Egy 1979-es dízel Mercedes, valamint egy hasonló korú amerikai izomautó hibridje első olvasatra semmi jót nem ígér. Tüzetesebben megismerve azonban meglepően tetszetős a végeredmény!

Az alapot egy (nem turbós) 300TD képezte, melyet a 80-as évek derekán a Bill's Auto & Body műhelyében szabtak át, Wisconsinban. A konverzióhoz a Chevrolet El Camino platóját, oldalait és hátsó ablakait használták fel, a kész mű pedig annyira patent módon sikerült, hogy a leírás szerint több helyi Mercedes kereskedést is sikerült bepalizni vele, hogy gyári verzióról van szó.

Több szép konverziót is láthattunk már ilyesmire az eddigek során, lásd például az otthon összeszerelhető kitként kapható Smyth Performance Bora-platósát, az Ottowerks EMW E6-osát, vagy a Bowl's Scion xB-t még 2009-ből.

A Mercedes korához és a belepakolt cirka 150.000 mérföldhöz képest remek állapotban van. Az utastér elektromosan állítható Recaro üléseket kapott, az elektromos ablakok, központi zár, tempomat és a klíma gyári tartozékok.

A plató pedig nem csak dísz, 100%-osan funkcionális, gyári minőségű billenőajtóval ellátott elem - piacra zöldséget vinni teljesen ideális nevet

Bizonyára lesznek, akik szentségtörésről beszélnek, de az alkotás a maga nemében valóban műremek. Ha pedig már úgysem gyári, mélyen megültetve, 20 colos garnitúrával bármelyik tuning találkozó fénypontjaként üzemelhetne, és még mit ki nem lehetne hozni belőle.

Aki kedvet kapott, ma még licitálhat a gépre, jelenleg 12.000 dollár a legmagasabb tét - na meg persze a hazautaztatás és a honosítás költségei.

És hogy azt is lássuk, mennyivel rosszabbul lehet mindezt csinálni, példaként itt van a platós Jaguar S-type, valamint a  Rolls-Royce Silver Shadow fronttal szerelt Dodge esete. No és persze ne hagyjuk ki a már az AMTS-t is megjárt extrém Punto-t Olaszországból, bár itt már nem a platósításon van a hangsúly.

Forrás: eBay via Carscoops