Az idei Frankfurti Autószalon egyik nagy dobása az új Sport Quattro koncepció bemutatása volt az Audi részéről, melynek immáron második alkalommal fut neki a gyár.

Habár a visszajelzések szerint a rajongók és a média zöme is el volt ájulva a látottaktól, az igazi fanatikusok számára kis csalódást okozott a 2010-es koncepciónál jóval szolidabbra vett figura. A korábbi, RS5-ös alvázra épülő verzióban még a legendás öthengeres 2,5 literes blokk dohogott 480 lóerőre felhergelve, az autó megjelenése pedig sokkal inkább azt hozta, amit a rally világában hírnévre tett nagy előd sugallt.

Azonban a mostani nagyobb, RS7-es alvázon alapuló - és a hírek szerint hamarosan limitált szériában megjelenő - verzió is kérdéses még, hogyan fog pontosan kinézni mire gyártásra kerül. Szintén jó kérdés, hogyan lehetne a meglévő design elemekből kiindulva egy fokkal ütősebbet készíteni.

A virtuál tuning világa mindenre választ ad. A szériaérett modellt még a Frankfurti debütálás előtt egy magyar designer, X-Tomi készítette el, akinek képei be is járták a világhálót. A Quattro jelenleg gyártásban lévő Audik alkatrészeivel - hűtőrács, lámpák, tükrök, kilincsek, felnik - is ütőset mutat, a szín pedig kifejezetten jó választás volt a géphez.

Tegnap jelentek meg az első képek az új Sport Quattro tanulmányautóról, de hivatalosan csak a Frankfurti autószalonon fog bemutatkozni. Ebből készítettem el a szériaérett modellt, ami akár a korosodó R8-at is kiválthatná - olvashatjuk az X-Tomi Design blogján.

Szinte vele egyidőben, egy malájziai virtuál tuner, Theophilus Chin is kezelésbe vette a koncepciót, ő viszont azok közé tartozik, aki túl családiasnak találta az idei terveket. Az arányokat a klasszikusabb sportautós vonal felé tolva - hátrahúzott utasfülke, hosszabb orr - azonban csodákat lehet tenni a kupéval.

Úgy, ahogyan az itt is megtalálható vörös fényezés, melyet egymástól függetlenül mindketten bevetettek.

Bárhogy is nézzük, ez a koncepció minden formában nagyon ígéretes - már csak adnák ki végre.