A Tesla eleddig nem nagyon foglalkozott mással sportkocsik tervezésén kívül. Fontosabb modelljei az egyszerűen csak Roadster névre keresztelt elektromos meghajtású kétüléses, amely a Lotus Elise alapjait használja, illetve az ugyancsak sportos, négyajtós Tesla Model S limuzin. A szilíciumvölgyi cég azonban úgy döntött, hogy nyitnak a családosok felé is, ezért megtervezték első egyterűjüket, a Model X-et, amely a Model S alvázára és futóművére épül.
 
 
 
 
A Model X koncepció akár hét személyt is szállíthat, legnagyobb érdekessége a sirályszárny-ajtók, amelyek szűk helyen is egyszerűvé teszik a ki és beszállást. Az autó majd' ötméteres hosszával az eddigi legnagyobb Tesla modellnek számít. Hátsókerék-meghajtású motorját alaphelyzetben 60 vagy 85 kWh teljesítményű akksi látja el energiával, de a tervek szerint a szériaérett verzió kapható lesz összkerékmeghajtással is, amelyet tengelyenként egy-egy, azaz összesen két erőforrás tesz majd lehetővé. Persze a négykerekes verzióhoz nagyobb akksi is szükséges, így az 5 másodperc alatt képes lesz százig gyorsulni.
 
 
 
 
Az amcsik tervei szerint a Tesla Model X jövőre akár végleges formát is önthet, a gyártást 2013 végén kezdenék meg, ami azt jelenti, hogy 2014 elejétől szaladgálnának az amerikai utakon az első elektromos családi Teslák. Egyelőre csak az USA-ban tervezik az értékesítést, a legolcsóbb változat cirka 15 millió forintnak megfelelő amerikai dollárba fog kerülni a becslések szerint.