A Toyota és a Subaru közösen fejlesztett 86-os szériáját több néven is ismerhetjük: Toyota GT86 Európában, Scion FR-S az Egyesült Államokban, vagy Subaru BRZ Japánban. Bármelyik elnevezéssel is dolgozunk, egy biztos: a legdurvább példány a Perzsa-Öböl egy kicsiny szigetállamában található.

A japán autók szerelmeseinek nem véletlenül lesz ismerős Bahrain neve: Ebrahin Kanoo vezetésével itt folytatja áldásos tevékenységét a világhírű EKanoo Racing műhely, ami a Titan Motorsports csapatával közösön a tavalyi évben megalkotta a világ leggyorsabb Toyota Supráját. Sőt, még el sem telt a 2013-as év, a szezon végére 6.15 másodperccel és 370 km/órás célvonali sebességgel a világ leggyorsabb import versenyautójának címét is bezsebelték.

Ilyen háttérrel nem okoz túl nagy meglepetést, hogy konyítanak valamennyire a japán erőforrások tuningjához, melyet sikeresen adoptáltak az új sportautóra is.

Az Ekanoo GT86-osa számos fázison ment keresztül a végleges állapotig, hihetetlen fejlődést megvalósítva. A legelső verzió - még a gyári blokk tuningjával és egy kisebb turbóval - 557 keréken mért lóerőt és 681 Nm nyomatékot teljesített.

Már ezek is hihetetlenül szép adatok, de az EKanoo szemszögéből azonban maximum a Fast & Furious filmekben eredmény: ha az ember egyszer már épített egy 6-másodperces autót, akkor nem éri be akármivel. Az utolsó 2.0 literes, boxermotoros változatot még csak dyno-ra se tették, inkább az orrába pakolták azt, amihez az EKanoo a legjobban ért: a 2JZ erőforrást!

A Toyota Supra legendásan húzható, 3.0 literes hathengeres blokkja, valamint hatsebességes manuális váltója gyári állapotban került az autóba, a motor aztán persze igen kemény tuningot kapott. A főbb motívumokat az EKanoo saját fejlesztésű hengerfeje és vezérműtengelyei, a hatalmas Precision 7675-ös turbó és a hozzá méretezett cooler, valamint a Hypertune szívósor jelenti, mindezt pedig az AEM vezérlése hangolja össze.

Utóbbi mellett a GT86 gyári elektronikája is megmaradt a szervokormány, ABS, klíma és akár a tempomat stb. kezelésére, így a gyorsulásra épített dragster tulajdonképpen akár hétköznapi használatra is alkalmas. Olyan, akárcsak egy 2013-ban gyártott Toyota Supra azoknak, akik nem akarnak még éveket várni az új kiadás megjelenéséig.

Az autó kívülről abszolút gyári képet mutat, extrát mindössze a 18 colos Advan felnik mögött megbújó TRD futómű és fékszett, valamint a karbon motorháztető jelent. Odabent minden működő és gyári, egyedül a hátsó üléseket pakolták ki, a helyüket pedig egy karbon takaróelem vette át.

Az EKanoo GT86 tavaly októberben 10.6, majd két hétre rá már 9.1 másodperces negyedmérföldet futott, 257 km/órás célvonali sebességgel. A teljesítményét utoljára tavaly novemberben mérték le: 1.147 - keréken mért! - lóerő és 1.154 Nm nyomaték az azóta is aktuális eredmény.

dyno teszt

a rekord futam

Forrás: EKanoo Racing