Chevrolet Corvette alapra sok mindent lehet építeni, például egy érdekesen sikerült Saleen S7 replikát is. Megint mások a Morgan vonásainak koppintásával próbálkoznak, ráadásul nem is kevés sikerrel.

E téren történetesen egy Warren Scaife nevű kanadai úriemberről lesz szó, aki évtizedek óta foglalkozik minőségi fémmunkák készítésével. Cége, az XL Stainless eredetileg gyógyszeripari gépek gyártására specializálódott, azonban a 2009-es válság nekik sem jött éppen túl jól. 

A megrendelések elmaradásával felszabaduló rengeteg szabadidőt azonban nem kesergéssel töltötték: Warren új lehetőségek után nézett, ez pedig első körben az autók világa volt. Ekkor született meg a radikális egyedi demóautó építésének ötlete a fejében, ami megfelelő reklámot biztosítana számára az új csapásvonalon - na és persze jó pénzt érhetne akkor is, ha esetleg megválna a járműtől.

A "két legyet egy csapásra" projekt (mert konkrét neve azóta sincs) donor autójaként egy népszerű amerikai típus, az 1998-as Chevrolet Corvette szolgált, a terv pedig egy, a Morgan LIFECar koncepcióhoz hasonló, lehengerlő forma elérése volt.

Mindehhez első lépésként a motor és a futómű felfogatási pontjait variálták át, majd az első tengelyt cirka fél méterrel helyezték előrébb, a hátsó fertályt brutálisan kiszélesítették, az ívekbe pedig a Mitsubishi Eclipse lámpáit faragták. Vagy, ha teljesen pontosak akarunk lenni, az egész far konkrétan ezekhez készült, előtte - más lámpákkal - összesen négy verzió került kompletten a kukába a sárvédőkből.

Az első traktus jól hozza a Morgan jellegzetes, széles kerékíveit és kerek lámpáit, a küszöbök pedig szépen elnyújtva csatlakoznak a hátsó részekhez. Az új idomok mindegyike mesteri lemezmunkával készült alumíniumból, tervben volt továbbá még egy hátsó spoiler, valamit sirályszárnyas ajtók is, ezeket azonban időközben elvetették.

Külsőleg a végső simítást a patinás fekete fényezés vitte fel. Eredetileg - bizonyára az ilyen építések esetén gyakran előforduló apró egyenetlenségek takarása végett - matt, vagy selyemfényű lakkozás volt tervben, a kasztnismunka azonban annyira példásan sikerült, hogy gond nélkül mehetett fel a csillogó kivitel. Az összképhez pedig remekül passzolt a kiválasztott kétféle szélességű króm Foose garnitúra, 20 colos méretben.

Mind motorilag, mind hajtás terén kompletten újjáépítették a vasat. A 6.27 literesre (383 ci) növelt hengerűrtartalmú kompresszoros V8-as 665 pacit teljesít, ami egy automata váltón keresztül jut a hátsó kerekekre. Warren bevallása szerint is túlzás kissé a motorerő ehhez az autóhoz, de mindenképpen többet szeretett volna a Corvette ZR1 638 lóerejénél.

Az utastér designja maradt a régiben, leszámítva, hogy egy Mercedesből származó bőrkárpit felhasználásával kompletten újrahúzták az egészet.

A végeredmény a végletekig megosztja a véleményeket, a 2.500 munkaóra ás 80.000 dollár (18 millió HUF) feláldozása árán készült, szokatlan kinézetű Corvette-et leginkább csak vagy nagyon utálni, vagy nagyon szeretni lehet.

Bármelyik oldalról is beszélünk azonban, annyi biztos, hogy a munka precizitásához és minőségéhez egyik tábor részéről sem férhet kétség.

Forrás: autofocus.ca