Sziasztok Stylingosok! ;-)

 

   Én is kihasználnám a lehetőséget és írnék pár érdekességet az autómról! Talán mások is találnak benne örömöt ;-) 

 

Az autó eddigi története (a teljesség igénye nélkül):

 

   2006. Októberében akadtam rá erre a gyönyörűségre. A szalonban állt 0 Km-rel már vagy három hónapja Őfeketesége. Rám várt ;-) és én nem haboztam. Hatodikán már nálam is volt. Apróbb csinosítások már fél éves korában elkezdődtek. Először csak nagyobb kipufogó vég, majd piros féknyergek, aztán 2007. Novemberében elkezdtem komolyabb dolgokban törni a fejem. Lázasan kutattam a netet látványosabb kiegészítők után (bodykit stb.). Aztán sikerült is találnom egy vállalkozást itt a carstylingon (Kovács Péter Underground Racing, Győr), amely mindenféle autókhoz árul spoilereket. Gondoltam egy e-mailt megér a dolog. A válaszban azt kaptam, hogy RX-8-hoz nem árulnak kitet, de van egy műanyagos ismerős (Tálos Gábor, Győrújfalu), aki, mint az később kiderült, egy ismert osztrák tuningcégnek készít sokféle típusú spoilereket  és amely cég pont egy RX-8-ast keresett próbababának egy új, egyedülálló fomájú kit megalkotásához.

   Szeretem az egyedi dolgokat, így nagyon megörültem a lehetőségnek. De aztán ahogy közeledett az első megbeszélt találkozás időpontja, annál kevesebbszer kellett körmöt vágnom, hisz kopott az magától is az idegességtől és az izgalomtól ;-) Olyan gondolatok kavarogtak a fejemben, hogy "Jó lesz-e?", "Tényleg kell ez nekem?, "Mi van, ha szétbarmolják az autót?" stb. Mindegy - gondoltam - vágjunk bele! Első alkalommal négy napra kellett felmennem, hiszen ilyen távolságot (520 Km oda-vissza) nem lehet máshogy áthidalni, meg persze szerettem minél közelebb lenni az autóhoz, hogy ránézhessek minden nap. Szerencsére egy kedves, volt évfolyamtársam és kollégiumi szobatársam (Gy. Ádám) győri, így az Ő közbenjárásával sikerült olcsó és remek szállást szerezni, továbbá biztosította a mobilitásomat minden nap Győr és Győrújfalu között. Esténként meg megismerkedtem a város szórakozóhelyeivel. Élmény volt! Utólag is nagy köszönet és hála Neked Ádám ;-)

   Aztán eljött az első megbeszélt találkozás napja (November 21.). Korán "keltem" (nem aludtam semmit :-)), ugyanis reggel 8 órára oda kellett érnem. Nem kell egy hipermodern műhelyre gondolni, de amikor beléptem, megnyugtató érzés töltött el: Jó helyen lesz a verda. ;-)

   Az előtérben már ott voltak az addig favorizált Veilside GT-ONE bodykit (a Tokyo Drift c. filmben szereplő kék-fekete RX-8-on is ez látható) replikájának elemei. Amikor felpróbálták, akkor derült ki, hogy rendkívül pontatlan (Gábor szerint az eredetiek is sokszor azok sajnos). Ahol csak illesztési pont volt ott vagy feszült, vagy pedig elállt a síktól. Nekünk azonban a prototípus kialakításához, megalkotásához tökéletes donor volt.

   Legközelebb 2008. Január 20.-án kellett visszamennem, de már csak egy napra, viszont ez nagyon tömör volt, hisz hajnali 4 órakor keltem és éjfélre értem haza (hazaúton végig köd kb. 5 óra menetidő). Egész nap ácsorogtam és vezettem (aki általában nem vezet huzamosan sokat, az tudja, hogy mennyire tud fájni a láb ilyenkor).

