyan ami pontosan tudja hol milyen kanyarvan mekkora tempoval lehet menni milyenek a tavolsagok,fektavok,kigyorsitas stb megtanulja es valoszinuleg tizedre pontosan ugyan azt tudja hozni de a valtozokat kizartak,elkepzelheto ha esos lesz az ido akkor elmarad,mert veszelyesse valik a helyzet!
pont ugyan annyit tud mint a repulogepekben a robotpilota,vegimegy a betaplalt utvonalon de sajat dontesekre nem kepes!
ahhoz hogy itt korbe tudjanak menni egy jo pc kell es komoly gps,tobb ezerszer vegig vezetik az autot a palyan ami pontosan tudja hol milyen kanyarvan mekkora tempoval lehet menni milyenek a tavolsagok,fektavok,kigyorsitas stb megtanulja es valoszinuleg tizedre pontosan ugyan azt tudja hozni de a valtozokat kizartak,elkepzelheto ha esos lesz az ido akkor elmarad,mert veszelyesse valik a helyzet!
pont ugyan annyit tud mint a repulogepekben a robotpilota,vegimegy a betaplalt utvonalon de sajat dontesekre nem kepes!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 34 találat 2 oldalon