A japán Porsche tuning egyik legnagyobb ágyújaként ismert RAUH-Welt Begriff egy meglehetősen szokatlan építéssel is előrukkolt az idei SEMA Show-n.

A neves ralikrossz és drift pilótával együttműködve egy új Volkswagen Beetle R-t alakítottak át, mely Tanner Foust Racing ENEOS RWB Beetle néven került be a köztudatba.

Hogy Fousték mit tettek be a közösbe, az egyelőre kérdéses, hiszen a Bogár átalakításainak zömét az RWB készítette. Az autón az eddig csak Porsche 911 alapon látható, utánozhatatlan stílusú widebody kit figyel, új első és hátsó lökhárítók, küszöbök, hátsó szárny, valamint a bitang széles sárvédőelemek formájában.

A gyárinál 20 centiméterrel (!) szélesebb kasztni alatt a Motegi Racing egyedi peremes Traklite felnijei bújnak meg, elől 18x10, hátul 18x12 colos méretben. Nem túl szokványos dimenziók egy Bogáron, igaz?

Az ENEOS sötétített ablakokat és fényszórókat kapott, odabent pedig a gyári R-line felszereltség maradt extraként. A radikális ültetés kötelező RWB-elem, továbbá némi alapfokú motortuning is belefért a koncepcióba.

A 17 éve tevékenykedő RWB (magyar fordításban kb: durva világ koncepciója) stratégiáját mindig is az exkluzivitásra építette fel. Olyannyira, hogy a kint egyébként sem gyakori Porsche típusai közül kizárólag korábbi kiadású 911-esekhez készítenek - japán és európai alkatrészek kombinálásával - egyedi, widebody csomagokat. Mindezek tükrében különösen nagy szó egy VW alapú építés!