Ha meghökkentő építésekről van szó, a svédekre mindig lehet számítani: emlékezzünk csak Koenigsegg motoros Ford Granadára, vagy a legmenőbb Volvóra, egy veterán Amazon kombi személyében.

Nem kevésbé komoly ez a 2012-es egyes BMW (E82) sem, melyet gazdája - egyetlen részleten sem kompromisszumot kötve - kifejezetten pályacélokra készített. Az autó teljes kaszniját az ajtókkal együtt, egyedileg gyártott alumínium vázra üvegszálas műanyagból építették újra. A tető, motorháztető és csomagtértető, valamint a sárvédők karbonból készültek.

Erőforrás terén az egy E46 M3 3.2 literes hathengeresét passzintották a motortérbe, egy jókora turbófeltöltő társaságában. Mindez kovácsolt dugattyúkkal és hajtókarokkal, egyedileg gyártott szívócsonkkal és sport kipufogórendszerrel, valamint egy hatalmas intercoolerrel egészül ki. Így az impozáns kis listához igazított vezérléssel 800 egységet tudtak kihozni a gyárilag 340 lóerős blokkból.

Az első és hátsó alváznyúlvány, a diffi és a kormánymű az E92-es M3-asból adoptálták, az úton maradásról pedig állítható futómű és a K-sport fékrendszere gondoskodik.

Odabent - versenyautókhoz híven - minden felesleges kacat kiszanálásra került, a bukóketrecen kívül Sparco sportülések, Alcantara borítású sportkormány és az E30-ból származó karbon műszerfal maradt, állítható pedálszett és hidraulikus kézifék társaságában.