Azon régi vágású fickók közé tartozok, akik olvasnak újságot. Például az Auto Bild Magyarország januári számát. Gondolom nem csak én kedvelem a 100 000 kilométeres tartós-teszteket. Hasonlókat csináltam én (mi) is, nagy autós szerkesztőségeknél működő dolog. Annyi a jelentős különbség, hogy a németeknél ezek tényleg sokáig tartanak, nálunk a piaci-sajtópiaci helyzet miatt 3 hónap, fél év, és 10-12 éve volt egy éves egy tartós-teszt.

Na de elkanyarodtam. A lényeg itt a januári Bild, benne a BMW 528i százezres tesztje (F10). Átvett, német anyag. A cikk címe "Jeles az ötösnek!", az alcíme "Ismét csúcsteljesítményt produkált a BMW". Hú, ez király. Kicsit meglepő ugyan, hogy benzinest tesztelnek, nem az eladások derekát adó dízelt, de sebaj, szeretem a benzines autókat.

Kicsit panaszkodnak a tesztelők, hogy a négyhengeres hangja béna, meg 12 litert fogyaszt (245 lóerős kocsi). Oké rendben. Még néhány kritika, sok jó vélemény, mint rendesen. Hiba csak annyi, hogy egyszer kigyulladt a kontroll-lámpa. Tök jó. A szöveget zárják, hogy ötös az ötösnek. Lapozni, a nagy szétszedős képre, az mindig olyan megnézős. 

A kép mellett a fotók, ahogy a Dekra szakemberek szétszedték az autót és méregettek. Na és itt jön az amin tátom a számat! HENGERFEJREPEDÉSEK!!! Fotó is róla, meg képalá, hogy ezek ártalmatlanok. Álljunk már meg egy szóra. És ha tovább reped: az se baj, a BMW elmagyarázza, hogy eleve úgy tervezték, hogy repedhet, de majd nem reped tovább. Mi lenne, ha eleve úgy terveznék, hogy ne repedjen? És mi lenne, ha ezt egy teszt Hyundai-on észlelnék? Mi lenne a cím: lelepleztük a koreai selejtet, reped a hengerfej, milyen bénák úristen. De itt, ötös az ötösnek. És mondjuk a használtpiacon szeretnék venni egy autót, és a tulaj azt mondaná "haver, repedt a hengerfej, ne ne parázz, nem baj", hát nem venném meg.

Oké. Fogadjam el a szakértői véleményt. Erre a ott a másik kép a hengerekről. V-alakú kopások a hengerfalakon (százezernél). És megint a duma: szokatlan, de nincs következménye. Mi van? Hülye kopások a hengerfalon és ez nem baj? Bizony, ha én valami BMW-főmenedzser lennék, lenne következménye, a mérnökök Karácsony helyett bent ülnének amíg meg nem oldják a problémát. Ha meg ki lennék bélelve és BMW F10-et akarnék venni benzinmotorral, akkor a teszt hatására nem vennék. Ez lenne a kopások következménye.

De persze lehet, hogy túl szigorú vagyok. A BMW már annyira jó, hogy repedhet meg kophat. Emellett tényleg nagy vívmány (a cikk említi), hogy az olajteknő nem rozsdás, bezzeg a konkurenciánál rozsdás! Hát inkább az olajteknő legyen rozsdás, mint repedt a hengerfej. Persze lehet, hogy én látom rosszul, és ez így normális. Meg van magyarázva. Tudományosan.

 

Ebbe van a cikk, ha érdekel valakit:

Auto Bild Január