Lencsevégre kapták a beröffentett Volkswagen Golf R400-ast, amint éppen trélerre teszik Bécsben tegnap délután. Most először lehet hallani az egyelőre egyetlen példányban létező fenevad 400 lóerős TFSI erőforrása által keltett duruzsolást.

Korábban írtuk: 

Bemutatkozott a Volkswagen Golf R400!

A korábbi beharangozásnak megfelelően, a Peking Auto Show keretei között mutatkozott be a Volkswagen Golf R400 fedőnevű tanulmánya, mely hamarosan gyártásba is kerül.

Az autó külalakja meglepően szép, az előzetesen közzétett grafikákhoz teljesen hasonló lett, a nevében hordozott teljesítményadatot pedig egy kétliteres, turbós erőforrásból nyeri, melyet 300 lóerős formában a "mezei" Golf R-ben is megtalálunk.

A plusz 100 lóerőt a versenysportban kamatoztatott technológiák segítségével hozták ki a 2.0 TSI blokkból. A jelentős teljesítmény mellé 450 Nm nyomaték párosul (70 egységgel több, mint a sima "R" esetén), mindez pedig hatsebességes, duplakuplungos DSG váltón és a 4MOTION összkerékhajtásán keresztül jut az aszfaltra. Ugyanakkor az autó tömege mindössze 1.420 Kg, így minden egyes lóerőre csupán 3,55 Kg mozgatása jut.

Ehhez mérten nem meglepő, hogy a mérvadó adatok is igen kellemesek: a 100-as sprintet sportautókat megszégyenítő 3.9 másodperc (!) alatt teszi meg, végsebessége pedig 280 km/órában lett limitálva, de persze tudna többet is.

20 mm-el lejjebb ültetett sportfutómű, valamint 235/35-ös abroncsokkal szerelt 19-es könnyűfém felnik gondoskodnak az úton maradásról. A "Cadiz" névre hallgató kerekek küllői speciális kialakítást kaptak, a fekete lamellák a nagy teljesítményű fékek hűtéséről is gondoskodnak.

A sportos külső 20 mm-el szélesebb sárvédőket, valamint versenysport-ihlette légterelő szettet kapott, karbon elemekkel megtűzdelt első és hátsó lökhárító, valamint küszöblécek formájában. A masszív diffúzor 110 mm átmérőjű kerek végeket foglal magába, a hátsó fertályt továbbá új tetőszárny dobja fel.

Az utasteret gyönyörű Alcantatra / karbonmintás bőrülések és kárpitok dobják fel, melyek az odakint, valamint a motortérben is megtalálható sárgában pompázó varrással dobtak fel.

A kőkemény tanulmányautó méltó mementót állít a típus 40. születésnapjára - külön jó hír, hogy pontosan ebben a formában még gyártani is fogják, persze hogy ez európai piacra is jut-e majd belőle, az megint más kérdés.