Mercedes W124

Ez a gyerek mindig olyan betalálós felniket portékázik össze, hogy húú

Az 1989-es évjáratú dízel Mercedes nagyon úgy tűnik, hogy jó kezekbe került. Tulajdonosa, Szilveszter, alias Szly, szinte hetente módosít-fejleszt rajta és a kocsi szerencséjére nem taxis. Mindig talál valami újabb alkatrészt, ami passzol a járműbe, mindig jön egy újabb ötlet, ami megvalósítható. Ráadásul a módosítások javát saját maga, illetve közösen a barátaival végzi.

W124 Mercedes tuning

Hát ez a jármű még mindig arc. Mit nekünk műanyag á-klassze!

Az előző fotózás óta a legfeltűnőbb változás a színváltás. A metálszürke autó fehér lett. Nem átfújták, mattfehér fóliát ragasztottak a lemezekre. A kontraszt kedvéért nagyon sok alkatrész feketére váltott. De nem akármilyen feketére, bőrhatású fóliával dolgoztak. Ilyen lett a tető, a tetőoszlopok, fogantyúk, hűtőmaszk keret, lámpabetétek.

Bőrhatású fólia

Úgy kíváncsi vagyok, hogy meddig tart a fólia-hatás, szóval ami ma jófej, mikor fog átsorolódni a futottak még, aztán az überciki kategóriába és mosolyogjuk meg saját autóinkat

Fontos változás, hogy a kései W124 motorháztetőjét is felcsavarozták a kocsira. Ez felismerhető arról, hogy a fényszóró felett nem tompaszöget zár az első él és a hűtőmaszk, hanem ívesen vezették le, mint a W126-os S-osztályú Mercedeseken. A fickósabb kinézetért, illetve,  hogy még nagyobb felnik feltehetők legyenek, az első sárvédőket szélesítették, igazi klasszikus lemezmunkával.

Rinspeed felnik Mercedesen

Ha megjárdázod nem alszol aznap, az tuti

A múltkori fotózáson MAE felniket viselt a kocsi, azóta hordott már Lorinser, AMG, Porsche Cayenne kerekeket is. A mostani fotózásra Porsche felnin érkezett, pontosabban 18 colos Rinspeed felniken, amelyeknek a küllői fehérek, a peremük polírozott. Természetesen a mai divatirányzatnak megfelelően méret alatti "robbantott" gumikat szerelt fel Szilveszter 215/35 R18 méretben. Hogy felférjenek a kerekek 20 mm-es nyomtávtárcsákat kellett a felnik alá illeszteni, ezek egyben módosítják az osztókört is. (Azóta eladósorba kerültek ezek is, amolyan szakmai ártalomként).

Deutschland, Deutschland über alles

Egy keményvonalas echte-sváb sem nyomhatná élesebben

Mindehhez jön még a komolyabb ültetés és a keményített Sasch lengéscsillapítók, amelyekkel már igazán óvatosan kell közlekedni az útjainkon – az egyik áldozat az első lökhárító volt, amely elrepedt egy jelöletlen útfelbontásba hajtva. De visszatérve az autóra, van alatta egy új kipufogórendszer, amelynek az érdekessége, hogy a dízelnek benzines hangot kölcsönöz: jó hatás!

Auspuff anlage Mercedes W124

Kend már le azt a kis minidobot is, ha már a benzintankkal eljátszottál Szly! Feketére, ahogy Merciéknél illik

Az utastér is sokat változott. A korábbi Saab 9000 ülések helyét visszafoglalták az eredeti epedás Merci ülések, némi bontózás árán meglettek a gyári Sportline kárpitok, ezek is beugrottak a vasba. Gyönyörű a BBS fabetétes kormány, a kilencvenes évek hajnalának nagyágyúja. Változott a csomagtartó is, pepita mintás bőrözést kapott, még a csomagtérfedél is.

BBS sportkormány

Kíváncsi vagyok hatna-e itt a bőrfesték. Azta szép kormány, kiröppenő koromban adtam-vettem párat (akkor még újként)

Mindezek mellett teli van a kocsi apró ötletekkel, amik nagyon kerekítik az egészet. Például a fóliázott lámpák, amelyeket előtte Szilveszter szétszedett és a bal oldaliba kis német zászlót kreált. Hasonló pihentagyúság, hogy az üzemanyagtank szintén a német zászló színeibe öltözött, ezt a nyáron, uborkaszezonban alkotta a tulaj, hogy ne szívja hiába a levegőt. Az események gyors pörgését mutathatja, hogy a pár hete zajlott fotózás óta a motortér dekorja készült el, de ezt talán majd idén újra bemutatjuk, ha megint alakot vált az öreg Merci!

Állj, hifi-anlage!

Hifit faragni nem sokból szépet- és jót is lehet, mint ím láthatjátok