Utcai használatra egyedi hoodprotector - nem traileres autóról beszélünk

Valahol a túl sok és a még beleférősen ütős kategória pengevékony mezsgyéjén lavírozik az idei European Tuning Showdown egyik középmezőnyös, de mindenképpen emlékezetes indulója.

A nem mindennapi 2008-as Audi TT-t egy francia úriember, Michael de Blauwe építette. Az autó négy szezon alatt nyerte el jelenlegi állapotát, mely már elég érettnek bizonyult arra, hogy benevezhesse kontinensünk legrangosabb tuning szépségversenyére.

A végletekbe menően feltűnő átalakítások divatja főleg a spanyoloknál népszerű, de mint azt svájcban is láthattuk, bőven jut belőle a franciákhoz is. Ugyanez a téma, német stílushoz szokott szemeknek már inkább csiricsáré hatást kelt.

Ettől függetlenül megvan ennek a stílusnak is a célközönsége, laikusok számára pedig - tetszik, vagy sem - sokkal inkább ez az igazi show-kategória. Ők azt nem értik, hogy abban, ami számukra kimerül egy szimpla ültetett kettes Golfban - amin a szakavatott közönség rögtön látja, hogy kb. egyetlen csavar sem gyári rajta - ugyan mit lehet órákig vesézni.

A Lambo-ajtó nem divat már, de csak ha a német vonalon gondolkozunk

E francia példány optikailag bőven tartalmaz érdekességeket, tulajdonosa pedig az utolsó részletig kidolgozta a koncepciót. A TT első körben a széles sárvédőkre rendesen rájátszó bodykitet kapott, melyet a Rieger, valamint a Caractere típushoz gyártott kínálatából alakítottak ki. Az egyei lökhárítókból és küszöbökből álló szett számos egyedi módosítást is kapott, így a hűtőmaszkot, vagy a letisztultabb hatású első szoknyát.

A kasztni fényezése - melyből jutott bőséggel a felnik belső oldalára is - a House of Kolor Candy Gold, valamint a BMW-Mini eredeti Hot Chocholate kombóból állt össze, valódi 24 karátos aranyszemcsékkel fűszerezve. Az élőben rendkívül mutatós árnyalatot az ajtóra airbrusholt Louis Vuitton minták vadítják még tovább. Sőt, a motorháztető belső felére is jutott egy érthetetlen street art-os minta, ez mondjuk már kimaradhatott volna.

A fényezés valódi 24 karátos aranyszemcséket tartalmaz

Felnik terén egy Európában nem túl gyakori garnitúra, a floridai székhelyű Soleil LFX-2-esei kerültek fel, 20 colos méretben, króm / fekete kivitelben. A kasztnit a csomagtérben elhelyezett GAS airride rendszer húzza rá a kerekekre, a kerékagyak pedig arany és bőr dekorációt kaptak.

Az aprócska fékek is kaptak némi fényt, ugyanakkor megmaradtak gyári méretben, a motorikus finomhangolás viszont nem is kívánt volna többet. A kétliteres, 200 lóerős TFSI blokk a "nagyöreg" Oettinger tuningját kapta, komplett rozsdamentes kipufogórendszer, valamint a optimalizált vezérlés formájában.

Az utastér cseppet túlzás, de ez is nézőpont kérdése

Az igazán megosztó dolgok pedig az utastérben következnek. Az RS6-osból származó Recaro sportülések, valamint a létező összes kárpit gyémántmintás vörös, sima fehér, valamint barna krokodilbőr kombóban pompázik, mindez a teljes motortérre, csomagtérre, valamint a sárvédőívek belsejére is kiterjed. A kivitelezés minőségét illetően szó nem érheti a ház elejét, a túlburjánzó színkavalkád azonban a többségnek, esztétikailag már egy kicsit tényleg sok. Mindezt csak fokozzák a kalaptartón elhelyezett króm hangszórórácsok, a felespoharakból álló ruletttábláról nem is beszélve.

Az audiovizuális örömökről komplett Pioneer és Alpine beépítés gondoskodik, ugyanakkor a csomagtartóban található kívánságlistán a JBL neve is szerepel, ami aranyra fúj erősítő formájában járul hozzá a technikához.

Vérbeli showautó nincs kellélek nélkül, itt a fényezett belsejű felni mellett krokodilbőrrel bevont gördeszka, valamint az autó színére fújt snowboard egészíti ki a látványvilágot.

A csomagtér tényleg határeset

Habár biztosan sokan vannak, akik nem élik ezt a stílust, olyan szinten egyáltalán nem vészes az autó, mint azt jó néhány ismertebb híroldal lehúzta (itthon is) a közelmúltban, néhány neten terjengő, homályos mobilos kép alapján. Élőben viszont tény, hogy hatalmasat mutat a gép, valóban egy olyan darab, amit biztosan lefotóznak a látogatók a rendezvényen - elvégre emiatt épülnek a showautók, nemdebár?

Ami pedig már a vérlázító hülyeség kategória, de mégis meg kell említeni, az a minden egyes cikknél megemlített "pornóoldal szponzorálta", sőt "pornóoldal építette" megjegyzések, a küszöbökön található webcím miatt, ami valójában határozottan csak a poén kedvéért került az autóra.

Ez legalábbis a tulajdonos verziója, akivel személyesen is volt szerencsém odakint találkozni. Az igazát egyébként számos neten fellelhető kép is alátámasztja, ahol - a Bodensee-seket leszámítva - még hírből sem volt fent az ominózus felirat, tehát abban megegyezhetünk, hogy szponzorálásról nem, valamely bulvárosításból jelesre vizsgázó újságíró kolléga improvizációjáról inkább szó lehet ez esetben.

Egy korábbi kép, más megvilágítással. Gyönyörű ez a szín.

De legyen bármi is az igazság: lehet, hogy a címben használt "pornó" kifejezésre, valamint a tartalomban bevetett szélesvásznú fikázásra sokkal több a klikk meg a lájk, de egy Európa Top50-es építés annyi tiszteletet legalább érdemeljen már, hogy f...ságokat nem írunk róla...