Cikk: Teljes értékű komponens...?

aktuális téma
 Teljes értékű komponens...?

Kábelezés, szigetelés mint teljes értékű komponens Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
wolfman
#17
2011. november 14. 17:46
Mérés?

Sokmindent lehet mérni. A hangminőséget egy bizonyos szint fölött nem. Az embernek vagy tetszik, amit hall, vagy nem.

A mérésről és az egyéni ízlésről, valamint ezek kapcsolatáról talán annyit, hogy volt, aki nem volt rest (igazából többen is, egymástól függetlenül), és mérőmikrofon meg rózsazaj segítségével precízen beállította-ekvalizálta a hangrendszert, mert a teljesen egyenletes, kiugrások-beesések nélküli lesugárzott frekvenciatartomány ugye az csak jó lehet, hiszen optimális és ideális.

Hát nem lett az, mondanom se kell...

A hifi világa egy ponton elválik a fizika világától, sőt - horribile dictu! - bele-belekap az ezotéria világába. Aztán az ember vagy hisz benne, hogy a shakti-kövek igenis jó hatással vannak a hangra, vagy nem. Vagy csak nem kellően érzékeny a rendszere/füle.
nzzn
#16
2011. november 10. 07:45
A szigetelés és rezgéscsillapítás fontosságát bármikor megértem, teljesen logikus a dolog az én szintemen is. Az is rendben, hogy egy jó kábel számít, ha a pontos hangvisszaadás a lényeg.

De ez a kábel iránya dolog, nekem magas.

Ha jól rémlik, a hangot a kábelen továbbító elektromos jel váltóáram, akkor mégis miért nem totál mindegy, hogy a kábel hogyan van bekötve?
Erre valaki tud adni egy érthető és logikus magyarázatot vagy esetleg rendesen alátámaszott mérési eredményeket?
Nem kötekedni szeretnék, csak egyszerűen kevéske tudásommal nem igazán értem meg a dolgot egyelőre.
wolfman
#15
2011. október 11. 17:19
...vagy csak feltisztult a hangja és nem jelentkeznek interferenciák...
GOLYO85
#14
2011. október 07. 17:18
Javult a hangja a ládának, még pontosabb lett, de talán most nem megy olyan mélyre.

De nem bánom, valamit valamiért.

Így jobban tetszik a hangja.
wolfman
#13
2011. október 07. 08:22
erről megoszlanak a vélemények. Ha olyan anyagot használsz, egy béleléssel akár afféle virtuális térfogat-növelést is elérhetsz, de térfogatcsökkenést is. Ami akár jó is lehet, de ha mondjuk a láda nagy pontossággal lett kiszámolva, egy ilyen beavatkozás ronthat is rajta. Ki kell próbálni...
GOLYO85
#12
2011. október 06. 18:34
Mondjuk már az első szivacsozással is sokkal pontosabb hangja lett.

Remélem most nem estem át a ló túloldalára és csak még többet javítpttam a hangján.
GOLYO85
#11
2011. október 06. 18:30
Hajdan felsőbb kategóriás mivoltából, egész zajmentes a kocsi.

A szőnyeg alatt gyárilag van szigetelő anyag, plusz a motortérben is, és nemrég lett alvázvédőzve a kocsi egész alja ami úgyszint fog egy kis hangot.

Azért koncentrálok most az olyan részekre ami nincs még egyáltalán szigetelve.

Egyébként befejeztem a ládámatkibituztam az egészet, még a portot is betekertem bitulappal,kiszilóztam az illesztéseket, és az utolsó négyzetcentiig bevontam az egészet (portot is beleértve) kúpszivaccsal.

Most még köt a ragasztó, majd holnap meglátom mennyit változott a hangja.

És nagyon remélem,hogy pozitív irányba változik.
wolfman
#10
2011. október 06. 17:00
lehet, hogy az aljával jobban jársz: azzal a motor/futómű felől érkező zörejek, menetzaj jó részét ki tudod szűrni. Ja és ha nagyon unatkozol, a műszerfalat szigeteld még ki, hiszen az is az arcba nyomja, ha valami káros rezgés lép fel.
GOLYO85
#9
2011. október 06. 16:25
Legközelebb a tetőt akarom még kiszigetelni, ugyanígy bituval és kúpszivaccsal, plusz még a kalaptartót akarom ki szivacsozi,h ne rezegjen.

Aztán majd kitalálok még valamit ,hogy ne legyen annyi szabadidőm
GOLYO85
#8
2011. október 06. 16:17
A kúpszivacs utólag került be, mert nálam elég sok a hábel a kárpit és az ajtó közt, és ezek tudtak zörögni.

És úgy éreztem még mindíg valahogy kijön a levegő a kárpit alól nagy hangerőnél, mert a zár rudazat mellet kikellett hagynom egy kis helyet,hogy működjön a zár.

Ez után raktam be pár plusz csavart és körbetömítettem szilóval, most egész jó lett.

Most épp a láda kúpszivacsozását tökéletesítem.

Mindíg tudok találni valami időtöltést a hifivel.
Baldone
#6
2011. október 06. 13:36
nagyon jó leírás!
wolfman
#5
2011. október 06. 08:09
ennek igazán örülök, jó tudni, hogy van értelme ezeket a sorokat begépelni.

viszont biztos vagyok benne, hogy már korábban olvastál a szigetelésről, mert nálam kúpszivacsozás, sziloplasztozás, meg utólagos csavarozás nem szerepel....

Bár adott esetben valóban célra vezető tud lenni.
GOLYO85
#4
2011. október 05. 22:15
Így csináltam meg én is a 4 ajtót, csak még raktam a bituzott kárpitokra 2 cm-es kúpszivacsot is.
Azóta azt se hallom,hogy megy az ablakemelő motor.
Plusz kikentem a kárpitok szélét sziloplasztal,hogy jobban illeszkedjen a kárpit a lemezre, és ezek után még egy pár csavarral a nem látható helyen meg is csavaroztam a kárpitokat.
Mindezt az után követtem el,hogy a blogodat olvastam a rezgéscsillapítás fontosságáról.
wolfman
#3
2011. szeptember 29. 22:56
...és hidd el, egy rendes meg még többet. Ezt én most tapasztaltam meg, pedig már fentem a fogam, hogy jól beírom, hogy nincs is olyan nagy különbség...
HKCS
#2
2011. szeptember 29. 08:23
Iszom a szavaidat
Pusi89
#1
2011. szeptember 29. 00:52
ismért egy jó írás, és nemrégiben én is megtapasztaltam, hogy a szigetelés (még kis mértékben is) nagyon sokat javít a hangzáson!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!