Van akinél a Lada tuningja kimerül a vágott rugókban és a forgatott felnikben és nem is vágynak többre. Megint mások már belenéznek a motortérbe is, és mondjuk megturbózzák a a jól bevált ezerötöst.

Na és ott van Sergio.

A görög úriember hihetetlenül népszerű az internet berkein belül, mindez főként tavalyi videója után indult be, amin csúnyán elkeni az autópályán egy Porsche 911 GT2 száját. Hősünk ekkor egyébként éppen az aktuális Unlim500+ versenyre sietett nem mindennapi kombijával, abban a mezőnyben pedig nem sok gép van, ami lábon érkezik a helyszínre.

A jól ismert, kívülről totálisan jelentéktelen fehér 2104-es kombi története még 2008-ban kezdődött, jelenlegi állapotába pedig cirka 4 év munkájával került. Jogos kérdés, hogy egyáltalán lehet-e még Ladának nevezni - tulajdonosa is jobban szereti, ha inkább a Nissan márkával illetik - hiszen a kasztnit leszámítva már szinte semmi sem eredeti a gépen.

Sergio ugyanis nem csak motort cserélt az autóban, hanem sokkal inkább egy Nissan Silviát épített, Lada bódéval. Sőt, állítása szerint még jobbat is, hiszen habár a kocka aerodinamikája nincs a toppon, a súlyelosztása jelen állapotban pont 50/50-es.

Az első lépést az alváz komplett átalakítása jelentette, hogy helyet adjon az új erőforrásnak és a hozzá tartozó hajtásnak. A Nissan kétliteres, 16-szelepes, piros-szelepfedeles SR20DET blokkja került a motorháztető alá, tengelykapcsolás terén pedig az S14-ből származó ötsebességes manuális egység váltotta a gyári darabot. Ez utóbbi a Nismo Coopermix kuplungja kíséretében került beépítésre, a diffi egy S13-asból származik, a kardánt pedig egyedileg gyártatták a meglévő rendszerhez.

Külön mutatvány volt a futómű adoptálása, ami az első tengelyen S13, hátul pedig az S14-esből származik. Ezek beszereléséhez elég rendesen át kellett szabni az 1991-es alváz adottságait: teljesen újra kellett építeni például a hátsó tornyokat, amit Sergio a Silvia eredeti tervrajza alapján, saját kezű fémmunkával valósított meg. Lengéscsillapítók terén a HKS Hipermax szettjét újította be, a fékek helyét pedig az S13-as Silvia gyári alkatrészei vették át.

Az autó alá pakolt 15x7.0 colos könnyűfém felnigarnitúra pont annyira jelentéktelen, hogy senki ne fogjon gyanút az építés sleeper mivoltáról, habár sasszemű Lada-fanok lehet, hogy rögtön kiszúrják a gyáritól minimálisan eltérő 4x114.3-as körosztót. Abroncsok terén a TOYO R888-asai kerültek fel, 195/50/15-ös méretben.

Ha pedig mindez nem lenne elég, a motor még szépen fel is lett húzva a gyári 202 lóerőről. A tartalékokkal bőven rendelkező Silvia blokk tudását viszonylag kis beavatkozásokkal 400 lóerőig izmosították, mely 4.2 másodperces 100 km/órás sprintre, valamint 240 km/órás végsebességre elég. Lehet, hogy menne többel is, de e felett már erősen megmutatkoznak a szögletes kasztni hátrányai.

Az utastér a külsőhöz hasonlatosan teljesen gyári állapotban maradt, egyedül a Nismo sportkormány és váltógomb, valamint a motor visszajelzőórái árulják el.

Hasonló építést egyébként láthattunk már az oroszoktól is, ott egy 2105-ösbe került a Skyline motorja, vagy ha maradunk a görögöknél, természetesen nem maradhat ki a hazánkban is számos alkalommal driftelő Xenikos Nassos, akinek szintén az S13-as szíve hajtja a versenyautóját.

Forrás: Youtube