Startech Range Rover Sport
Ilyen tesztautót kell szereznünk, hogy értsük
A Range Rover Sportot nem sorolnánk a könnyed városi autók közé. Főképp nem, ha bekerül a Startech műhelyébe és ott felszerelik rá a brutális szélesítő készletet. A tuningcég a háromliteres dízel TDV6 modellből készített demoautót, rászerelve a 60 milliméteres szélességnövekedést hozó új sárvédőelemeket.
De nem csak ez új a kocsin, látványos új lökhárítókat, toldatokat, hátra karbon diffúzort és küszöbidomot is felszereltek, a sárvédőkopoltyúk betéteit, a tükörborításokat pedig karbonszálasra cserélték - a műanyagok többsége az autógyárak által is alkalmazott PU-RIM műanyag.
A nagy kerékjáratok alatt így már elférnek a 11x23 colos kerekek, amelyekre 305/30 R 23 méretű gumikat raktak. A felnik különlegessége, hogy bár nagyobbak, mégis 15 százalékkal könnyebbek a gyáriaknál - a szín égetett bronz, és kapható a felni kisebb, 21 vagy 22 col átmérővel is.
A kocsi alá teljes rozsdamentes sportkipufogórendszert szereltek, amelynek a hangja elektronikusan vezérelt pillangószeleppel szabályozható. A futómű beállításait elektronikus modullal módosították, minden állapotában 25 mm-rel alacsonyabb a hasmagasság.
A motor teljesítményét ismét tuningbox-szal növelték, a gyári 292-ről 323 lóerőre (a nyomaték 600-ról 680 Nm-re nőtt). Így a nagyvas gyorsulása százra 7,2 másodpercről 6,9 másodpercre javult. Az utasteret teljesen újrakárpitozták bőrrel és alcantarával, még a műszerfalat is behúzták. Eljátszottak a varrásmintákkal, cérnaszínekkel, a steppelt és a sima felületek váltakoztatásával. A gyári dekorelemeket karbon betétekre cserélték.