Sziasztok!

Ismét neki álltam a kis autóm újrafényezésének! 

A 2014-es külső

Ahhoz képest egészen jól bírta az előző fényezés. Közel fél évig, ami nálam nagy szó, ugyanis nagyon hamar megunom az aktuális fényezést. Jelenleg egy sokkal minőségibb, sokkal szebben kivitelezett fényezést és kasznit szeretnék. A tavalyi is jól sikerült, de most egy teljesen profi munkát szeretnék. Idővel sokkal jobban állok mint tavaly és a rutinom is nagyobb lett. Legalább kétszer szeretném lakkozni a kasznit, hogy minél szebb fénye legyen. Egy olyan összképet szeretnék ahol látszik a minőség és a precizitás, ugyanis ezt az átalakítást tervezem az utolsónak. Utána új autót szeretnék építeni 2016-ra, Elképzelhető, hogy ezt eladom.

A népligetnél már vissza került az eredeti lökös

Eddig mindig olyan stílusban alakítottam az autóm ami kevésbé tetszik, de most az én kedvenc stílusomat választom. Gyerekkorom óta a versenyautók tetszenek a legjobban. Rengeteg rally versenyen is jártunk apámmal. Akkor tetszettek meg a kibelezett, hangos, csörgő, csattogó autók, az a feeling. Szóval így nem igazán hoz lázba a ma divatos robbantott virsligumi és a földig ültetés. Bár elismerem, hogy nagyon szép lesz tőle az autó. Szóval én megelégszem egy minimális ültetéssel és ballonosabb gumikkal, hogy rosszabb úton is lehessen aránylag jól használni. Azért írom, hogy aránylag jól, mert már gyárilag is igen kemény futóműve van, pláne ezzel az ültető szettel. A lényeg a kanyarsebesség és a vezetési élmény ami jelenleg nagyon nagyon jó ebben az autóban! Imádom nézni az előttem autózó arcát amikor megérkezek mögé a kanyarba, elkezd gyorsítani és nem érti, hogy mérnem tudok lemaradni amikor ez csak egy kis vacak autó, neki meg nagy Bmw-je van. Mondjuk ez a mondat kicsit ironikus, mivel a Zr alatt már a Bmw által tervezett futómű van. 

A fékkel is szeretnék kezdeni valamit. Nagyobb főfékhenger, nagyobb nyergek és hűtött tárcsák. Ez a terv, de mivel kevesen tuningolnak itthon ilyen autót így kevés infóm van arról, hogy mit, hova lehet felrakni.

A csomagtér ki lett belezve és a hátsó üléseket is kivettem, így megspóroltam pár kilót. Ha nagyon elgurul a gyógyszerem, akkor telefestem a burkolatlan felületek is.

A motorteret is szeretném rendbe rakni. Pár dolgot elrejteni, hogy tisztább legyen a kép. Jelenleg a riasztó alkatrészeinek már sikerült új helyet találni. A motortér színéről még nem döntöttem, sem a fényezhető alkatrészek színéről. A lényeg, hogy harmonizáljon a felni színével, viszont még azt sem döntöttem el. Kap pár szép díszítő elemet is, olajbetöltő sapit, szép csavarokat, új szívócsövezést, amire csak marad pénzem.

Tavasszal felkerült egy szett 7.5x16-os felni ET30-al ami kissé kilógott, illetve ehhez egy ültetőrugó szett is bekerült. Ez elég volt ahhoz, hogy kihozza a hátsó sárvédő ívek pontatlanságát. Konkrétan a jobb oldalt sokkal bentebb volt az ív mint a bal oldalt, így igen furán nézett ki. Az előző keskenyebb nagy ET-s felnik nem tették láthatóvá ezt a különbséget. 

Akkor irány a lakatos. Iszonyú mennyiségű gitt volt rajta mindössze azért mert a hátsó sárvédők szanaszét voltak már egyengetve. Szóval nem volt más lehetőség, egy másik ívet kellett fel rakni, megvágni, kijjebb húzni a lemezt. A végén össze állt a dolog, így az ívek most majdnem a kerekek széléig érnek. Egyrészt így nem ér bele a kaszniba a szélesebb kerék és nem is látható a beavatkozás. Olyan mintha gyári ívek lennének, mégis szélesebb kb 3-4 cm-el oldalanként.

Jelenleg így áll az autó. Valószínű, hogy a szín is változni fog. Marad kék, de a Porsche helyett egy Honda kéket fog kapni ami jobban tetszik. De egyelőre rengeteg csiszolás vár még. Gondolkodom a faceliftes fronton is, meglátjuk mi lesz belőle.