Nem ez az első és nem is az utolsó eset, hogy egy számítógépes játék autója a való életben is megelevenedett. At RTR-X Mustangot direkt így is találták ki, azonban több lett egyszerű show-autónál!

Hardcore Need for Speed fanoknak bizonyára ismerős lesz a jellegzetes neonzöld felnikkel szerelt matt fekete izomautó. Az NFS csapata az egyik ikonikus amerikai drift legenda, a Mustanggal versenyző Vaughn Gittin Jr. csapatát kérte fel a projekt lebonyolítására. A cél egy vérbeli drift versenyautó létrehozása volt, melyet a népszerű játék Shift 2 Unleashed részének zászlóshajójaként reklámcélokból mutogatni lehet majd, hozzáadott értékként a neves versenyzőt is bevonva a dologba.

A celebritásokkal történő marketingelés bevált szokás lehet az Electronic Arts-nál, emlékezzünk csak, a Prostreet-et nálunk például az akkori OB győztes Top 3-mal Kerényi Ádámmal, Szeles Adorjánnal, Radák Jánossal (és Gáspár Lacival) promózták még 2007-ben.

A Ken Blockhoz hasonlóan Monster-szponzorált Vaughin hírnevét főként a sportágban elért eredményének köszönheti. Ő az egyetlen amerikai pilóta, aki nem egyszer, de már két alkalommal is aranyérmet hozott haza a japán D1GP-ről. Csapatneve, és egyben saját brandje, az RTR (azaz Ready to Rock) azonban nem csak a versenysporthoz köthető. 2010-ben ezen a néven saját kiegészítő csomagot terveztek a hatodik generációs Mustanghoz, melyet máig gyári opcióként lehet rendelni a típushoz világszerte. Az alkatrészeket a neves michigani Classic Design Concept (CDC) csapatával karöltve gyártották le.

A mindettől teljesen különálló RTR-X projekt viszont csak egyetlen példányban létezik, és habár főként marketing célokból készült, teljes értékű utcai versenyautót takar. Ahogyan Vaughin már jó előre megmondta, nem lesz a hasonló korú építések mintájára trailer-királynő a gépből, ennek megfelelően pedig a kiállítások alkalmával rendesen csapják is neki, többek közt a SEMA Show-n is tartott vele drift bemutatókat.

Az építést a Steen Chassis, valamint a Twins Turbo szakemberei végezték - ők azok, akiktől többek között a ma létező egyik legbrutálisabb, 2.000 lóerős ikerturbós Dodge Vipert is láthattuk anno.

Az alapot a Dynacorn Classic Bodies minőségi fémalkatrészeiből újjáépített 1969-es Ford Mustang Fastback kasztnija adta, melyet bukóketreccel, valamint az Art Morrison egyedi első alváznyúlványaival házasítottak. Utóbbinak köszönhetően az első kerekek +50 fokban fordíthatók ki, ami gyakori módosítás drift versenyautók világában. A motortérbe az akkori legfrissebb, 2011-es Mustang 5.0 literes V8-as erőforrását építették, a Kinsler befecskendező-rendszerével és a Motec M800-as elektronikájával megtámogatva.

A 8.000-es fordulaton pörgő motor 401 lóerő és 512 Nm leadására képes, az erőátvitelről a Ford Racing Boss 302R hatsebességes váltója, az Exedy Racing kuplungja és versenyre épített diffi gondoskodik. A gázok elvezetését a Twins Turbo egyedileg gyártott rozsdamentes acél kipufogórendszerén keresztül történik.

A zöld peremes felnik a Work Meisters-től származnak, elöl 10x18, hátul 12x18 colos méretben, 255/40/18-as és 295/40/18-as Falken abroncsokkal szerelve. Mögülük pedig a Wilwood fékei villannak elő.

Odabent a műszerfalon csupán a MoTec kijelzője és a sportkormány maradt, ettől függetlenül egyszerű, de teljesen emészthető a bőr és Alcantara kárpitozással ellátott beltér. 

A mutatós külső design viszont nagyobb falat volt: a végleges forma, szín és dekoráció több, mint 1.000 NFS rajongó szavazatai alapján született meg. A terveket öt hónap kemény munkájával hangolta össze Vaughin és az Electronic Arts vezető designere, Andy Blackmore.

Az RTR-X a játékban és a valóságban is közkedvelt darabbá vált, az együttműködés pedig jót tett az eredeti RTR széria ismertségének is. Vaughin és a Ford idén júliusban leplezte le a legfrissebb, 2013-as kiadást, ami két különböző verzióban érhető el.

a 2013-as rtr mustang

Minkét csomag egyedileg számozott szériában kapható, a közös elemeket pedig egyedi spoilerszett, 19 colos RTR felnik, ültetett futómű valamint sport légszűrő- és kipufogórendszer jelentik. Míg a szolidabb (Spec 1) kit a V6-os kiadáshoz is kapható, a nagyobbik (Spec 2) már csak a V8-hoz: ez pluszban a Ford Racing állítható futóművét és motortuningját (+25 lóerő és 60 Nm), első és hátsó stabilizátorokat, valamint opcionálisan kompresszor-rendszert tartalmaz.

A megjelenés pedig igazán dögös - galériánkban a "sima" RTR Mustangról is találtok képeket. Ja és ha már Need for Speed: tavasszal jön a mozi változat is.

Forrás: RTR Mustang