Telis tele van az internet a Volkswagen Auto Group legújabb Pekingi robbantásával. Nem tudtuk figyelmen kívül hagyni, beállunk hát mi is a sorba,kicsit körbenyálazzuk a Wolfsburgi ménes legifjabb telivérét, górcső alatt a Golf R400 !


Igazi Golfológusok bizonyosan tisztában vannak már vele, idén ünnepli 40. évfordulóját a típus. Erre alapozván gondolhatnánk, hogy jubileumi tanulmánnyal van dolgunk, ám ez nem igaz! A jubileum okán ugyanis egy "Magic Morning" fantázianévvel megáldott limitált kiadással rukkolt elő a cég, az R400 nem a 40 évnek állít emléket. Nevében a 400-as szám nemes egyszerűséggel a gépháztető alatt található, erőtől duzzadó "reaktor"teljesítményét leplezi le gátlástalanul. A Golf R-ből ismert 2 literes turbófeltöltős 300 lovas TSi motorból kerek 100 lovacska erejét sajtolták ki pluszban, egy sor technikai újdonság, finom módosítások és (természetesen) egy nagyobb turbó bevetésével! Az eszméletlen 400 Lóhoz 450 Nm nyomaték párosul, ez 70egységgel übereli  a "mezei" R golfot. Kis érdekesség,kategóriájában a 2 literes motorból kisajtolt 400 Lóval világverő lenne a gép, szériagyártású autóban még senkinek nem sikerült 200 Le/liter arányt elérni. a 100km/h-ra ugrást 3,9 másodperc alatt képes abszolválni a fenevad, nagyban hozzájárul ehhez  a 6 gangos, dupla kuplungos (ilyenkor mindig eszembe jut Vin Diesel monológja) DSG váltó és a 4motion összkerékhajtás. Végsebességét 280 km/h-ban maximalizálta a cég, az elektronika idáig engedi a gyeplőt...


Az eleve nem túl visszahúzódó R Golfnál is sokkal agresszívebb, sportosabb küllemet kapott az autó. A sárvédők oldalanként 2-2 cm-el szélesedtek, a lökhárítók sokkal szélesebb, robosztusabb vonalvezetést kaptak, nagy szénszálas légbeömlők kerültek az első és terebélyes diffúzor a hátsó lökösbe. A gépállat farán nem lehet nem észrevenni a büszkén feszítő kipufogóvégeket, szám szerint 2 darabot, egyenként 11 cm-es átmérővel, középen kivezetve. A futóművet úgy módosították, hogy kistesójához képest 2 cm-rel kerüljön közelebb a talajhoz az autó, a kerékjáratokban 19 collos alufelnik feszítenek, melyek a széria szett módosított darabjai, a fekete lamellák a küllőkön a fékek hűtését szolgálják. A spéci pörgőkre 235/35-ös gumikat feszegettek fel, a brutál alacsony oldalfalú abroncsok tovább fokozzák az amúgy is markánsan sportos beütést.


A belső sem épp konzervatív, az eszméletlenül gyönyörű Recaro üléseket alcantara, valamint karbon hatású bőrrel vonták be, a kormánykerék is szinte művészi alkotás, a műszerfalon és az ajtópanelokon, sőt igazából mindenfelé az utastérben karbon betéteket találunk. a Középkonzolban terpeszkedik a multimédia agya, a méretes kijelzőn nyílik lehetőség a futómű beállításának módosítására is, 3 fokozat közül választhatunk, annak megfelelően, mennyire szeretnénk a határokat feszegetni.

Az autó karosszériáján több felé feltűnik a citromsárga szín, kellemesen fűszerezve az ezüstös színösszeállítást, szerencsére az utastérbe is jutott belőle egy kicsi, sikerült eltalálniuk az arányokat, se nem sok, se nem kevés, pont frankó lett az összhang.

Azt hiszem, mindannyian 32 fogas vigyorral az arcunkon abszolválnánk bármekkora távolságot ebben az autóban, a legnagyobb durranás mégis az, hogy a cégcsoport állítja, sorozatgyártásba bocsájtják az autót, arról azonban, hogy mikortól lesz kapható,mekkora darabszámban és mégis mennyiért, egyenlőre nem szól a fáma.
Mindenesetre annyi bizonyos, hogy a Wolfsburgiaknak sikerült ismét valami olyat kreálni,amire mindenki felkapja a fejét,parádésra sikerült az összkép, kíváncsian várjuk, mi lesz a sorozatérett modell sorsa !
Köszönöm kitüntető figyelmeteket, maradok tisztelettel:
Zoli a Drosztról

ProsztóDrosztGarage a facebookon:

https://www.facebook.com/ProsztoDroszt