   A két időpont között eltelt időszakban elkészült a prototípus és fel kellett próbálni. Mondanom sem kell, hogy tökéletesre sikeredett! Olyannyira, hogy helyenként még a gyárit felül is múlja az illesztési pontosság. Pár apróbb módosítás volt vissza, de szépen eltelt vele a nap, de minden percét megérte. Mégegyszer ezúton is nagy-nagy köszönet Gábornak és embereinek! 

   Harmadik alkalommal (2008. Február 12.) már Petihez kellett visszamennem Győrbe. Ő addigra lefényezte az elmeket. Szép munkát végzett. Különösen a színt sikerült nagyon jól eltalálni, ami (és ez főleg erős napfénynél látható) jobban ment az autó többi elemének színéhez, mint a gyári lökősök színe. Peti épp emberhiánnyal küzdött aznap, így beálltam én segédinasnak. Még bért is kaptam (Levonta a fizetendő összegből ;-)). Korrekt és hozzáértő srác. Köszönet ezúton is Neki is mindenért!

   Ez a harmadik nap egyébként tök laza volt: Délelőtt 10-kor indultam el itthonról és másnap hajnali 2-kor értem haza a csomagokkal (bővebben erről lejjebb, az érdekességeknél olvashattok. ;-))

   Ezt a kitet eddig (kb. 1 éve) csak az én autóm viseli, tehát a világon egyedülálló megjelenése van. Idézek egy  mondatot mely egy akkori (és jelenlegi) RX-8 tulaj mondott, miután ránézett az autóra: "Szép gép! Ez amúgy milyen autó?" ;-)

   Az autó további alakulása megtekinthető a galériában található képek segítségével (a kezdetektől a blog publikálásáig).

   A carstyling. hu-n való részvételem, regisztrált felhasználóként, a bodykit elkészülésének idejére tehető. Két ember kivételével mindenki pozitívan fogadta az autót és annak a két embernek a kommentje sem volt sértő. Remek a közösség és bízok benne, hogy a szinvonal megmarad. Ezalatt a szűk 1 év alatt sok emberrel váltottam kommentet, privát üzenetet és jópárral sikerült személyesen is megismerkedni. ;-)

   Szeretnék bíztatni mindenkit, aki autós találkozókra kilátogat, hogy ha lát engem az autó körül, akkor ne habozzon és nyugodtan kérdezzen, érdeklődjön. Szívesen válaszolok. Nyitott ember vagyok. ;-)

 


Néhány érdekesség, szemelvény:

 

   A gyári lökhárítókat, annak idején az utastérben hoztam haza 260 Km távolságból. Mókás volt áthaladni kereszteződéseken, meg kihúzódni a külső sávokba, mivel jobbra mindössze az ablak felső 5-10 cm-én láttam csak ki, hátranézéskor meg csak a baloldali visszapillantóra hagyatkozhattam. Volt olyan, hogy kereszteződésben balra kellett volna mennem, de inkább jobbra mentem, majd kicsivel arrébb, ahol belátható hosszú szakasz volt, lehúzódtam és ha nem jött senki, akkor csináltam egy gyors Y-t és már mentem is tovább a jó útvonalon. (Senkit sem szeretnék ilyesmire bíztatni, de, ha mégis erre kerülne másnál is a sor, akkor lökhárítónként vigyen magával 2 db régi, de nem szakadt puha pulóvert, meg egy plédet, továbbá 5-6 méter hosszú zsinórt. A lökhárítót először göngyöljük át a pléddel, majd a szélei közelében kötözzük át a zsinórral, aztán a két végére húzzuk fel a pulóvereket. Garantáltan nem fog semmi megkarcolódni.)

