Immár hagyományos keretek között, a Hungaroringen található tanpályán zajlott le a harmadik magyar Téligumi-teszt, amelynek célja, hogy az autósok hazai környezetben mért eredmények alapján tudják összehasonlítani az idei legnépszerűbb abroncstípusokat.

Sajtóközlemény, Budapest, 2014. november 14.

A nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu által szervezett esemény - amely idén is egyedülálló az országban - 15 szettet vizsgált, köztük két négyévszakos, és egy nyári garnitúra is szerepelt a teljes körű összehasonlíthatóság érdekében.

A tesztek, melyeket a szakemberek 1-4 °C közötti hőmérsékleti értékek között végeztek, mind a száraz, mind a vizes, mind pedig a jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett sor került a csúszós úton mutatott kapaszkodóképesség, a gördülési ellenállást mutató kigurulás, sőt, a zajszintek mérésére is.

"Hamarosan téli útviszonyok közt kell helytállnunk, ezért sem árt, ha újbóli mérések is igazolják: komoly életveszélyt idézhetünk elő azzal, ha az autón a nyári gumit hagyjuk  - hangsúlyozza Katona Mátyás, a Használtautó.hu csoport autós magazinjának főszerkesztője. - Míg a téli- és a négyévszakos gumik jeges úton, 40 km/órás sebességről fékezve 22-29 métert tettek meg a megállásig, a nyári gumival felszerelt tesztautónak ugyanehhez 45 méterre volt szüksége! Másképpen szemlélve: míg a legjobb téli gumik éppen megállítják az autót a 22 méterrel előrébb az úttestre lépő gyalogos előtt, a nyári gumival felszerelt autók 32 km/órával kaszálják el őt. A különbség aránya a sebesség növekedésével pedig egyre nő."

A vizsgálatban részt vevő abroncsok az egyes szempontoknak különböző mértékben tettek eleget. Míg száraz és nedves úton a Pirelli SnowControl 3, jégen a Goodyear új, az idei ADAC teszt idején még be sem mutatott UG9-es modellje végzett az élen.

Arra tehát, hogy összességében melyik abroncs teljesített a legjobban, csak az egyes kategóriákban mért teljesítményeknek - a tavalyival azonos - súlyozásával kaphatunk választ. A magyar átlagos téli útviszonyoknak megfelelően a nedves aszfalton és jeges úton mért fékutakat 30-30 százalékos, a száraz úton mért fékutakat és a jégen való kapaszkodást 15-15 százalékos, míg a zajszintet és a gördülési ellenállást 5-5 százalékos súlyozással értékelve a hazai Téligumi-teszt 2014 az alábbi sorrendet eredményezte:

"Bár az egyes abroncsok a különböző szempontoknak nagyon eltérő módon tettek eleget, az összesítésben ezek a különbségek a jó minőségű termékeknél nagyjából ellensúlyozták egymást. Így összességében idén olyan közeli eredményeket sikerült mérnünk, hogy az első 10 helyen lévő, egységesen megfelelő abroncsok közül teljesítményével egyedül a Goodyear és a Yokohama tudott érzékelhetően kiemelkedni. Ám fontos azt is hangsúlyozni, hogy az egyes szempontok eltérő súlyozása változtathat a fenti sorrenden. A súlyozás módosítására a teszt részletes eredményeit ismertető oldalon mindenkinek lehetősége van." - hívta fel a figyelmet Katona Mátyás.

A teszt további részletes eredményei az alábbi link alatt találhatók:
www.autonavigator.hu/teligumi-teszt_2014

HÁTTÉR-INFORMÁCIÓ:

Használtautó.hu
A 15 éves Használtautó.hu Magyarország piacvezető járműhirdetési szolgáltatása, a hazai használt és új járművek, értékesítésének legjelentősebb közvetítő felülete, az Eurotax legnagyobb hazai adatszolgáltató partnere. Oldalain valamennyi fontos paraméterével megjelenik a hazai használtautó-kereskedelemben részt vevő gépjárművek több mint 80 százaléka, így adatbázisa egyedülálló betekintést nyújt a magyar használtautó-piacon zajló folyamatokba.

A Használtautó.hu korszerű eljárásokkal biztosítja, hogy felületén egy időben meghirdetett, közel 100 ezer jármű naprakész, részletes adatbázisban, utólag is elemezhető tartalommal jelenjen meg.

KORÁBBI SAJTÓKÖZLEMÉNYEK:
www.hasznaltauto-index.hu

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ:
Varga Péter
Target Communications
Tel.: +3630 328 7186; e-mail: [email protected]