Audi TT 2.0 TFSI OCT tuning Pécs

Jól áll a mattpiros a TT-nek. Nem feltétlenül csak nőknek való

Az Audi TT eredetileg egy stíluskísérletnek indult. Sokat vacilált az Audi, mire az Avus quattro tanulmányautótól eljutottak a szériamodellig. De jó volt a tanulmánykocsi fogadtatása, így nekibátorodtak. Annyira azért nem, hogy teljesen önálló legyen a modell, a típus alapjait a VW Golf adta, és ez bizony érezhető volt az első széria korai darabjain. Annyira, hogy strukturálisan meg kellett erősíteni a kasznit, és kis szárnyat is szereltek a kocsikra, hogy csökkentsék a hátsó tengelyre nagy sebességnél ható emelőerőt, amely a kocsi feletti uralom elvesztését is okozhatta.

Audi TT mattpiros O.CT Tuning

A második generáción már a kezdetektől ott a szárny

És még ezt a stresszt is kiheverte a TT. Az egyéni formájú, a mindennapokban jól használható sportautó jól fogyott, így nem volt kérdéses, hogy a sorozatot folytatni kell. Ezt a világ autópiacának a tendenciái is támogatták, egyre több résmodell jelent meg kiszolgálandó a terjedő fizetőképes individualizmust. Így hát megjött a formai stílust ügyesen továbbörökítő, mégis modernista megjelenésű második generáció.

O.CT Tuning Pécs Audi TT

Polírozott gyári kerekek

Bemutatónk alanya is a második generációhoz tartozik. 250 lóerős V6-os motorral bújt ki a gyárból, jelenleg Pécsett éli a világát, de az autószalon átadó emberi már nemigen ismernének rá. És nem csak a színe miatt. Persze a legfeltűnőbb rajta a mattpiros ruha, amely fóliából van, de emellett is változott rendesen. Mert olyan környezetbe került, ahol nem bírják, ha egy autó gyári marad. Bizony ez a hely az O.CT Tuning pécsi bázisa.

Audi TT Pécs O.CT Tuning

Jó fényben a matt szín kiemeli a kocsi letisztult vonalait

Minthogy a második generációs Audi TT csúcsváltozata az RS, így ezt a V6-ost is ahhoz hasonlóvá tették. Felszerelték rá az RS karosszéria készletét. De nem csak ettől érdekes. Nem lett minden piros a kocsin (női vezető hajtja amúgy az autót), a kis kiemelkedő hátsó szárnyat, a tükröket és az első koptatókat echte karbonszövettel burkolták, majd lakkozták. Ez a sötét tónus már jó kontrasztot ad  a piroshoz.

Audi TT TFSI tuning O.CT

Bizony ez a tanksapka sok tuningautóra is felköltözik

És ugyanilyen hatásos a matt felület ellenpárját adó négy felni, amely egy kis felületkezeléssel érte el a jelenlegi fényét. Amúgy gyári 19 colos Audi gurigák. Ezek színe-hatása passzol a jellegzetes Audi TT tanksapka fényéhez. A kocsi méretéhez képest nagy kerekekre 255/35 ZR 19 jelzetű gumikat szereltek fel. Más is történt a futómű terén, a KW csoporthoz tartozó amerikai ST állítható szettjét szerelték be a sportkocsi alá.

Tuning Audi TT V6

Automataváltó a V6 mellett

Motorikusan 20 lóerővel lett izmosabb az autó, köszönhetően a felszerelt sportkipufogó-rendszernek. Máshoz nem nyúltak a gépészetben, így is elég erős a motor a kisméretű karosszériához, és így is csak 2 lóerővel kevesebb, mint az egykori csúcsmodell TTS.

Audi TT bőrkárpitozás

Győz a funkció: a sötétbarna betétekkel megerősítették az ülések leggyengébb pontjait

Az utastérben szintén a későbbi TT csúcsverzióból száramazott holmikat találunk. Ilyen a kormány és a váltógomb. Emellett a vajbőr üléskárpitokon módosítottak sötétbarna betétek bevarrásával, amivel megerősítették a legjobban kopó pontokat az utastérben. Hát körülbelül ennyi történt a kocsival, de ez pont elég ahhoz, hogy mindenki felfigyeljen rá, bármerre is jár.

 

Audi TT V6