   A 20"-os felnijeimnél se volt jobb a helyzet, bár ott csak 90 Km-es utam volt hazának. Három felni dobozostúl meg a csomagtartóban lévő negyedik felni doboza volt az utastérben (4db 60x60x30 cm-es doboz). Egy sportkocsihoz képest nem rossz teljesítmény ;-) (Itt is egy tipp: Ha például viszel egy példányt a felnidből az esztergályoshoz a tehermentesítőgyűrűk (felejtsétek el a gagyi műanyagot és főleg az aluminiumot, ha gyűrűket csináltattok! A dolomit az isten!) végett, akkor ajánlott egy pólót ráhúzni, majd arra egy pulóvert úgy, hogy mindkettő nyaka a felni külső felén a közepénél legyen. A felni kerületénél egy zsinórral is kössük át szorosan. Az ing ujján dugjuk át a pulóver ujját, majd ezeket a küllők között bújtassuk át és hátoldalnál kössük össze szorosan őket úgy, hogy a felniközép belül is hozzáferhető legyen.)

   Ezenkívül szállítottam már benne fenyőfát, összecsukható campingszékeket. Egyedül élőállat nem volt benne (döglött se!) eddig (ezután se!).

   Az autó mindennapos használatban van, nincs kimélgetve, de meg van vigyázva. Munkámból adódóan gyakran koszos ruhában, sáros bakanccsal ülök be, de soha sem olyan koszos az utastér, mint jónéhány öltönyös emberkéjé, aki max csak hírből ismeri a sarat. Nem vicc!
Az autót egyébként magam mosom és takarítom. Soha nem bíznám másra...

   A világon az 1950-es évektől napjainkig kb. 1,5 millióra tehető a Wankel motorral legyártott autók száma. Ebből manapság kb. 500ezer db maradt fenn. Ebből alig 200ezer db RX-8-as (Nálunk ebből legfeljebb 200 darabra tehető az eladott mennyiség). Ebből kb. 9000 darab komolyabban átalakított/átépített. Ebből kb. 2000 fekete. És ebből a kb. 200000 db RX-8-asból csak ez az egy van, amely ilyen bodykitet kapott. Ezt feltétlenül tudatnom kellett! :-)))

   Az autómat a kezdetektől fogva tudatosan úgy építem, hogy bármikor akár két nap alatt egyedül visszatudjam alakítani gyári állapotúra (természetesen ez későbbi fejlesztésekre (mint például turbó, airride, újrafényezés) csak részben lesz igaz), hiszen ez egy ritka autó, amit vétek szétbarmolni. Minden gyári tartozékát gondosan megőrzöm.

   Amit csak lehet, azt szeretem magam megcsinálni az autón. Legutóbb a kerékkiválasztással is így voltam, ami méretét tekintve nem egyszerű dolog, hiszen ez is egy külön szakma. A felni és a gumi méretét magam számoltam ki. A guminál az átmérőt a gyárihoz képest megnöveltem 12,7 mm-rel, így sikerült minimális ültetési illúziót keltenem, hiszen a sárvédőhöz vertikálisan több, mint 6 mm-t közeledik a kerékív, ugyanakkor az autó alja távolodik a talajtól 6,3 mm-t (ami a magyar utakat elnézve jobban megóv a lekoccanásoktól), továbbá az sem utolsó szempont, hogy a gumi kopásával mm-ről mm-re közelít a gyári átmérőhöz, tehát szerencsésebb választás a gyári értéktől felfelé eltérni (persze csak ésszel. 14 mm-nél jobban soha ne növeljük meg a kerékátmérőt!). Az ET35 és a 9" szélesség miatt 27,8 mm-t vándorol kifelé a felnik külső pereme, míg a belső csak 2 mm-t. Ez optikailag tovább növeli az autót és jó a csapágyaknak is. A 245/30 R20-as gumikhoz már barmolni kellett volna a sárvédőíve(ke)t, de a 235/35 R20-as méretű szépen elhalad mellette, továbbá mutatósan, de diszkréten feszül a felnin a gumi.

 

Eddigi sikerek: XIV. Országos Mazdatalálkozó - II. hely

                     I. Barcsi Tuning Day - I. hely

                     Statoil Verdanapok 2008. - Top Car Of The Show különdíj

                     Carstyling.hu - Extreme Kategória - I. hely

 

A tuning legyen Veletek ;-)

KATTINTS IDE A BEJEGYZÉSHEZ TARTOZÓ GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!